۱۳۸۷ آذر ۳۰, شنبه

صفحه‌كليدها و لپ‌تاپ‌ها تا سال 2020 حذف مي‌شوند

نتايج حاصل از مطالعات انجام شده روي بيش از 1000 طرفدار اينترنتي، روزنامه‌نگار و كارشناس فناوري نشان داد، تا سال 2020 ميلادي صفحه‌كليدها، لپ‌‌تاپ‌ها و ... از دنياي فناوري حذف مي‌شوند.
به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، اگر چه اين مطالعات به صورت چندان رسمي صورت نگرفته، مركز مطالعاتي و تحقيقاتي Pew Internet and American Life Project معتقد است كه اين مطالعات باعث شده تا كارشناسان به اين مسئله فكر كنند كه زندگي آنلاين در يك دهه آينده با چه تحولاتي مواجه خواهد شد.
"
لي ريني"(Lee Rainie) و ديگر محققان مركز تحقيقاتي Pew Internet از شركت‌كنندگان در اين تحقيق خواستند تا به سوالات متعددي كه در مورد سناريوهاي سال 2020 پرسيده شده، پاسخ دهند كه از جمله اين سوالات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: آيا تلفن‌همراه در آن زمان به ابزار اصلي براي اتصال به اينترنت تبديل خواهد شد(كه بيشتر افراد با اين سوال موافق بودند)، آيا سيستم‌هاي محافظت از كپي‌برداري‌ها تقويت خواهند شد(بيشتر كاربران با اين نظر مخالف بودند) و آيا شفافيت باعث ارتقا امانت‌داري بين كاربران خواهد شد(كه براي اين سوال، بخشي از كاربران موافق و بخش ديگر مخالف بودند).
بيشتر شركت‌كنندگان در اين بررسي‌ها معتقدند بودند كه در سال 2020 ميلادي خطوط كمي براي مجزا كردن زمان تخصصي و زمان شخصي وجود خواهد داشت و متخصصان با علاقه و اشتياق بيشتري فعاليت‌هاي خود را انجام خواهند داد.
ديگر مسئله‌اي كه بيشتر شركت‌كنندگان در اين بررسي بر آن اتفاق نظر داشتند، اين مسئله بود كه در آينده صوت و قوه لامسه به رابط كاربري اصلي در دنياي فناوري تبديل خواهند شد. در آن شرايط كاربران مي‌توانند با فرمان‌هاي صوتي دستگاه ديجيتالي و كامپيوتري خود را كنترل كنند.

هیچ نظری موجود نیست: