۱۳۸۷ آذر ۱۵, جمعه

این هم از برکات تکنولوژی ! ! !


همه چهار زن دارند ! ! !

روزی روزگاری تاجر ثروتمندی بود که 4 زن داشت . زن چهارم را از همه بیشتر دوست داشت و او را مدام با جواهرات گران قیمت و غذاهای خوشمزه پذیرایی می کرد. بسیار مراقبش بود و تنها بهترین چیزها را به او می داد.
زن سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار میکرد . پیش دوستهایش اورا برای جلوه گری می برد گرچه واهمه شدیدی داشت که روزی او با مردی دیگر برود و تنهایش بگذارد
واقعیت این است که او زن دومش را هم بسیار دوست می داشت . او زنی بسیار مهربان بود که دائما نگران و مراقب مرد بود . مرد در هر مشکلی به او پناه می برد و او نیز به تاجر کمک می کرد تا گره کارش را بگشاید و از مخمصه بیرون بیاید.
اما زن اول مرد ، زنی بسیار وفادار و توانا که در حقیقت عامل اصلی ثروتمند شدن او و موفق بودنش در زندگی بود ، اصلا مورد توجه مرد نبود . با اینکه از صمیم قلب عاشق شوهرش بود اما مرد تاجر به ندرت وجود او را در خانه ای که تمام کارهایش با او بود حس می کرد و تقریبا هیچ توجهی به او نداشت.
روزی مرد احساس مریضی کرد و قبل از آنکه دیر شود فهمید که به زودی خواهد مرد. به دارایی زیاد و زندگی مرفه خود اندیشید و با خود گفت :
" من اکنون 4 زن دارم ، اما اگر بمیرم دیگر هیچ کسی را نخواهم داشت ، چه تنها و بیچاره خواهم شد !"
بنابرین تصمیم گرفت با زنانش حرف بزند و برای تنهاییش فکری بکند . اول از همه سراغ زن چهارم رفت و گفت :
" من تورا از همه بیشتر دوست دارم و از همه بیشتر به تو توجه کرده ام و انواع راحتی ها را برایت فراهم آورده ام ، حالا در برابر این همه محبت من آیا در مرگ با من همراه می شوی تا تنها نمانم؟"
زن به سرعت گفت :" هرگز" همین یک کلمه و مرد را رها کرد.
ناچاربا قلبی که به شدت شکسته بود نزد زن سوم رفت و گفت :
" من در زندگی ترا بسیار دوست داشتم آیا در این سفر همراه من خواهی آمد؟"
زن گفت :" البته که نه! زندگی در اینجا بسیار خوب است . تازه من بعد از تو می خواهم دوباره ازدواج کنم و بیشتر خوش باشم " قلب مرد یخ کرد.
مرد تاجر به زن دوم رو آورد و گفت :
" تو همیشه به من کمک کرده ای . این بار هم به کمکت نیاز شدیدی دارم شاید از همیشه بیشتر ، می توانی در مرگ همراه من باشی؟"
زن گفت :" این بار با دفعات دیگر فرق دارد . من نهایتا می توانم تا گورستان همراه جسم بی جان تو بیایم اما در مرگ ،...متاسفم!" گویی صاعقه ای به قلب مرد آتش زد.
در همین حین صدایی او را به خود آورد :
" من با تو می مانم ، هرجا که بروی" تاجر نگاهش کرد ، زن اول بود که پوست و استخوان شده بود ، انگار سوء تغذیه بیمارش کرده باشد .غم سراسر وجودش را تیره و ناخوش کرده بود و هیچ زیبایی و نشاطی برایش باقی نمانده بود . تاجر سرش را به زیر انداخت و آرام گفت :" باید آن روزهایی که می توانستم به تو توجه میکردم و مراقبت بودم ..."
در حقیقت همه ما چهار زن داریم !
الف : زن چهارم که بدن ماست . مهم نیست چقدر زمان و پول صرف زیبا کردن او بکنی وقت مرگ ، اول از همه او ترا ترک می کند.
ب: زن سوم که دارایی های ماست . هرچقدر هم برایت عزیز باشند وقتی بمیری به دست دیگران خواهد افتاد.
ج : زن دوم که خانواده و دوستان ما هستند . هر چقدر هم صمیمی و عزیز باشند ، وقت مردن نهایتا تا سر مزارت کنارت خواهند ماند.
د: زن اول که روح ماست. غالبا به آن بی توجهیم و تمام وقت خود را صرف تن و پول و دوست می کنیم . او ضامن توانمندی های ماست اما ما ضعیف و درمانده رهایش کرده ایم تا روزی که قرار است همراه ما باشد اما دیگر هیچ قدرت و توانی برایش باقی نمانده است.

آشيان عيش يا عهد عشق


گفتم بيا که مارا دو آشيان نباشد
گفتا به شرط آنکه کس در ميان نباشد

گفتم که در فراقت آتش گرفت جانم
گفتا کسي اگر سوخت, از او نشان نباشد

گفتم نمي دهم جان تا از درم درآيي
گفتا که عاشقان را صبر و امان نباشد

گفتم پس از جواني , درديست ناتواني
گفتا به خلوت من اين باشد, آن نباشد

گفتم اسير دردم تا با تو عهد کردم
گفتا که عيش با عشق در يک زمان نباشد

وقتي که آدم عاشق مي شه دردناک ترين وبهترين لحظه ي زندگي اش را تجربه ميکنه .

شهدای رسانه

سلام

امروز سومین سالگرد سقوط هواپیمای حامل شهدای رسانه است . شهید منصور محمودی برادر دوست من هم تو اون هواپیما بود . اون دو تا دسته گل داشت که الان سه سال است که باباشون رو ندیدن . . . .



یادشان گرامی باد .

دار زدن کامپیوتر منها


مجموعه اي شامل 300 فونت اسلامي

يکي از عوامل زيبايي و جذابيت کارهاي طراحان فونت ها هستند. استفاده از فونت هاي زيبا و متناسب، زيبايي کار را چند برابر مي کند.مجموعه اي از 300 فونت اسلامي شامل نام هاي جلاله و پيامبر (ص) با طرح هاي مختلف و همچنين طرح هاي مختلف اسلامي را در اين بسته براي شما قرار داده‌ايم.استفاده از اين فونت ها بسيار ساده است و پس از کپي کردن آن ها در پوشه Fonts ويندوز مي توان در نرم افزار هاي ويرايش متن مثل Microsoft Word با انتخاب آن ها به راحتي از آن ها استفاده کرد.
از اینجا دانلود کنید .

ميز کار خود را به کره زمين تبديل كنيد

اگر از محيط دسکتاپ ساده و به نوعي استاتيک خود خسته شده‌ايد.اگر دوست داريد تنوعي در ميز کار خود ايجاد کرده تا محيط کاملا دايناميک داشته باشيد.اگر مي‌خواهيد در ضمن استفاده از يک محيط دايناميک کره زمين را هم با تمامي جزئياتش در دستان خود داشته باشيد EarthDesk بهترين گزينه و تجربه‌اي متفاوت خواهد بود.در حقيقت اين نرم‌افزار به نوعي جايگزين Wallpaper دسکتاپ کاربران مي‌شود و به آن‌ها کمک مي‌کند تا از محيطي ثابت به محيط کاملا جذاب و دايناميک قدم بگذارند.
EarthDesk نه تنها به زيبايي ميز کار کمک زيادي مي‌نمايد نوعي ابزار کاوش هم محسوب مي‌شود ، چرا که پس از نصب آن خورشيد، ماه و ابرها هم به صورت کاملا متحرک و زنده قابل مشاهده مي باشند. البته اين بدين معنا نيست که به صورت انيمشين تصاوير فقط حرکتي تکراري داشته باشند بلکه اين نرم‌افزار به صورت اتوماتيک آبديت شده و تصاوير خود را به صورت کاملا واقعي از کره زيباي زمين به نمايش مي‌گذارد . ضمن اين که اين به روز رساني‌ها به اين صورت نيست که سرعت اينترنت کاربران را هميشه با کاهش مواجه کند بلکه در زماني معين و حدودا هر 3 ساعت به روز رساني خواهد شد.
از اینجا دانلود کنید .

مرورگر اينترنت فايرفاكس Firfox براي موبايل

اين بار براي علاقه‌مندان و دوستداران اينترنت آن هم از طريق موبايل يك نرم‌افزار قدرتمند در عرصه بارگذاري صفحات وب با نام روباه آتشين معروف به فايرفاكس - Firfox تحت فرمت جاوا آماده دانلود گذاشته‌ايم كه به طور حتم بعد از نصب بر روي موبايل به مزاياي اين مرورگر معروف و پرقدرت پي خواهيد برد.البته به طور كامل انتظار قابليت‌هاي فايرفاكس را از آن نداشته باشيد اما در بين مرورگر‌هاي اينترنتي براي موبايل مي‌توان آن را بهترين ناميد .

از اینجا دانلود کنید .

نرم‌افزار Gmail Mobile براي موبايل

نرم‌افزار جالب و کم حجم Gmail Mobile به شما کمک مي‌کند تا نام کاربري خود را در گوگل چک کنيد.اين نرم‌افزار تحت جاوا مي‌باشد و بر روي کليه گوشي‌هاي موبايل قابل اجراست.با استفاده از اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد با دسترسي مستقيم به قسمت ايميل سايت گوگل در مصرف اينترنت هم صرفه جويي کنيد!
از اینجا دانلود کنید .

