۱۳۸۷ دی ۲۸, شنبه

حمله‌ي ورم تكثير شونده به رايانه‌ها

طبق گزارش يك شركت امنيتي، ورم تكثير شونده Downadup موفق شده بيش از 3.5 ميليون رايانه را كه با سيستم عامل ويندوز مايكروسافت كار مي‌كنند آلوده سازد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام F-Secure، ورم Downadup كه به Conficker نيز معروف است، علاوه بر انتشار از راه شبكه از طريق USB نيز منتشر مي‌شود و اگر شخصي درايو USB را به يك رايانه آلوده متصل كند اين بدافزار يك فايل autorun.inf را در درايو USB ايجاد خواهد كرد.
اين فايل سپس با متصل شدن درايو USB به سيستم از امكان اجراي خودكار براي آلوده كردن سيستم‌هايي كه آسيب‌پذيري در آن‌ها ترميم نشده استفاده مي‌كند.
مايكروسافت در اواخر ماه اكتبر با انتشار يك وصله اضطراري كه جز به‌روزرساني‌هاي نادر اين شركت بود، به ترميم آسيبپذيري مورد بهره‌برداري اين ورم اقدام كرد اما شمار صعودي آلودگي‌ها توسط اين ورم مايكروسافت را واداشته تا امكان تشخيص اين ورم را به نرم‌افزار آنتي‌ويروس MSRT خود اضافه كند.
همچنين به گفته كارشناسان امنيتي شركت Qualys، اين ورم كه ميليون‌ها رايانه ويندوز را آلوده كرده خسارت زيادي وارد كرده زيرا 80 روز پس از اين كه مايكروسافت ترميم اضطراري مربوط به آن را منتشر كرد نزديك به يك سوم از سيستم‌ها وصله نشده‌اند.
شركت Qualys بر مبناي اسكن رايانه صدها هزار رايانه ويندوز به اين نتيجه رسيد كه حدود 30 درصد از اين دستگاه‌ها هنوز از وصله امنيتي مايكروسافت كه در 23 ماه اكتبر منتشر شد استفاده نكرده‌اند.

امكان ارسال و آرشيو همزمان به جي‌ميل

امكان جديدي از Gmail Labs به سرويس ايميل رايگان گوگل افزوده شده كه كاربران را قادر مي‌سازد پيام خود را همزمان ارسال و آرشيو كنند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كليد جديد به كاربران امكان مي‌دهد با آرشيو كردن همزمان پيامي كه پاسخ آن را ارسال كرده‌اند از شلوغ شدن صندوق دريافت ايميلشان جلوگيري كنند.
امكان ارسال قابليت مشخصي است اما براي آن دسته از كاربراني كه با آرشيو آشنا نيستند لازم به ذكر است آرشيو منبع بسيار بزرگي از پيام‌هايي است كه در صندوق دريافت پيام نيستند يا حذف شده‌اند.
ارسال پيام به آرشيو راه خوبي براي نگهداري آن است و اين پيام از طريق جست‌وجو يا كليك برروي برچسب‌هاي نصب شده به آن مي‌تواند مجددا يافته شود.
كليد ارسال و آرشيو قدرت Gmail Labs را نشان مي‌دهد كه به كاربران امكان مي‌دهد امكانات جديد را بدون كنار گذاشتن ويژگي‌هاي ديگر با تغييرات رابط كاربري تجربه كنند.

مدير اجرايي جديد ياهو 19 ميليون دلار دريافت مي‌كند

ياهو به كارول بارتز، مدير اجرايي جديدش در نخستين سال خدمتش در اين شركت حدود 19 ميليون دلار به صورت نقد و سهام پرداخت مي‌كند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته منابع آگاه، مدير اجرايي جديد ياهو براي نخستين سال فعاليت خود در ياهو 19 ميليون دلار مي‌گيرد و اين پرداختي هم به صورت نقدي و هم به صورت سهام خواهد بود. همچنين طبق قرارداد كارول بارتز، اگر وي بتواند وضعيت مالي اين شركت را دگرگون كند پاداش نيز دريافت خواهد كرد.
گفته شده كه پايه حقوق وي حدود يك ميليون دلار است و ممكن است بسته به عملكرد شركت در ماه‌هاي آينده پاداش نقدي تا چهار ميليون دلار دريافت كند.
همچنين وي تضمين دريافت كرده براي رها كردن موقعيت خود در شركت اتودسك 2.5 ميليون دلار نقد و 7.5 ميليون دلار از سهام ياهو را دريافت كند.
بارتز بايد در روزهاي آينده تصميم‌گيري‌هاي دشواري را انجام دهد زيرا احتمالا مايكروسافت براي خريد كسب و كار جست‌وجويش به اين شركت پيشنهاد خواهد داد.

۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

آیا دست خط خوبی در انگلیسی داری ؟

سلام

یکی از مشکلات بزرگ ما اینه که انگلیسی مون نسبت به بقیه آدمهای کره خاکی ( شاید شهرداری تصمیم بگیره آسفالتش کنه) یه خورده a big  ضعیفه . این که چیزی نیست نه تنها انگلیسی ما ضعیفه بلکه دست خط انگلیسی ما که افتضاح تره . پس این به اون در . ( کدوم به کدوم در خودم هم نمی دونم اصلا ولش کنید خر ما از کره گی بچه بود ) .

کشتم خودم رو که بگم رفتم یه سایت پیدا کردم که از این سایت چیزهای خوبی در این زمینه می شه پیدا کرد و اگر علاقه مند باشید می تونید تمرین خوبی رو همراه این سایت انجام بدید .

البته شایان ذکر است عزیزانی که دست خط فارسی آنها بسیار بد می باشد حق شرکت در این آزمون را نداشته و باید ارق ملی خود را حفظ کرده و به کلاسهای نهضت سواد آموزی تشریف ببرند تا دست خط آنها خوب شود . ( چه شود )

می تونید از اینجا سایت را ببینید .

اگر هم اینترنت پر سرعت دم دست دارید می تونید کتاب رو کامل از این لینک دریافت کنید

بوت شدن کامپیوترهای کوچک ظرف چند ثانیه ممکن شد

با توليد لپ‌تاپ‌هاي کوچکي که ظرف چند ثانيه سيستم‌عامل نصب شده روي آن بالا آمده و آماده کار مي‌شوند، بازار نت‌بوک‌ها مي‌تواند رونق پيدا کند.
بوت شدن سريع(بالا آمدن سريع سيستم‌عامل و آماده شدن کامپيوتر براي استفاده) قابليتي است که سال‌ها مد نظر قرار گرفته، اما سرانجام روي تعداد محدودي از کامپيوترهاي شخصي اين قابليت نصب شده است. در اين سيستم‌ها کاربران مي‌توانند پس از روشن کردن نت‌بوک بدون اجراي سيستم‌عامل ويندوز و در اصطلاح Load شدن آن، جست‌وجوهاي اينترنتي خود را انجام دهند، تصاوير ديجيتالي را مشاهده کنند و يا پست الکترونيکي خود را ظرف چند ثانيه مشاهده کنند.
دو شرکت Lenovo و سوني در نمايشگاه CES در لاس‌وگاس آمريکا دنياي لپ‌تاپ‌ها قابليت بوت شدن سريع‌ را متحول کردند. شرکت Lenovo با افزودن قابليت QuickStart به نت‌بوک IdeaPad S10 به کاربران امکان مي‌دهد که پس از روشن کردن اين کامپيوتر کوچک،‌ ظرف 10 ثانيه به تصاوير دسترسي داشته باشند، فايل‌هاي صوتي را گوش دهند يا جست‌وجوهاي اينترنتي را انجام دهند.
نرم‌افزار مخصوص QuickStart بر اساس نسخه سبک ‌شده نرم‌افزار DeviceVM سيستم‌عامل لينوکس طراحي شده است.
شرکت سوني نيز کامپيوتر جيبي جديدي را از سري کامپيوترهاي قابل‌حمل Vaio P در اين نمايشگاه عرضه کرده که شامل قابليت بوت شدن سريع مي‌شود. در اين حالت، سيستم هدايت‌گر Cross Media Bar قابليت دسترسي کاربران به ابزارهاي چندرسانه‌اي و اينترنت را فراهم مي‌کند.
به گفته "کرايگ مريگان"(Craig Merrigan) مدير بازاريابي جهاني شرکت Lenovo، قابليت بوت شدن سريع به ويژه براي کامپيوترهاي شخصي کوچک نظير نت‌بوک به کار گرفته مي‌شود که اين کامپيوترها معمولا بر پايه ابزارهاي اوليه نظير مرورگرهاي اينترنتي و برنامه‌هايي محتوايي طراحي مي‌شوند.
او در اين باره توضيح داد: «سناريوي نت‌بوک در اصل اين است که اين قابليت را در اختيار گرفته‌اند، آن رابه کار بسته‌اند و در اين شرايط آن را مورد استفاده قرار مي‌دهند. ما به قابليت بوت شدن سريع کامپيوترها خوش‌بين هستيم»

۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

مايکروسافت عرضه Windows Mobile را محدود مي‌کند

شرکت مايکروسافت اعلام کرد که به منظور تقويت موقعيت خود در بازار جهاني تلفن‌همراه و افزايش رقابت با ديگر شرکت‌ها، سيستم‌عامل ويندوزموبايل را روي تعداد کمتري از گوشي‌ها نصب مي‌کند.
"تاد پيترز"(Todd Peters) مدير بازاريابي مرکز Windows Mobile در شرکت مايکروسافت در اين باره به صورت کلي سخناني را طي گفت‌وگويي در نمايشگاه Consumer Electronics Show ايراد کرد.
وي از دادن توضيحات بيشتر در اين باره خودداري کرد و خاطرنشان ساخت که مايکروسافت برنامه اصلي خود را در اين زمينه طي همايش جهاني تلفن‌همراه که ماه آينده در بارسلونا برگزار مي‌شود، اعلام خواهد کرد.
اما از صحبت‌هاي وي مشخص بود، يکي از راه‌هايي که بر اساس آن مايکروسافت قصد دارد رقابت بيشتري را با ديگر شرکت‌ها انجام دهد، محدود کردن تعداد دستگاه‌هايي است که سيستم‌عامل Windows Mobile روي آن‌ها نصب مي‌شود.
در حال حاضر حدود 140 نوع از اين گوشي‌ها به سيستم‌عامل Windows Mobile مجهز شده‌اند که اين گوشي‌ها توسط شرکت‌هاي مختلف، از سامسونگ گرفته تا پالم و ... توليد مي‌شوند.
به گفته او، دليل اينکه مايکروسافت قصد دارد تعداد گوشي‌ها با سيستم‌عامل Windows Mobile را کاهش دهد، اين است که شرکت مايکروسافت نمي‌خواهد با تمرکز بر تعداد زيادي گوشي از شدت فعاليت‌هاي خود در اين زمينه بکاهد.
او در اين زمينه توضيح داد: «ترجيح مي‌دهم که تعداد کمتري گوشي را مورد نظر قرار دهيم و تمرکز بيشتري بر آن‌ها داشته باشيم. ما هماهنگي بيشتري بين گوشي‌ها و سيستم‌عامل برقرار کرده‌ايم».
اين تصميم مايکروسافت در حالي صورت مي‌گيرد که توقعات کاربران اين روزها براي استفاده آسان‌تر از گوشي‌ها افزايش يافته است و آن‌ها قابليت بيشتري را در گوشي طلب مي‌کنند

خانه‌های هوشمند در انتظار آیند

چندين دهه است که افراد روياي ساخت خانه‌هاي هوشمند را در سر مي‌پرورانند و در اين ميان، نظريه‌اي که همگان روي آن اتفاق‌نظر دارند کامپيوتري کردن سيستم‌هاي اتوماسيون و کنترل سيستم روشنايي و گرمايشي خانه و حتي آشپزخانه از طريق اين سيستم است.
براي شما هم پيش آمده که هنگام خروج از منزل در ساعات اوج ترافيک فراموش کرده باشيد که چراغ‌هاي منزل را خاموش کنيد؟ مشکلي نيست. در اين شرايط مي‌توانيد با فرستادن يک پيامک يا يک فرمان صوتي، چراغ‌ها را از راه دور خاموش کنيد. خانه‌هاي هوشمند ابزارهاي هوشمندي در خود جا خواهند داد، به اينترنت متصل خواهند شد و به کمک تلفن‌همراه يا کامپيوتر شخصي غذا را طبخ کرده و يا آن را در يخچال نگهداري خواهند کرد. يک يخچال هوشمند با چندين حسگر، مي‌تواند ميزان استفاده از خوار و بارها را تشخيص دهد و به صورت خودکار، اين جريان را در حالت آنلاين ذخيره کند.
با اين وجود، خانه‌هاي هوشمند براي سال‌هاي متوالي همچنان به عنوان يک رويا در افق باقي‌ مانده‌اند که اين رويا کم‌کم از نگاه‌ها دور مي‌شود.
بر اساس مطالعات جديدي که قرار است نتايج حاصل از آن در نمايشگاه Consumer Electronics Show در لاس‌وگاس آمريکا منتشر شود، امروزه برخلاف گسترش خطوط پهن‌باند اينترنت و شبکه‌هاي خانگي، کاربران هنوز در مورد خانه‌هاي هوشمند مشکوک هستند.
بر اساس نتايج حاصل از مطالعه‌اي که توسط يکي از گروه‌هاي تحقيقاتي در مورد خانه‌هاي هوشمند پشتيباني شد و شرکت‌هاي سيسکو، Whirlpool، Direct Energy، Hewlett-Packard، مايکروسافت، Procter & Gamble و Zensys در آن حضور داشتند، کاربران در بازارهاي جمعي در بيشتر مواقع علاقه‌اي به استفاده از "فناوري" در "خودکارسازي" و "کنترل" سيستم‌هاي خانگي ندارند.
اين مطالعه اعلام کرده است که ابزارهاي مربوط به خانه‌هاي هوشمند به صورت گسترده وارد بازار نخواهند شد. شرکت Whirlpool که در زمينه توليد ابزار فعاليت مي‌کند، از زمان‌هاي دور تحقيقات خود را در مورد خانه‌هاي هوشمند و سيستم‌هاي خودکارسازي آغاز کرد. اما "کارول پريفرت"(Carol Priefert) يکي از اعضاي گروه فناوري اعلام کرده که Whirlpool يک شرکت توده‌اي است و تازماني که اين حضور در بازارهاي توده وجود دارد، تجهيزات خانه‌هاي هوشمند عرضه نخواهد شد .

