۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

مايكروسافت دو حفره خطرناك مرورگر خود را برطرف مي‌كند

عرضه وصله هاي مذكور خارج از روند ماهيانه و مرتب اين شركت است و به علت خطرناك بودن حفره هاي ياد شده صورت مي گيرد.
يكي از اين حفره ها مربوط به مرورگر IE شركت مايكروسافت است كه خطر حاصل از آن وخيم ارزيابي شده و ديگري مربوط به نرم افزار Visual Studio است كه خطر حاصل از آن متوسط دانسته شده است.
اين حفره ها مربوط به ويندوزهاي 2000، XP، ويستا، سرور 2003 و 2008، IE نسخه هاي 6، 7 و 8، Microsoft Visual Studio .NET 2003، Visual Studio 2005، Visual Studio 2008 و Visual C++ 2005 و 2008 هستند.

ايميل ياهو به شبكه‌هاي اجتماعي متصل مي‌شود

اين ابزار دسترسي به شبكه هاي اجتماعي مجازي را ساده تر مي كند.
سرويس ياد شده كه به تدريج در اختيار تمامي كاربران ياهو قرار مي گيرد داراي بخشي موسوم به connection suggestion است كه با استفاده از آن يافتن دوستان جديد و تعامل با ديگر كاربران ساده تر مي شود.
تسهيل اولويت بندي پيام ها و مديريت فهرست تماس ها از جمله ديگر امكانات اين سرويس جديد است.
كاربران همچنين مي توانند از اين پس بعد از هر بار ورود به ايميل خود جمله اي را در مورد حال و هوا وشرايط فعلي خود بنويسند و آن را در معرض ديد ديگر كاربران قرار دهند.
ياهو همچنين دسترسي به امكانات سايت هاي فليكر و پي پال را از داخل فضاي پست الكترونيك ممكن كرده است. اين خدمات تا پايان شهريور ماه در اختيار عموم كاربران ياهو قرار مي گيرد.

ماه را از «گوگل ارث» تماشا كنيد

به مناسبت چهلمين سال فرود فضاپيماي آپولو 11 بر روي ماه در 20 جولاي سال 1969، گوگل از روز دوشنبه تصاوير و اطلاعات جديدي در مورد ماه را به نرم افزار گوگل ارث خود اضافه كرد و گشت وگذار مجازي بر فراز ماه را براي كاربران خود ممكن ساخت.
به گزارش فارس به نقل از اينفورميشن ويك، با عرضه اين خدمات ميليون ها نفر در سراسر جهان مي توانند اطلاعات بيشتري در مورد فضا و كره ماه بياموزند.
از طريق اين سرويس علاقمندان مي توانند در مورد محل فرود فضاپيماي آپولو، فضانوردان آن، محل فرود آنان، اكتشافات اين گروه و غيره اطلاعاتي كسب كنند.
گوگل چهار سال قبل براي اولين بار سرويس google moon را راه اندازي كرد تا از اين طريق گشت وگذار مجازي بر روي ماه را ممكن كند.
گوگل سرويس محدودتري را براي سياره مريخ راه اندازي كرده است