بازي سه بعدي موبايل جاوا، اتومبيل‌راني

اين بازي جذاب كه بر اساس فيلم زيباي Fast and Furious Fugitive به صورت سه بعدي با گرافيكي بالا طراحي شده است محبوبيت خاصي بين طرفداران بازي موبايل در زمينه مسابقات اتومبيلراني پيدا نموده است.نسخه تحت جاواي اين بازي قابل نصب بر روي اكثر گوشيها هم اكنون در سايت شما کمياب آنلاين قابل دريافت ميباشد.حتمآ اين بازي جذاب را دريافت نمائيد و لذت ببريد.
از اینجا دانلود کنید

فايل‌هاي پاورپوينت را اجرايي كنيد

با استفاده از اين برنامه ميتوانيد فايل هاي برنامه مايکروسافت آفيس پورپوينت را به فرمت هاي مناسب جهت پخش در دستگاههاي DVD Player تبديل نماييد.برخي از ويژگي هاي اين برنامه:امکان ساخت منو براي DVDعدم تغيير فرمت هاي اصلي برنامه Powerpoint شامل حرکات متون و تصاوير و انيمشن هاي بکار گرفته در اسلايد هاپخش دقيق صداهاي بکار گرفته شده در اسلايد ها و حرکات موجود در آنامکان تبديل فرمت هاي PowerPoint به AVI/MPEG/WMV

از اینجا دانلود کنید .

نرم‌افزار كامل قرآن

اين كتاب شامل متن عربي به همراه ترجمه به زبان هاي فارسي و انگليسي مي‌باشد شامل امكانات جالب براي جستجو در بين آيات و ترجمه مي‌باشد.اين كتاب بدون نياز به هيچ نرم افزاري در سيستم عامل شما اجرا شده و كمك شاياني به شما در يادگيري قرآن خواهد كرد.حتي شما به راحتي مي‌توانيد متن ترجمه و متن عربي قرآن را كپي كرده و در كارهاي فرهنگي خود به كار ببريد.اين كتاب با همت پارس قرآن تهيه و تنظيم شده است.
ويژگي هاي کليدي نرم افزار
- بدون نياز به نصب
- محيط ساده و فارسي
- متن قرآن به عربي
- ترجمه به فارسي
- ترجمه به عربي
- امكان جستجو در ميان آيات
- رايگان و بدون محدوديت
- بدون نياز به نرم‌افزار خاص جهت اجرا
- و ...
از اینجا دانلود کنید

پيش شماره‌هاي تلفن شهرهاي ايران

نرم افزار مجموعه پيش شماره‌هاي شهرهاي مختلف ايران به کاربران گوشي‌هاي موبايل کمک مي‌کند تا با وارد کردن کد شهر مورد نظر نام آن شهر را جست جو کرده و مشاهده نمايند.اين نرم‌افزار به عنوان يک افزونه در کنار دفترچه تلفن گوشي شما به کار مي‌آيد.اين نرم‌افزار به علت جاوا بودن بر روي اکثريت گوشي‌هاي موبايل قابل اجراست.
از اینجا دانلود کنید

نقشه ايران براي موبايل - جاوا

تا به حال نقشه‌هاي مختلفي از کشور ايران براي گوشي موبايل ساخته و عرضه شده است ولي هيچکدام داراي دقت کافي و همچنين امکاناتي نظير تعريف مکان‌هاي پرکاربرد مثل استان‌ها، مرکز آنها و . . . نبوده‌اند.در اين نسخه از نقشه ايران با استفاده از امکانات نقشه ايران رهياب 87 تمامي موارد بالا رعايت شده است.و به دليل جاوا بودن بر روي اکثر گوشي‌هاي موبايل قابل نصب است.
از اینجا دانلود کنید .

آدرس جديد اينترنتي Tel


از امروز شركت ها و سازمان ها مي توانند آدرس هاي وب خود را تحت tel. ثبت كنند. اين دامنه جديد، كه اطلاعات تماس را مستقيماً در "سيستم نامگذاري دامنه" يا Domain Name System كدگذاري مي كند، مي تواند به صورت يك دفتر تلفن اينترنتي عمل كند.يك دامنه tel. به اطلاعات شركت ها، سازمان ها و افراد مرتبط دسترسي مي دهد. اين اطلاعات شامل شمارهء تلفن، لينك به سايت هاي وب، صفحات شركت يا فرد در شبكه هاي اجتماعي مثل Facebook يا MySpace، آدرس هاي پست الكترونيك، اسامي پيام هاي فوري، و حتي هويت هاي مجازي افراد در Second Life يا بازي هاي Xbox Live مي باشد.مت منسل، مديرعامل Mesh Digital مي گويد: "ايدهء ساده ايست و در برخي موارد ايده هاي ساده بهترين ايده ها هستند. فقط بايد جا بيفتند."از آنجا كه داده در DNS در عوض كامپيوتر ميزبان ضبط مي شود، هنگامي كه فرد شماره تلفن يا آدرس خود را به روز در مي آورد، اطلاعات مستقيماً در دفترتلفن دوستانشان كه اطلاعات .tel را بر روي دستگاه هاي موبايل ضبط كرده اند، روز آوري مي شود.آقاي منسل مي گويد: "اين خدمت در وب منحصر به فرد است." در عوض ارسال پيام به تمام دوستانتان به روز آوري اطلاعات شما به صورت اتوماتيك صورت مي گيرد. دورهء اوليه ثبت دامنه صرفاً به شركت ها و سازمان ها اختصاص خواهد يافت و هزينهء آن حدود 400 دلار در سال خواهد بود (البته اين هزينه ايست كه توسط DomainMonster شارژ مي شود).

مايکروسافت سرعت پايگاه‌هاي داده را افزايش مي‌دهد

شرکت مايکروسافت از ابداع روش جديدي خبر داده است که بر مبناي آن مي‌تواند طي پنج سال آينده، با سرعت بالاتر و قيمت کمتر پايگاه‌هاي داده را توليد کند. مايکروسافت اعلام کرده است که ديگر شرکت‌ها نيز مي‌توانند اين روش جديد را براي توليد پايگاه‌هاي داده خود به کار برند."مايکل مانوس"(Michael Manos) يکي از مديران ارشد مايکروسافت اين اقدام جديد را با انتشار مطلبي در وبلاگ رسمي اين شرکت توضيح داده است. به گفته او، اين روش جديد از يک طراحي پيش‌ساخته استفاده مي‌کند که بر اساس آن، واحدهاي استاندارد محاسباتي، سيستم‌هاي خنک کننده پايگاه‌هاي داده و تجهيزات الکترونيکي روي يک سايت ويژه نصب و ارايه مي‌شوند.اين سيستم که مايکروسافت آن را Generation 4 نام‌گذاري کرده است، به پايگاه‌هاي داده امکان مي‌دهد تا عمليات‌هاي خود را با سرعت بيشتر انجام دهند و هزينه توليد آن‌ها نسبت به نمونه‌هاي پيشين کاهش پيدا کند.مانوس در اين مطلب نوشت: «پايگاه داده مدل‌سازي شده Gen 4 انعطاف‌پذيري محتويات سرورها راـ نظير سرور ما در شهر شيکاگو - بيشتر مي‌کند و آن را در تمام ابزارهاي داخلي به‌کار مي‌بندد. فعاليت اين سيستم نظير ساختن بلوک‌ها است که بر اساس آن، پايگاه داده بر اساس سيستم‌هاي از پيش تعيين شده مکانيکي، الکترونيکي، امنيتي و ... عمل مي‌کند» .

دسترسي كاربران برنامه جست‌وجوي روميزي گوگل به جي‌ميل فراهم شد

گجت جديدي از سوي گوگل به نمايش درآمده كه به كاربران برنامه Google Desktop در ويندوز امكان مي‌دهد در داخل اين برنامه ايميل‌هاي جي‌ميل خود را چك كنند.به گزارش بخش خبر شبکه فن‌آوري اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، گجت جديد به كاربران ويندوز امكان مي‌دهد هنگامي كه در برنامه Google Desktop هستند پيام‌هاي جي‌ميل خود را خوانده، ارسال يا جست‌وجو كنند.بر اساس اين گزارش برنامه Google Desktop در سال 2004 توسط گوگل منتشر شد و جست‌وجوي فايل‌هاي داخل رايانه را امكان‌پذير مي‌كند.طبق اعلام گوگل اين برنامه جست‌وجوي كامل ايميل، فايل‌ها، موسيقي، عكس، چت، جي‌ميل و صفحات وب مشاهده شده را فراهم مي‌كند و شامل گجت‌هاي ديگري است كه ايميل‌هاي جديد، به‌روزرساني‌هاي هواشناسي و اخبار شخصي شده را به كاربران نشان مي‌ دهند .

Vista SP2 Beta منتشر شد

شرکت مایکروسافت اعلام کرد نسخه بتای سرویس پک 2 ویستا از روز پنجشنبه از طریق سایت مایکروسافت در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.

اجتناب شرکت‌ها از فناوری‌های مبتنی بر وب

اغلب شرکت‌ها در بکارگیری وب و استفاده از آن جهت افزایش بهره‌وری و بازدهی ناموفق عمل کرده‌اند.به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ،بنا بر گزارشی که اخیراً از سوی محققین شرکت تحقیقاتی (Chartered Management Institute (CMI منتشر گردیده، شرکت‌های فعال در بخش IT تاکنون نتوانسته‌اند آنگونه که توقع می‌رفت از مزایای فناوری‌های اینترنت در حوزه کاری خود بهره‌مند شده و تنها بخش کوچکی توانسته‌اند به برخی ابزارهای وب2 مانند نرم‌افزارهای آنلاین دست پیدا کنند.تحقیقات کمی و کیفی CMI نشان می‌دهند که صرفنظر از شور و اشتیاقی که در ابتدای معرفی ابزارهای web-base در میان کارمندان این بخش بوجود آمده، شرکت‌ها واکنش بسیار کندی را در قبال این فناوری‌ها از خود نشان دادند.مطابق نتایج این تحقیق، 16 درصد از شرکت‌ها برای نظارت بر نحوه استفاده کارمندان خود از اینترنت، 55 درصد برای مسدود نمودن سایت‌های «نامناسب» و 12 درصد نیز با هدف جیره‌بندی ساعات استفاده از اینترنت این ابزارها را بکار می‌گیرند.در این پژوهش مشخص گردید که 95 درصد از شرکت‌های مورد مطالعه از ایمیل استفاده می‌کنند و 74 درصد آنان مجهز به شبکه اینترانت هستنند.در این بین تنها 36 درصد از برنامه‌های web-base مانند Google Docs استفاده نموده و 24 درصد هم از webcast بهره می‌گیرند.

سهم اينترنت ويندوز به زير 90 درصد كاهش يافت

شمار كاربران ويندوز كه به مرور اينترنت مي‌پردازند براي نخستين بار به پايين 90 درصد كاهش يافته و موجب شده بزرگ‌ترين سهم بازار مايكروسافت طي دو سال گذشته كاهش يابد.به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اعلام موسسه Net Applications كه آمار ماه نوامبر را بر مبناي سايت‌هايي كه مونيتور مي‌كند گردآوري كرده، رايانه‌هايي كه با ويندوز كار مي‌كردند در طول اين ماه 69/89 درصد ترافيك اينترنت را تشكيل دادند كه نسبت به 46/90 درصد در ماه اكتبر كاهش يافته‌اند.در اين بين كاربران رايانه‌هاي مكينتاش 82/8 درصد از سهم بازار را به دست آوردند كه سهم آن‌ها نسبت به 21/8 درصد در ماه گذشته افزايش يافته است. نوامبر سومين ماهي است كه سهم ترافيك اينترنت رايانه‌هاي مكينتاش به بالاي 8 درصد رسيده است.پس از رايانه‌هاي مكينتاش، كاربران رايانه‌هاي لينوكس و گوشي آيفون يا دستگاه پلي استيشن سهم اندكي از ترافيك اينترنتي را به خود اختصاص دادند .

۱۳۸۷ آذر ۱۳, چهارشنبه

دیسک نوری با ظرفیت ۴۰۰ گیگابایت

اگر فکر می‌کنید دیسک‌های Blu-ray کنونی بهترین هستند پس اشتباه و تاریخ مصرف گذشته فکر می‌کند زیرا Pionner از دیسک نوری ۱۶ لایه‌ای خود که قادر به ذخیره ۴۰۰ گیگابایت اطلاعات است رونمایی کرد. Pioneer این دیسک نوری فقط خواندنی (ROM) را بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ عرضه خواهد کرد که این بدین معناست که دیسک‌های ۴۰۰GB قابل نوشتن دوباره نیز در سال‌های بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ و دیسک‌های ۱ ترابایتی نیز در سال ۲۰۱۳ عرضه خواهند شد.

من که اصلاً دوست ندارم جای این مرد باشم !!!!!!


«بهرام رادان» در كارتون «تهران 1500» راننده تاكسي مي‌شود

«بهرام رادان» براي حضور در نخستين فيلم سينمايي انيميشن «بهرام عظيمي» با عنوان تهران 1500 در نقش يك راننده تاكسي قرارداد بست. بهرام رادان، نخستين بازيگري است كه براي حضور در اين انيميشن بلند قرارداد امضا كرده است. او كه نقش اول مرد اين انيميشن را بر عهده دارد، با چهره انيميشني خود در نقش يك راننده تاكسي بازي خواهد كرد و مدل‌سازان اين انيميشن، كاراكتر رادان را به صورت انيميشن سه بعدي در مي‌آورند. بنا بر اين گزارش، بهرام رادان پس از اتمام طراحي اين انيميشن، به جاي كاراكتر خود صحبت خواهد كرد. در كنار اين بازيگر سينما، از چهره و صداي حداقل 10 بازيگر مطرح سينما، تئاتر و تلويزيون نيز در انيميشن استفاده مي‌شود. از چهره بهرام رادان براي طراحي اين انيميشن، عكاسي شده است و قرار است شخصيت او با تمام زوايا و خصوصياتش به صورت انيميشن دربيايد. انتخاب بازيگران اين پروژه انيميشن را حبيب رضايي به عهده دارد كه خود نيز جزو بازيگراني است كه كاراكتر خود را در اختيار بهرام عظيمي براي تبديل به انيميشن قرار مي‌دهد. انيميشن تهران 1500، 113 سال آينده تهران را به تصوير مي‌كشد و در ژانر كمدي به مضامين فرهنگي مي‌پردازد. در اين انيميشن همچنين به نوعي از بزرگان هنر ايران به خصوص سينما، تئأتر و موسيقي ياد خواهد شد. عوامل توليد اين انيميشن بلند عبارتند از: فيلمنامه‌نويس: اميرمسعود علمداري و بهرام عظيمي، كارگردان: بهرام عظيمي، مديرپروژه: سيدهادي منبتي، مدير توليد: اسماعيل شرعي، انتخاب بازيگران: حبيب رضايي، طراح فضا و وسايل: حميد بهرامي، طراحي كاراكترها: بزرگمهر حسين‌پور و تهيه‌كننده: مؤسسه تصوير شهر وابسته به معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مؤسسه نسل انديشه سبز.

تغییر اوضاع !

روزی پادشاهی سنگ نسبتاً بزرگی را بر گذرگاه باریکی قرار داد . به گونه ای که ارابه ها و گاری ها و حتی گاه پیاده ها برای گذر از آنجا مشکل داشتند . خود نیز به کمین نشست تا واکنش مردم را ببیند . مدتها گذشت ... همه با درد سر از کنار سنگ رد می شدند و فقط به غر زدن اکتفا می کردند . روزی پیر مرد روستایی از آنجا رد می شد و سنگ را دید . کوله بارش را زمین گذاشت و با زحمت زیاد سنگ را جابجا کرد و جاده را باز نمود . ناگهان متوجه کیسه ای در زیر سنگ شد . کیسه را باز کرد . نامه ای بود و مقدار زیادی سنگهای قیمتی . در نامه نوشته شده بود "این پاداش کسی است که به جای غر زدن و اعتراض کردن به روزگار زحمت عوض کردن اوضاع را به خود می دهد " .

راه های جدید امنیت کامپیوتر!!!






فرشته نگهبان

مرد داشت در خیابان حرکت می کرد که ناگهان صدایی از پشت گفت:
- اگر یک قدم دیگه جلو بری کشته می شی. مرد ایستاد و در همان لجظه اجری از بالا افتاد جلوی پاش.
مرد نفس راحتی کشید و با تعجب دوروبرشو نگاه کرد اما کسی رو ندید.بهر حال نجات پیدا کرده بود.
به راهش ادامه داد.به محض اینکه می خواست از خیابان رد بشه باز همان صدا گفت:
- ایست!مرد ایستاد و در همان لحظه ماشینی با سرعت عجیبی از جلویش رد شد.
بازم نجات پیدا کرد.مرد پرسید تو کی هستی و صدا جواب داد م فرشته نگهبان ت هستم.
مرد فکری کرد و گفت:
-پس اون موقعی که من داشتم ازدواج می کردم تو کدوم گوری بودی؟

تكنولوژي كابل نمایشگر ها

يك آداپتر UXGA اطلاعات ديجيتالي ارسال شده توسط يك برنامه را اخذ مي كند و پس از ذخيره سازي آنها در حافظه ويدئويي مربوط با استفاده از يك تبديل كننده ديجيتال به آنالوگ آنها را به منظور نمايش، تبديل به سيگنال هاي آنالوگ خواهد نمود. پس از ايجاد سيگنال هاي آنالوگ اطلاعات مربوط از طريق يك كابل VGA براي مانيتور ارسال خواهد شد. يك كانكتور VGA از سه خط مجزا براي سيگنال هاي قرمز، سبز و آبي و از دو خط ديگر براي ارسال سيگنال هاي افقي و عمودي استفاده مي كند. در تكنولوژي جديد DVI(Digital (Video Interface ضرورتي به تبديل آنالوگ به ديجيتال و بالعكس نبوده و سيگنال هاي ديجيتال مستقيماً براي مانيتور ارسال خواهند شد. باتوجه به اينكه اين تكنولوژي از كارت گرافيكي خاص خود حمايت مي نمايد.

