۱۳۸۷ آذر ۳۰, شنبه

DDR چيست ؟

Double Data-Rate Memory----> DDR Memory

DDR SDRAM كه به طور خلاصه DDR ناميده ميشود تكنولوژي ساختار يافته اي بر اساس SDRAM هاي PC100 و PC133 فعلي مي باشد و براي دو برابر كردن نرخ اطلاعات حافظه طراحي شده است.
يك حافظه SDRAM با فركانس 100 مگاهرتز ميتواند يك Signal را در يك واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال اطلاعات آن 100 مگاهرتز خواهد.
يك حافظه DDR با فركانس 100 مگاهرتز ميتواند دو Signal از اطلاعات را در واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال آن 100MHz x2 يا همان 200 مگاهرتز مي باشد و يك حافظه DDR با فركانس 133 مگاهرتز كه نرخ ارسال آن معادل133MHz x2 يا همان 266 مگاهرتز خواهد بود.
به طور علمي خطوط انتقال حافظه هاي DDR از نوع PC1600 با فركانس 100 مگاهرتز و PC2100 با فركانس 133 مگاهرتز و DDR از نوع PC2700 با فركانس 166 مگاهرتز كار خواهند كرد.

به طور كلي ماژول هاي حافظه DDR با نرخ ارسال 200MHz ،266MHz ،333MHz ايفاي نقش مي نمايند.حافظه هاي DDR باعث ايجاد نسل جديد كامپيوترهاي پر قدرت در سطوح مختلف از قبيل Desktop ،Workstation ،Server ،Notebook و Sub_Compact Computer گرديده اند.همچنين اين تكنولوژي در صنعت Data Communication و محصولات شبكه از قبيل Router و Switch نيز نقش بسزايي ايفا مي كند و باعث تغيير و تحول در ساختار دروني اين رده دستگاهها گرديده است.

در اين راستا شركت ها و كمپانيهاي صاحب نام در تكنولوژي كامپيوتر و كمپاني هاي سازنده Chipset از قبيل Intel ،VIA ،AMD ،Acer Labs (ALI )،SIS ، nVIDIA و ATI طي يك توافق پشتيباني از حافظه هاي DDR در سطوح مختلف محصولات جديد خود را اعلام نموده اند.

مقايسه ظاهري ماژول هاي DDR يا SDRAM
الف) بانك هاي DIMM از نوع DDR از نظر اندازه كاملا يكسان با SDRAM مي باشد و از نظر ساختار متفاوت مي باشد.
ب) بانك هاي DDR DIMM از نوع 184 پين و بانكهاي SDRAM DIMM از نوع 168 پين مي باشد.
پ) ماژول هاي DDR بدليل اختلاف در ساختار DIMM قابل بر روي SDRAM DIMM نمي باشد.

هیچ نظری موجود نیست: