۱۳۸۷ آذر ۳۰, شنبه

گذاشتن پسورد بر روی فایلهای Word

ممکن است اين سوال براي شما هم پيش آمده باشه که آيا امکان قرار دادن پسورد بر روي پرونده هاي مختلف آفيس وجود داره؟ پاسخ مثبته. به طوري که مشاهده اين پرونده ها تنها با وارد کردن پسورد صحيح امکان پذيره.
بدين منظور:
يکي از برنامه هاي Word ، Excel و يا PowerPoint را اجرا نماييد.
از منوي Tools بر روي Options کليک کنيد.
حالا به تب Security برويد.
در اين قسمت دو فيلد را مشاهده ميکنيد. يکي قسمت Password to open و ديگري Password to modify ميباشد.
کاربرد قسمت Password to open بدين شکل است که با وارد کردن پسورد در اين بخش و ذخيره آن ، با هر بار باز کردن فايل محافظت شده ، از شما پسورد خواسته ميشه و تا زماني که پسورد را وارد نکنيد امکان هيچ کاري را نخواهيد داشت.
اما عملکرد بخش Password to modify بدين شکله که پس از ذخيره پسورد در فايل ، بعد از اجرا نمودن فايل گزينه اي به نام Read Only در اختيار کاربر قرار ميگيره که با استفاده از اون ميتوان تنها فايل را مشاهده کرد و در صورت تغيير به شکل جدا آن را ذخيره نمود. در نتيجه فايل هيچ تغييري نمي كنه.
*دقت کنيد پس از انتخاب پسورد و زدن دکمه OK نياز به وارد کردن مجدد پسورد ميباشد.
در صورتي هم که هر دو قسمت توسط شما پسورد گذاري بشه ، هنگام باز کردن فايل دوبار از شما پسورد خواسته ميشه.نيازي به انتخاب دو پسورد يکسان براي دو قسمت وجود نداره.
لازم به ذکر است در انتخاب پسورد دقت کافي به خرج بدهيد ، اگر دو پسورد ميگذاريد اين دو پسورد را حتما به خاطر بسپريد چرا که غير قابل بازيابي نيست (مگر در موارد خاص توسط نرم افزارهاي مخصوص) . *

۱ نظر:

ناشناس گفت...

لطفا طریقه گذاشتن پسورد در آفیس 2010 را آموزش دهید