محدوده قابل نمايش نمایشگر ها

اندازه يك مانيتور با دو پارامتر مشخص مي شود: اندازه صفحه و ضريب نسبت. بيشتر نمايشگرهاي رايانه نظير تلويزيون داراي ضريب نسبت ۴:۳ مي باشند، يعني اينكه نسبت پهنا به ارتفاع معادل ۴ به ۳ است. اندازه صفحه برحسب اينچ اندازه گيري شده و معادل قطر نمايشگر است. اندازه نمايشگرهاي Notebook اغلب كوچكتر بوده و داراي دامنه بين ۱۲ تا ۱۵ اينچ مي باشند. اندازه نمايشگر به طور معمول تأثير مستقيمي بر روي وضوح تصوير خواهد داشت، يعني يك تصوير بر روي مانيتور ۲۱ اينچ با وضوح تصوير ۴۸۰*۶۴۰ به خوبي مشاهده تصوير بر روي يك مانيتور ۱۵ اينچ با همان وضوح تصوير نخواهد بود. در نتيجه مشاهده تصوير بر روي يك مانيتور با ابعاد كوچك كيفيت بالاتري خواهد داشت.

خطرات كار با نمايشگرها

بسياري از كارخانه هاي سازنده نمايشگر، ميزان خطرات زيان آور نمايشگر را جهت رقابت با ساير كارخانه ها كاهش مي دهند. اين خطرات شامل: - پرتوهاي اشعه ايكس - پرتوهاي اشعه ماورابنفش - ميدان هاي الكتريكي با ولتاژ بالا - ميدان هاي الكترومغناطيسي - امواج الكترومغناطيسي فركانس پايين و بالا گفته مي شود انواع ناهنجاري هاي كرموزومي و بيماري هاي ژنتيكي، سرطان ها، اختلال در ديد چشم، ضايعات عصبي و رواني، سقط جنين و... از عوارض اين پرتوها هستند. لازم است براي مقابله با اين خطرات روش هاي زير را به كار بريد: - از عينك ها يا فيلترهاي مرغوب استفاده نماييد. - نمايشگر را تحت زاويه ۲۰ درجه از بالا يا پايين با چشم قرار دهيد. - فاصله نمايشگر تا چشم را ۴۰ تا ۷۰ سانتي متر تنظيم نماييد. - در محل استفاده از رايانه از لامپ هاي قوي استفاده نكنيد و تا آن جا كه ممكن است نورهاي طبيعي را به كار بريد. - درخشندگي صفحه نمايش را كاهش دهيد، لامپ هايي را كه به صورت مستقيم به صفحه نمايش مي تابند خاموش كنيد، نمايشگر را رو به پنجره نگذاريد. - مدت زمان طولاني در مقابل نمايشگر روشن ننشينيد. بدنه رايانه ها و نمايشگرها بوي مخصوصي از خود متصاعد مي كنند كه اين بو ناشي از گازهاي «يوكسين» و «فوران» مي باشد كه به عنوان مواد ضد حريق در بدنه نمايشگرها و كارت ها به كار مي روند، كه هر دو سرطان زا هستند. اين گازها هنگام آتش سوزي پراكنده مي شوند اما در دماي معمولي نيز متصاعد مي گردند، بنابراين بهتر است به طور منظم و در فواصل مشخص هواي محيط را تغيير دهيد. حداكثر وضوح و دقت تصوير :دقت (Resolution) به تعداد پيكسل هاي نمايشگر اطلاق مي گردد. دقت تصوير توسط تعداد پيكسل ها در سطر و ستون مشخص مي گردد. مثلاً يك نمايشگر با دارا بودن ۱۲۸۰ سطر و ۱۰۲۴ قادر به نمايش ۱۰۲۴*۱۲۸۰ پيكسل خواهد بود. كارت فوق دقت تصوير در سطوح پايين تر يعني ۷۶۸*۱۰۲۴، ۶۰۰*۸۰۰ و ۴۸۰*۶۴۰ را نيز حمايت خواهد نمود. Refresh Rate (نرخ بازخواني/ بازنويسي) :در مانيتورها با تكنولوژي CRT نرخ بازخواني / بازنويسي نشان دهنده تعداد دفعات نمايش تصوير در يك ثانيه است، در صورتي كه مانيتور CRT داراي نرخ بازخواني / بازنويسي ۷۲ هرتز مي باشد در هر ثانيه ۷۲ مرتبه تمام پيكسل ها از بالا به پايين بازخواني / بازنويسي مجدد خواهد شد. اين نرخ بسيار حائز اهميت است و هر اندازه كه بيشتر باشد تصوير مناسب تر خواهد بود، (تصويري عاري از هرگونه لرزش.) در صورتي كه نرخ فوق بسيار پايين باشد باعث لرزش نوشته هاي موجود در صفحه نمايش شده و بيماري هاي مختلف چشم و سردردهاي متوالي را در پي خواهد داشت.

نمايشگر (قسمت دوم)

عمق رنگ (Color Depth) رنگ هايي كه يك مانيتور نشان مي دهد از تركيب حالات كارت گرافيكي و قابليت رنگ در مانيتور، بدست مي آيد، مثلا كارت SVGA، قادر به نمايش ۱۶۷۷۷۲۱۶ رنگ مي باشد و اين كارت مي تواند اعداد ۲۴ بيتي تشريح كننده يك پيكسل را پردازش نمايد. تعداد بيت هاي استفاده شده براي تشريح يك پيكسل عمق بيت نام دارد. عمق بيت را True color نيز مي گويند. در ۲۴ بيت جهت تشريح هر پيكسل براي هر يك از رنگ هاي اصلي (قرمز - سبز - آبي) از ۸ بيت استفاده مي شود. در چنين مواردي امكان توليد ۱۰ ميليون رنگ وجود دارد. يك كارت ۱۶ بيتي قادر به توليد ۶۵۵۳۶ رنگ مي باشد. در حال حاضر از ۳۲ بيت جهت تشريح يك پيكسل استفاده مي شود، كه اين مدل در دوربين هاي ديجيتال، انيميشن و بازي هاي ويدئويي به كار مي رود. مصرف انرژي تكنولوژي مورد استفاده در مانيتورها ميزان مصرف انرژي آن ها را تعيين مي كند. نمايشگرهاي CRT از ۱۱۰ وات استفاده مي نمايند، اما مانيتورهايي با تكنولوژي LCD از ۳۰ تا ۴۰ وات انرژي استفاده مي نمايند. نمايشگرهاي هوشمند داراي ۴ مرحله كاري هستند كه مصرف برق را در آن ها بتدريج كم مي كنند. ۱- حالت روشن و عملياتي: در اين مرحله چه نمايشگر در حال كار باشد و چه برنامه محافظ صفحه نمايش در حال اجرا، بيشترين برق مصرف مي شود. ۲- مرحله آماده باش(standby ):اين مرحله تنها ۵۰ درصد برق كمتر مصرف مي كند و به سرعت به ورودي ها پاسخ مي دهد. ۳- مرحله خواب يا تعليق (suspend): در اين حالت لامپ تصوير در عمل خاموش است و نمايشگر ۱۰ تا ۱۵ وات برق مصرف مي كند و اگر كليدي را فشار دهيد نمايشگر به آهستگي روشن مي شود. ۴- مرحله خاموشي: آخرين حالت مرحله خاموشي است كه در اين مرحله عمل خاموشي به طور فيزيكي بوسيله كاربر با كليدهاي خاموش و روشن صورت نگرفته است، بلكه مدارهاي داخلي هنوز فعال هستند و نمايشگر ۳ تا ۷ وات برق مصرف مي نمايد. جهت فعال كردن امكان صرفه جويي در مصرف برق در نمايشگرها، در ويندوز مراحل زير را انجام دهيد: از control Panel، ِِِDisplay را انتخاب نماييد، سپس وارد Display Properties شويد و Screen Server را انتخاب كنيد. در اين برگه در Energy ، Setting را انتخاب نماييد. براي انتخاب الگوي انرژي، Power schemes و براي رايانه شخصي Home/Office desk و جهت رايانه هاي كيفي و كتابي Portable/laptop را برگزينيد. در گزينه Turn off Monitor زماني را كه بعد از آن نمايشگر بايد به حالت كم مصرفي برسد انتخاب نماييد. اگر Never را انتخاب كنيد خصوصيات صرفه جويي در انرژي غيرفعال خواهد شد. در جلوي گزينه System Standby مي توانيد زمان بي كاري رايانه را تعريف كنيد تا پس از آن سيستم به حالت آماده به كار در آيد. در قسمت Turn off Hard disks نيز مي توانيد ديسك سخت را در مواقع بي كاري غيرفعال نماييد.