پشتیبانی از پردازنده‌های 45 نانومتری AMD

مدت کمی پس از معرفی پردازنده‌های 45 نانومتری PhenomII از سوی AMD، GIGABYTE با ایجاد سازگاری در محدوده کاملی از محصولات خود، امکان استفاده از این پردازنده‌های قدرتمند را فراهم کرد.
پردازنده‌های 45 نانومتری Phenom II به دلیل استفاده از پروسه ساخت کوچک‌تر، توان کمتری مصرف کرده و خنک‌تر کار می‌کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود AMD پردازنده‌هایی با فرکانس‌های بالاتر از 3 گیگاهرتز را نیز به بازار عرضه کند.
حداکثر فرکانس کاری پردازنده‌های حال حاضر Phenom برابر با 2600 مگاهرتز است. در حال حاضر AMD تنها دو مدل از پردازنده سوکت جدید را با شماره مدل‌های Phenom II X4 940 و Phenom II X4 920 به بازار عرضه کرده است که به ترتیب در فرکانس‌های 3 و 2.8 گیگاهرتز عمل می‌کنند. پردازنده‌های Phenom II از سوکت جدیدی استفاده می‌کنند که با نام سوکت AM3 شناخته می‌شود.
این سوکت از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سوکت‌های AM2 و AM2+ ندارد، اما شامل بهینه‌سازی‌هایی برای پشتیبانی از پردازنده‌های جدید که دارای تنظيمات ولتاژ جدیدی هستند، می‌شود. گفتنی است پشتیبانی پردازنده‌های جدید بر روی تمامی مادربردهای گیگابایت که با استفاده از چیپ‌ست‌های سری هفت از AMD و همچنین مادربردهایی که از چیپ‌ست‌های سری هفت و هشت nVIDIA استفاده می‌کنند تنها با ارتقا ساده بایوس امکان پذیر می‌شود.
بر همین اساس نه تنها خریدارانی که مادربردهای جدید را تهیه می‌کنند، بلکه تمامی کاربرانی که از ابتدای عرضه این سری از مادربردها در حال استفاده از آنها هستند نیز می‌توانند از این پردازنده‌ها استفاده کنند.

۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

هکرها برای سرویس Google Code …

هکرها در سوءاستفاده از ابزارها و سرويس‌هاي گوگل يد طولايي دارند. AdSense، Orkut، Chrome، Gmail و YouTube از آن جمله است. البته اين ليست طولاني تر از اين حرف‌هاست!
به گزارش CyberInsecure نفوذگران اينترنتي يک بار ديگر به سراغ گوگل آمده‌اند. اين بار قرعه به نام Google Code افتاده است!
هکرها با استفاده از Google code hosting project که بزرگترين سرويس رايگان به‌شمار مي‌رود، بدافزار منتشر مي‌کنند. يادآور مي‌شود حدود يک سال پيش، هکرها همين شيوه را بر سايت MSN Spaces مايکروسافت پياده کرده بودند.
بنا به اعلام مکافي، کليک بر تصاوير جعلي ساخته و پرداخته هکرها، باعث مي‌شود کاربر به يک سايت دانلود codec - که البته قلابي است - رهنمون شود. چند بار کليک هم آنها را به يک سايت پورنوگرافي هدايت مي‌کند.
Chris Barton محقق مکافي در اين‌باره مي‌گويد: تفاوت سوءاستفاده از Google Code با سوءاستفاده صورت گرفته از MSN Spaces مايکروسافت که حدود يک سال از آن مي‌گذرد، آن است که ظاهراً گوگل به طور خودکار code projectها را ايندکس مي‌‌کند.
Barton که معتقد است سوءاستفاده از نسخه بتاي MSN Spaces همچنان ادامه دارد، اميدوار است که گوگل در اصلاح عملکرد خود، جنب و جوش بيشتري از خود نشان دهد.
بد نيست بدانيد سايت Windows Live Spaces (که کاربرانش آن را MSN Spaces مي‌نامند) يک ابزار تهيه وبلاگ و پلتفرم مايکروسافت براي شبکه‌هاي اجتماعي به‌شمار مي‌رود. مايکروسافت اين سايت را در اوايل سال 2004 راه اندازي نمود.
«همکاران سيستم» تاکنون به ترفندها و شيوه هاي گوناگون هکرها در سوءاستفاده از سرويس‌هاي گوگل اشاره داشته است .