نمايشگر (قسمت اول)

صفحات نمايشگر كه مانيتور ناميده مي شود، متداول ترين دستگاه خروجي در رايانه هاي شخصي محسوب مي گردد. صفحه نمايشگر از تعداد زيادي نقاط كوچك به نام پيكسل تشكيل شده است. هرچه تعداد اين نقاط بيشتر باشد تصوير از تفكيك پذيري (وضوح) بيشتر و در نتيجه كيفيت بالاتري برخوردار است. به طور معمول قدرت تفكيك پذيري و تعداد رنگ هاي نمايشگر به خود نمايشگر و كارت گرافيكي دستگاه بستگي دارد. تكنولوژي نمايش در سال ۱۹۷۰ اولين نمايشگرها بر روي رايانه هاي شخصي عرضه گرديدند. اين نمايشگرها تنها متن را نمايش مي دادند. سپس در سال ۱۹۸۱ مانيتورهاي CGA (Color Graphic )Adape توسط شركت IBM كه قادر به نمايش چهار رنگ و وضوح تصوير ۳۲۰ پيكسل افقي و ۲۰۰ پيكسل عمودي بودند عرضه گرديد. در سال ۱۹۸۴ مانيتورهاي EGA)Enhanced Graphic Adape ) توسط شركت IBM معرفي گرديد. اين مانيتورها قادر به نمايش ۱۶ رنگ و وضوح تصوير ۳۵۰*۶۴۰ بودند. شركت IBM در سال ۱۹۸۷ سيستم VGA)Video Graphic Array) را معرفي نمود، اين مانيتورها قادر به نمايش ۲۵۶ رنگ و وضوح تصوير ۸۰۰*۶۰۰ بودند. سپس توسط همين شركت در سال ۱۹۹۰ سيستم (Extended Graphics Array(XGAعرضه گرديد. اين سيستم با وضوح تصوير ۸۰۰*۶۰۰ قادر به ارائه ۸/۱۶ ميليون رنگ با وضوح تصوير ۷۶۸*۱۰۲۴ مي باشد، كه در اين صورت ۶۵۵۳۶ رنگ را نشان مي دهد. نمايشگرهاي امروزي استانداردUXGA)Ultra Extended Graphics Array ) را حمايت مي نمايند
نحوه كار صفحه نمايش در مانيتورهاي تك رنگ يك تفنگ الكترونيكي وجود دارد كه الكترونها را با سرعت به پشت صفحه نمايش پرتاب مي كند. سطح داخلي صفحه نمايش به يك ماده فسفري آغشته است كه در اثر برخورد الكترونها به يك نقطه از اين سطح فسفري ،نور منعكس مي شود. شعاع الكتروني ايجاد شده، نقطه هاي صفحه نمايش را از چپ به راست و از بالا به پايين جاروب مي كند. مدار كنترل كننده صفحه نمايش بسته به متن يا تصويري كه قرار است نمايش داده شود، در زمان مناسب شعاع الكتروني را روشن و خاموش مي كند. اگرچه در هر لحظه شعاع الكتروني تنها به يك نقطه مي تابد اما سرعت جاروب كردن شعاع الكترونيكي به قدري زياد است كه همه نقطه هاي تصوير به طور همزمان روشن به نظر مي رسد. در نمايشگرهاي رنگي سه تفنگ الكترونيكي با رنگ هاي قرمز، سبز و آبي وجود دارد. هر يك از نقطه ها در سطح داخلي صفحه نمايش از قطعه فسفري قرمز، سبز و آبي تشكيل مي شود. تفنگ هاي الكترونيكي نمايشگر فقط قطعه متناظر با خود را مورد هدف قرار مي دهند. در اثر برخورد شعاع الكترونيكي ،يك قطعه نوري ،همان رنگ از آن منتشر مي شود. مدار كنترل كننده صفحه نمايش بسته به رنگ نقطه ها در زمان هاي مناسب شعاع الكترونيكي هر يك از تفنگ ها را روشن يا خاموش مي كند. در اثر تركيب رنگ ها شعاع هاي نواري منعكس شده از هر نقطه، آن نقطه را به يك رنگ خاص درمي آورد، در نتيجه با تركيب حالت هاي مختلف خاموش و روشن كردن اين سه شعاع الكترونيكي و تنظيم شدت روشنايي رنگ هاي بيشتري توليد مي شود. نكته: اغلب صفحه هاي نمايشگر از Cathodory Tube) CRT ) استفاده مي نمايند. در صورتي كه رايانه هاي Laptop و ساير دستگاه هاي محاسباتي قابل حمل ازLCD )Liquid Crتystal Display )و يا LDD((Light-emiting diode استفاده مي نمايند. استفاده از مانيتورهاي LCD با توجه به مزاياي عمده آنان خصوصاً مصرف انرژي پايين، آنها را به تدريج جايگزين مانيتورهاي CRT گرداند.

۱۳۸۷ آذر ۱۲, سه‌شنبه

بدون شرح !


موشواره

امروزه موش داراي جايگاه خاصي مي باشد. موش قادر به تشخيص حركت و كليك بوده و پس از تشخيص لازم، اطلاعات مورد نياز را به رايانه ارسال مي كند تا عمليات مورد نياز انجام شود. در سيستم هاي اوليه موشي وجود نداشته زيرا رايانه ها در آن زمان داراي اينترفيسي مشابه ماشين هاي تايپ يا كارت پانچ بودند. بعداز چندين سال كليد هاي پيكاني در اغلب ترمينال ها مورد استفاده قرار گرفتند، (حدوداً اواخر سال ۱۹۶۰ و اوايل ۱۹۷۰) سپس مدادهاي نوري و Joy Stickها به بازار عرضه شدند، تا اينكه موش به همراه رايانه هاي مكينتاش ارائه گرديد و اين يك موفقيت بزرگ بود. عملكرد موش طبيعي و قيمت آن بسيار ارزان بود تا اينكه سيستم هاي عامل نيز از موش حمايت كردند. مهم ترين عملي كه موش انجام مي دهد تبديل حركت دست به سيگنال هايي است كه رايانه قادر به استفاده از آن مي باشد. اجزاي اصلي موش - گوي كوچكي درون موش قرار دارد و سطح مورد نظر را لمس نموده، حركت كرده و مي چرخد. - دو غلتكي كه گوي را لمس مي كنند (كه يكي حركت x را تشخيص مي دهد و ديگري حركت y را.) - هر غلتك به يك ميله متصل مي باشد و ميله باعث چرخش ديسك مي گردد. - در دو طرف ديسك دو قطعه اصلي وجود دارد كه يكي LED مادون قرمز و ديگري سنسور مادون قرمز مي باشد. ديسك داراي سوراخ هايي مي باشد كه باعث شكست نور مي شود، اين نور توسط LED ايجاد مي شود بدين ترتيب سنسور مادون قرمز پالس هاي نور را مشاهده مي كند. تعداد پالس ها با سرعت موش و مسافتي كه موش حركت مي كند ارتباط مستقيم دارد. - پردازنده اي كه بر روي برد قرار دارد ، پالس ها را خوانده و تبديل به باينري مي كند و به رايانه ارسال مي نمايد. نكته: قطر گوي موش تقريباً ۲۱ ميليمتر، قطر غلتك ۷ ميليمتر و تعداد سوراخ هاي ديسك ۳۶ عدد مي باشد. موش هاي نوري اين موش ها در اواخر سال ۱۹۹۹ به بازار ارائه گرديدند و در هر ثانيه توسط دوربين كوچك خود ۱۵۰۰ تصوير مي گيرند. اين موش ها در محل مسطحي قابل استفاده مي باشند. موش هاي نوري داراي يك LED قرمزرنگ مي باشند كه باعث تشعشع نور درون يك سنسور CMOS مي باشد. اين سنسور هر تصوير را براي تجزيه و تحليل در اختيار پردازنده سيگنال هاي ديجيتال (DSP) قرار مي دهد. DSP با سرعت ۱۸ ميليون دستور العمل در ثانيه عمليات خود را انجام مي دهد و قادر به تشخيص الگوهاي موجود در تصاوير و نحوه تغيير آنها با تصوير قبلي مي باشد. DSP قادر به تشخيص ميزان حركت موش بوده و پس از آن مختصات مربوطه را براي رايانه ارسال مي كند. رايانه نيز مكان نما را در مختصات تعيين شده بر روي مانيتور قرار خواهد داد. كانكتورهاي موش اغلب موش ها امروزه از يك كانكتوراستاندارد PS /2 استفاده مي نمايند. اين كانكتورها داراي۶ پين مي باشند. هر يك از اين پين ها عملكرد مخصوصي دارند. زماني كه موش حركت مي كند و يا كاربري دكمه آن را كليك مي نمايد، موش ۳ بايت اطلاعات را براي رايانه ارسال مي نمايد. بايت اول شامل وضعيت دكمه سمت چپ، وضعيت دكمه سمت راست، صفر، يك، جهت x، جهت y و موارد ديگر مي باشد. دو بايت بعدي شامل مقادير x و y و تعداد پالس هاي تشخيص داده شده در جهت x و y نسبت به آخرين اطلاعات ارسال شده مي باشند. كليد ها بيشتر موش ها داراي دو كليد مي باشند، بعضي از موش ها سه يا چهار كليد دارند. كليد سمت چپ براي ضربه زدن روي نمادها يا گزينه هاي پنجره هاي برنامه استفاده مي شود. كليد سمت راست نيز براي فراخواني از فرمان يا ميانبرها به كار مي رود. كليدي كه بين كليد هاي چپ و راست، پايين آن و يا در كناره قاب موش قراردارد براي پيمايش صفحه (Scroll) استفاده مي شود. موش هاي بي سيم اين موش ها اطلاعات خود را از طريق موج هاي راديويي و يا نور مادون قرمز به رايانه ارسال مي كنند در نتيجه سيمي به كار نمي رود. موش هاي بي سيم داراي فرستنده، باتري و گيرنده متصل به كارت اصلي مي باشند.

خر کیف یعنی ...

خر کیف یعنی سر کلاس کاردانی نشسته باشی، دونفر از جلوی در کلاس رد بشن و بگن :" نه اینجا نیست... اینا بچه های کارشناسی ارشدن "
خر کیف یعنی کلاستو دو در کنی و همون روز استاد حضورغیاب نکنه!
خر كبف يعني اينكه يه لپ تاپ مي گيري دستت اما 2 قرون سواد نداري بهت بگن آقاي مهندس!
خر کیف یعنی راننده تاکسی باشی و دانشجوی پزشکی رو سوار کنی اونوقت وقتی می خواد پیاده شه بر حسب عادت به محیط دانشگاه بگه: مرسی آقای دکتر!
خر کیف یعنی زنگ موبایلت حسابی جلب توجه کنه!
خر کیف یعنی کسب بالاترین نمره میان ترم فقط از راه تقلب و امدادهای غیبی!
خر کیف یعنی فکر کنی کارتت تموم شده ولی در کمال ناامیدی کانکت شی و ساعتها تو اینترنت بچرخی!
خر کیف یعنی بابات قبض موبایلت رو پرداخت کنه و اصلا نپرسه که چرا اینقدر رقمش نجومی شده!
خر کیف یعنی استادت بگه نگران نباش! نمی افتی!خر کیف یعنی با دوستات بری تریا، دوست اصفهانیت حساب کنه!
خر کیف یعنی توی یک مجلس بزرگ همه چشمشون دنبال مدل لباست باشه!
خر کیف یعنی دانشجو نباشی ولی از سایت دانشگاه، مفتکی استفاده کنی!
خر کیف یعنی پشت چراغ قرمز از ماشین بغلی یه چیزی پرت شه تو ماشینت (مثل شماره تلفن و یا حتی گوشی طرف!)
خر کیف یعنی تو دانشگاه همراه دوستت داری میری ولی پسر همکلاسیت فقط به تو سلام میکنه!
خر کیف یعنی یه جا با یه نفر همصحبت شی و رمانتیک بگه: "از قیافه تون معلومه که دانشجویین!"
خر کیف یعنی توی مهمونی باشی و یکی از خانومای باکلاس و کار درست فامیل صدات کنه: خوشگل خانوم!
خر کیف یعنی یک منشی با مدیر عامل شرکت ازدواج کنه!
خر کیف یعنی بین کلاس 12 تا 2 و کلاس 2 تا 4 خودتو به یک آدم اهل رو درواسی بچسبونی و بری باهاش ناهار بخوری!
خر کیف یعنی موقع امتحان عملی استاد بره بیرون از کلاس و در رو هم ببنده!
خر کیف یعنی هیچی نخونده باشی و همه رو از رو دست بغلیت بنویسی بعد نمره ت از اون بیشتر شه!
خر کیف یعنی استاد یک سوال قلمبه بپرسه هیچکش جز تو نتونه جواب بده!
خر کیف یعنی وقتی مهمونای شهرستانیتون می رن بچه شون قشنگترین عروسکشو جا بذاره!
هر کس هنوز نفهمیده خر کیف یعنی چی بگه تا بازم توضیح بدم

حافظه RAM

همان طور كه مي دانيد اطلاعات موقت رايانه با خاموش شدن سيستم كاملاً پاك مي شود. به اين صورت كه اگر برنامه يا داده اي به رايانه داده باشيد و به هر علتي برق رايانه قطع شود، پس از روشن شدن دوباره رايانه بايد برنامه و يا اطلاعات را دوباره وارد كنيد. پردازنده اطلاعات مورد نياز خود را از حافظه رم دريافت مي كند و عمليات لازم را انجام داده و سپس نتايج را در رم ذخيره مي كند. بنابر اين اين نوع حافظه خواندني و نوشتني است. هنگامي كه رايانه را روشن مي كنيد حافظه اصلي كنترل و تست مي شود. مقدار حجم تست شده روي صفحه نمايش مشاهده مي شود. حافظه رم به دو نوع تقسيم مي شود: DRAM (رم پويا يا ديناميك) و SRAM (رم استاتيك) حافظه دي رم جهت ذخيره اطلاعات خود از خازن استفاده مي كند. خازن در حالت شارژ معادل يك است و در حالت دشارژ معادل صفر است. اين حافظه بايد به طور مداوم تغذيه الكتريكي شود تا بارهاي مثبت و منفي را از دست ندهد. در اين حالت در فاصله زماني متناوب عمليات بازنويسي و تجديد اطلاعات صورت مي پذيرد. دو نوع مدار بازنويسي وجود دارد: ۱۰بيتي كه به آن بازنويسي ۱k مي گويند و ۱۱ بيتي كه به آن بازنويسي ۲k گويند.

حافظه

آن كه واژه حافظه را مي توان براي هر نوع وسيله ذخيره سازي به كار برد، اما بيشتر براي مشخص نمودن حافظه هاي سريع با قابليت ذخيره سازي موقت استفاده مي شود. زماني كه پردازنده مجبور باشد براي بازيابي اطلاعات به طور دائم از هارد استفاده نمايد طبيعتاً سرعت عمليات آن كند خواهد شد. به طوركل از حافظه هاي متعددي به منظور نگهداري موقت اطلاعات استفاده مي شود. زماني كه در حافظه هاي دائمي مانند هارد اطلاعاتي موجود باشد كه پردازنده بخواهد از آنها استفاده نمايد بايد اطلاعات فوق از طريق حافظه RAM در اختيار پردازنده قرار گيرد و سپس اطلاعات مورد نياز خود را در حافظه Cache و دستور العمل هاي خاص عملياتي را در ريجيسترها ذخيره كند. همان طور كه مي دانيد تمام عناصر سخت افزاري و نرم افزاري با يكديگر كار مي كنند و از زماني كه سيستم روشن مي شود و تا زماني كه خاموش مي شود، پردازنده به صورت دائم و پيوسته از حافظه استفاده مي كند. حافظه رايانه بر اساس نوع آن از تعدادي خازن و ترانزيستور كه در چند آي سي(IC) قرار گرفته، تشكيل شده است. براي ذخيره اطلاعات در حافظه، بعضي از ترانزيستورها در حالت قطع و برخي در حالت وصل قرار مي گيرند. خازن ها نيز در حالت شارژ و دشارژ قرار مي گيرند. در رايانه از چندين نوع حافظه استفاده مي شود: *Random Access Memory- RAM اين نوع حافظه براي ذخيره سازي موقت اطلاعات رايانه در حالت كار با سيستم به كار مي رود. * Read Only Memory ROM اين نوع حافظه، حافظه دائم است و از آن براي ذخيره سازي اطلاعات مهم استفاده مي شود. * Caching نوعي حافظه است كه براي ذخيره اطلاعاتي كه داراي فركانس بازيابي بالا مي باشند استفاده مي شود. * Basc Input/ Output System- BIOS اين حافظه يك نوع حافظه ROM مي باشد كه از اطلاعات آن جهت هر بار راه اندازي سيستم استفاده مي شود. * Virtual Mem اين حافظه در زمان نياز عمليات جايگزيني را در حافظه RAM انجام مي دهد. در واقع فضايي بر روي هارديسك مي باشد كه از آن براي ذخيره سازي موقت اطلاعات استفاده مي شود.

كارت گرافيكي

براي اينكه بتوان در صفحه نمايش رايانه ، تصويرهاي مربوط به داده ها و اطلاعات را مشاهده نمود بايد ارتباطي بين مادربرد و نمايشگر برقرار شود ، به همين دليل كارت گرافيكي در يكي از شكاف هاي توسعه مادربرد قرار مي گيرد و يا يك كابل به مادربرد وصل مي شود و نمايش اطلاعات بر روي صفحه را كنترل مي كند. كارت گرافيكي در رايانه داراي جايگاه خاصي است. در بيشتر رايانه ها ، كارت گرافيكي اطلاعات ديجيتال را براي نمايش توسط نمايشگر به اطلاعات آنالوگ تبديل مي نمايند. در واقع نقاط تشكيل دهنده تصوير بر روي نمايشگر پيكسل نام دارند. هر پيكسل يك رنگ را نمايش مي دهد. در نمايشگرهاي مكينتاش هر پيكسل داراي دو رنگ است (سفيد و سياه). در بعضي نمايشگر هاي امروزي هر پيكسل داراي ۲۵۶ رنگ است. در بيشتر صفحات نمايشگر ، پيكسل ها به صورت تمام رنگ (True Color) هستند و داراي ۱۶/۸ ميليون حالت مختلفند. كارت گرافيكي يك برد مدار چاپي به همراه حافظه و يك پردازنده اختصاصي است. پردازنده محاسبات مورد نياز گرافيكي را انجام مي دهد. كارت هاي گرافيكي با نامهاي زير شناخته مي شوند: كارت ويديويي،كنترل گر گرافيكي يا ويديويي، آداپتور گرافيكي يا ويديويي، شتاب دهنده گرافيكي يا ويديويي. كارت گرافيكي از سه بخش اساسي تشكيل مي شود: حافظه:يكي از مهمترين اجزاي كارت گرافيكي است.حافظه رنگ مربوط به هر پيكسل را نگهداري مي كند. در ساده ترين حالت (دو پيكسل سياه و سفيد) به يك بيت براي ذخيره سازي رنگ هر پيكسل نياز مي باشد. با توجه به اينكه هر بايت شامل هشت بيت است ، نياز به هشتاد بايت براي ذخيره سازي رنگ مربوط به پيكسل هاي موجود در يك سطر در روي صفحه نمايشگر و ۳۸۴۰۰ بايت حافظه به منظور نگهداري تمام پيكسل هاي قابل مشاهده بر روي نمايشگر خواهد بود. اينترفيس رايانه: اينتر فيس با اتصال كارت گرافيكي به گذرگاه مربوطه بر روي برد اصلي ، محتويات حافظه را تغيير مي دهد. در اين حالت رايانه سيگنال ها را از طريق گذرگاه براي تغيير محتويات حافظه ارسال مي كند. اينترفيس ويديو: اين قسمت سيگنال مورد نياز براي مانيتور را مي سازد. كارت گرافيكي سيگنال هاي رنگي را توليد مي كند و باعث حركت اشعه در CRT مي شود. در واقع كارت گرافيكي تمام حافظه اي مربوطه را بيت به بيت اسكن مي كند. سيگنال هاي مورد نظر جهت هر پيكسل موجود براي هر خط ارسال و در نهايت يك پالس افقي Sync ارسال مي گردد ، عمليات فوق براي ۴۸۰ خط تكرار و در پايان يك پالس عمودي Sync ارسال خواهد شد. كارت هاي گرافيكي ساده frame Buffer ناميده مي شود. اين نوع كارت يك Frame از اطلاعات را نگاهداري مي كند. ريزپردازنده رايانه مسئول بهنگام سازي هر بايت در حافظه كارت گرافيك است. در صورتي كه عمليات گرافيكي پيچيده اي وجود داشته باشد ، ريزپردازنده مدت زيادي را صرف بهنگام سازي حافظه كارت مي نمايد. بنابراين براي ساير عمليات زماني باقي نخواهد ماند. مثلاً اگر يك تصوير سه بعدي داراي ۰۰۰/۱۵ ضلع باشد ، ريزپردازنده بايد هر ضلع را رسم و عمليات مربوط را در كارت انجام دهد ، بدين صورت اين عمليات زمان زيادي لازم دارد. در صورتي كه كارت هاي گرافيكي جديد حجم عمليات مربوط به پردازنده را به شدت كاهش مي دهد. اين نوع كارت هاي جديد داراي يك پردازنده قوي هستند كه مختص اين عمليات مي باشند. با توجه به نوع كارت گرافيك پردازنده مي تواند يك كمك پردازنده گرافيكي و يا يك شتاب دهنده گرافيكي باشد. پردازنده كمكي و پردازنده اصلي همزمان فعاليت نموده و زماني كه از شتاب دهنده گرافيك استفاده مي شود دستورات لازم از طريق پردازنده اصلي براي شتاب دهنده ارسال و شتاب دهنده ساير كارها را انجام مي دهد. در سيستم هاي كمك پردازنده درايو كارت گرافيك عمليات مربوط به كارهاي گرافيكي را به طور مستقيم براي پردازنده كمكي گرافيكي ارسال مي كند. در سيستم هاي شتاب دهنده گرافيكي درايو كارت گرافيك در ابتدا همه چيز را براي پردازنده اصلي ارسال مي كند. سپس پردازنده اصلي شتاب دهنده گرافيك را هدايت مي نمايد. عناصر كارت گرافيكي - حافظه: در كارت گرافيكي از حافظه هاي مختلف استفاده مي شود. يكي از بهترين نوع آنها از پيكربندي dual-ported استفاده مي نمايد. در اين نوع كارت ها امكان نوشتن در يك بخش و خواندن از بخش ديگر به صورت همزمان امكان پذير است. بدين صورت مدت زمان كاهش خواهد يافت. Digital-to-Analog Converter : DAC يك نوع تبديل كننده مي باشد كه داده ها را به ديجيتال تبديل مي كند. سرعت اين نوع تبديل كننده تأثير بسيار زيادي بر مشاهده تصوير بر روي صفحه نمايش خواهد داشت. :Display Connector اغلب كارت هاي گرافيكي از كانكتور ۱۵ پين استفاده مي كنند. اين نوع كانكتورها در زمان عرضه VGA مطرح شدند. :Graphic BIOS كارت هاي گرافيكي داراي يك تراشه كوچك مي باشند. اين تراشه به قسمت هاي ديگر كارت نحوه انجام عمليات را اعمال خواهد كرد. اين قسمت مسئوليت تست كارت گرافيك يعني عمليات ورودي و خروجي را نيز بر عهده دارد. :Computer (bus)Conneetor اين نوع پورت امكان اتصال كارت بر حافظه را فراهم مي آورد و داراي سرعت بيشتري مي باشد. بيشتر اين گذرگاه ها از نوع AGP مي باشد. پردازنده گرافيكي: همانطور كه از نام آن پيداست مغز كارت گرافيك مي باشد و مي تواند در سه حالت پيكربندي كارت گرافيكي را انجام دهد. استانداردهاي كارت گرافيك اولين كارت گرافيك در سال ۱۹۸۱ توسط شركت IBM به بازار عرضه گرديد. اين نوع كارت به صورت تك رنگ و با نام اختصاري MDAS ارائه گرديد. رنگ نوشته در اين حالت سفيد يا سبز و زمينه سياه بود. صفحات نمايشگري كه از اين كارت ها استفاده مي كردند ، متني بودند. سپس كارت هاي چهار رنگ HGC در بازار عرضه گرديدند. بعد از آن كارت هاي هشت رنگ CGA و كارت هاي شانزده رنگ EGA توليد شدند. شركت IBM در سال ۱۹۷۸ كارت VGA را توليد كرد. اين نوع كارت ها ۲۵۶ رنگ را نشان مي دادند و وضوح آنها ۴۰۰* ۷۲۰ بود. سپس كارت هاي SVGA عرضه شدند. اين نوع كارت ۱۶/۸ ميليون رنگ با وضوح ۱۰۲۴* ۱۲۸۰ بود. هر چه تعداد رنگ و وضوح تصوير افزايش يابد كارت گرافيك بهتر خواهد بود. كارت هاي گرافيكي به راحتي به سيستم متصل مي شوند. كارت هاي جديد از طريق پورت AGP و كارت هاي قديمي از طريق اسلات هاي ISA و يا PCI بر سيستم متصل مي شدند.

حافظه ROM

اين نوع حافظه در زمان خاموش شدن رايانه داده هايش را از دست نمي دهد. تعدادي از حافظه مانند ROM و حافظه فلش كارتهاي هوشمند در اين گروه قرار مي گيرد. سرعت حافظه سرعت تراشه هاي رم با مدت زمان لازم براي دسترسي به يك بيت از اطلاعات سنجيده مي شود. اين واحد با سرعت نانو ثانيه اندازه گيري مي شود. توجه داشته باشيد كه سرعت حافظه هاي دي رم را با سرعت ساعت اندازه گيري مي كنند. سرعت تراشه هاي حافظه به طور عادي در محدوده ۵۰ تا ۱۲۰ نانوثانيه است. هر چه عدد بيان شده براي سرعت كم تر باشد حافظه سريع تر است. اين نوع حافظه ها از نظر سخت افزاري به گروه هاي زير تقسيم مي شوند: انواع حافظه حافظه SRAM حافظه اي با دستيابي تصادفي ايستا مي باشد كه در آغاز براي Cache استفاده مي شد. اين حافظه از چندين ترانزيستور براي هر يك از سلول هاي حافظه خود استفاده مي نمايد. اين نوع حافظه قادر نيست مانند DRAM اطلاعات را به طور پيوسته بازخواني نمايد. هر يك از سلول هاي حافظه مادامي كه منبع تأمين انرژي آنها فعال باشد داده هاي خود را ذخيره خواهد نمود. سرعت اين نوع حافظه ها بسيار بالا مي باشد. چه ميزان حافظه مورد نياز است؟ ميزان حافظه مورد نياز بر اساس كاربردهاي متفاوت گوناگون مي باشد. براي استفاده از برنامه هاي خاص، نرم افزارهاي طراحي و انيميشن سه بعدي برنامه هاي سرگرم كننده و دستيابي به اينترنت هر يك نياز به حافظه خاصي دارد. در واقع افزايش حافظه به نوع استفاده از رايانه مربوط مي گردد. به طور مثال سيستم عامل ويندوز ۹۵ و يا ۹۸ حداقل به ۳۲ مگابايت حافظه نياز دارد. سيستم عامل ويندوز ۲۰۰۰ حداقل به ۶۴ مگابايت، سيستم عامل لينوكس حداقل به ۴ مگابايت، سيستم عامل اپل به ۱۶ مگابايت و ويندوز XP به ۶۴ مگابايت حافظه نياز دارد.

گوگل به كمك طراحان سايت مي‌آيد

گوگل به تازگي دستورالعمل تازه اي را منتشر كرده تا طراحان وب سايت هاي اينترنتي با استفاده از آن صفحات مذكور را به گونه اي طراحي كنند كه به هنگام انجام جستجوهاي مرتبط با آن از طريق گوگل نتايج بهتري براي وب سايت ها به دست آيد.هم اكنون يكي از مهم ترين دغدغه هاي مديران وب سايت ها نمايش صفحات مورد نظر آنها در رتبه اي مناسب در موتورهاي جستجو است و راهنماي گوگل در اين زمينه موسوم به Search Engine Optimization Starter Guide تحقق اين هدف را تسهيل مي كند. در اين دستورالعمل كه در قالب فايل پي دي اف در سايت گوگل و در بخش webmasters آن قرار گرفته اطلاعات گوناگوني در مورد اصول طراحي يك وب سايت وجود دارد. اطلاعات اين فايل 22 صفحه اي به زباني ساده و قابل فهم براي همگان به نگارش درآمده تا درك آنها براي عموم به سادگي ممكن باشد.

ارائه سريع ترين کارت گرافيکی جهان و بر پايه چيپست R700

کمپانی Palit که يکی از بزرگترين سازندگان کارت گرافيک در سطح جهان ميباشد روز گذشته سريع ترين کارت گرافيکی جهان و بر پايه چيپست R700 (یا همان 4870X2) را معرفی کرد اين کارت گرافيکی که Palit Revolution 700 Deluxe نام دارد بعنوان قدرتمند ترين کارت گرافيکی حال حاضر جهان نیز شناخته ميشود بطوری که قدرت پردازش اين کارت 2.4TFLOPS تخمين زده ميشود.
لازم به ذکر است اين کارت با ساير کارت های گرافيکی 4870X2 معرفی شده توسط دیگر کمپانی ها تفاوت های بسياری دارد از جمله اين تفاوت ها ميتوان به طراحی برد جديد و متفاوت با برد مرجع اشاره کرد البته فرکانس هسته و حافظه ها نيز در اين کارت نسبت به فرکانس های برد مرجع افزايش پيدا کرده و به ترتيب به 750MHz و 3800MHz رسيده است خاطر نشان ميکنم اين کارت گرافيکی مجز به 2GB حافظه فوق سريع GDDR5 نيز شده است.خنک کننده اين کارت نيز دستخوش تغييرات زيادی شده و برخلاف برد مرجع مجهز به دو فن و یک Heatsink با چهار Heatpipe درونی شده است.اما همانطور که در اخبار قبلی سايت HotOverclock.com گفته شد کمپانی AMD-ATI به شدت در حال کار بر روی چيپست جديد RV870 که در آينده جايگزين RV770 خواهد شد ميباشد خاطر نشان ميکنم RV870 از تکنولوژی ساخت 40nm بهره ميبرد و به عنوان کوچکترين چيپست گرافيکی جهان برای استفاده عموم شناخته خواهد شد انتظار ميرود با عرضه RV870 بازار رقابت بين دو کمپانی کهنه کار رقيب يعنی NVIDIA و AMD-ATI بشدت داغ و نزيک شود.

ابررايانه‌ي آي بي ام هم‌چنان سريع‌ترين در جهان باقي ماند


ابر رايانه‌ي Roadrunner آي بي ام در رقابت نزديك با Jaguar شركت Cray با حفظ عنوان سريع‌ترين ابررايانه‌ي جهان همچنان شكست‌ناپذير باقي ماند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابر رايانه‌ي Roadrunner كه براي نخستين بار در بهار سال گذشته به نمايش درآمد و فورا عنوان ابر رايانه‌ي شماره يك جهان را كسب كرد قدرت رايانشي‌اش 1.105 پتافلاپس است.
اين ابررايانه برتري خود را بر ساير ابررايانه‌هاي جهان حفظ كرده و ابررايانه‌ي Jaguar شركت Cray واقع در لابراتوار ملي Oak Ridge دومين ابرايانه‌اي شد كه با سرعت 1.059 پتافلاپس و با بيش از هزار تريليون محاسبه در ثانيه سد پتافلاپس را شكست.
سومين ابررايانه‌ي سريع نيز SGI Pleiades شناخته شد كه با سرعت 487.01 ترافلاپس در مركز پژوهش Ames ناسا قراردارد.
لازم به ذكر است با وجود 291 ابررايانه از 500 ابر رايانه‌ي برتر جهان در آمريكا، اين كشور در اين زمينه پيشرو محسوب مي‌شود؛ اروپا 151 و آسيا 47 ابررايانه‌ي داراي كارايي بالا را دارند.
همچنين سه‌چهارم (379 سيستم) از ابررايانه‌هاي برتر جهان از پردازنده‌هاي اينتل و تنها 12 درصد (60 سيستم) از Power آي بي ام و 59 سيستم از اپترون شركت AMD استفاده مي‌كنند.

هکرها تاکتیک خود را تغییر داده اند

سيمانتک در گزارش اخير خود با عنوان تهديدات اينترنتي، با بيان اينکه هکرها در حال آزمودن شيوه هاي نويني هستند گفته است که دزدان سايبر به جاي «شهرت طلبي»، اکنون به دنبال کلاهبرداري و فعاليت هاي بزهکارانه هستند. شرکت امنيتي سيمانتک همچنين اعلام کرده که امروزه بزهکاران سايبر از اينترنت به عنوان ابزار اصلي درآمدزايي استفاده مي کنند و ديگر همچون گذشته به دنبال آزار و اذيت کاربران نيستند. آنها از رايانه‌هاي آلوده به بدافزار، به عنوان بات‌نت‌هايي براي دستيابي به اهداف غيرقانوني خود بهره مي برند. Grant Geyer نايب رئيس بخش Managed Security Services سيمانتک خاطرنشان کرد که از بات نت ها همچنين براي انجام عمليات «عدم سرويس دهي» يا همان denial of service با هدف ارسال اسپم و جابجايي داده هاي فيشينگ استفاده مي گردد. وي افزود: در اين حملات هم مشتري ها و هم شرکت ها به طور فزاينده اي به بستري براي کليد خوردن فعاليت هاي بزهکارانه تبديل مي شوند. به گزارش SPAMfighter News صاحب نظران امور امنيتي اينترنت نيز بر اين عقيده اند که هکرها قبلاً در تلاش بودند با بالا بردن تعداد رايانه هاي تحت نفوذ و حمله خود، زيرکي و ذکاوت خويش را به نمايش گذارند ولي امروزه آنها سعي مي کنند ناشناس باقي بمانند. در واقع خرابکاران اينترنتي با شيوه هاي حرفه اي و به صورتي ملايم و تدريجي، رايانه ها را در مي نوردند.اين گزارش مي افزايد: در ده سال گذشته شرکت ها و سازمان هاي بزرگ جزو اهداف اوليه هکرها به شمار مي رفت ولي امروزه آنها حمله به مشتري ها را ترجيح مي دهند. ضمناً ميزباني سايت هاي فيشينگ نيز همپاي نسخه هاي جديد بدافزارها، به شدت در حال رشد است. سيمانتک در گزارش خود با بيان اينکه آمريکا همچنان اولين سيبل حملات هکري در سطح بين المللي است، گفته که چين دومين هدف و پس از آن کشورهاي اروپايي با بالاترين ريسک مواجه هستند.

مایکروسافت نرم‌افزار امنیتی رایگان ارایه می‌کند

شرکت مايکروسافت با ايجاد تغيير در استراتژ‌ي‌هاي خود در زمينه عرضه برنامه‌هاي ضدويروس براي کامپيوترهاي شخصي، در نظر دارد با پايان دادن به عرضه بسته‌هاي امنيتي پولي، نرم‌افزارهاي رايگان را در اختيار کاربران بگذارد.نخستين نرم‌افزار مايکروسافت در اين زمينه که Morro نام گرفته و از نيمه دوم سال 2009 ميلادي عرضه مي‌شود، کامپيوتر کاربران را در مقابل ويروس‌ها، برنامه‌هاي جاسوسي، روتکيت‌ها و تروجان‌ها ايمن مي‌کند.شرکت مايکروسافت قصد دارد با ورود نرم‌افزار Morro، فروش سرويس Windows Live OneCare را متوقف کند، البته بايد توجه داشت که اين دو نرم‌افزار امنيتي با يکديگر برابر نيستند.نرم‌افزار امنيتي Morro بخش‌هاي غيرامنيتي OneCare نظير سيستم اشتراک چاپگر و سيستم خودکارسازي کامپيوترهاي شخصي براي روشن شدن را شامل نمي‌شود.به هر حال بايد توجه داشت که نرم‌افزار امنيتي Morro بخش‌هاي کمتري را نسبت به نرم‌افزارهاي پولي مايکروسافت شامل مي‌شود و بر اين اساس، براي کامپيوترهاي کم‌سرعت و سيستم‌هاي مبتني بر پهناي باند کم مناسب است.با توجه به اينکه هم‌اکنون بسياري از کامپيوترهاي شخصي در سراسر دنيا از نرم‌افزارهاي ضدويروس استفاده نمي‌کنند، مايکروسافت تصميم به عرضه نرم‌افزارهاي امنيتي رايگان گرفته است."آمي بارزوکاس"(Amy Barzdukas) مدير توليد مراکز Online Services و Windows Division در شرکت مايکروسافت گفت: «با توجه به اينکه کاربران نگراني زيادي در مورد بدافزارها‌ ندارند، تعداد کاربراني که نرم‌افزار امنيتي ندارند و يا نرم‌افزار خود را به‌روز نمي‌کنند، در کشورهاي توسعه يافته 50 درصد افزايش يافته است. سرويسLive OneCare براي بازارهاي توسعه‌يافته با خطوط پهن‌باند توليد شده است . و بر اين اساس به نياز جمع زيادي از کاربران پاسخ نمي‌دهد».

باز هم شايعه اي ديگر در مورد ياهو

به گزارش روزنامهء Sunday Times مايكروسافت در معامله اي بسيار پيچيده با ياهو درگير شده تا شايد عمليات جستجوي اين شركت را به مبلغ 20 ميليارد دلار بخرد. بنابر گزارشات واصله جاناتان ميلر مديرعامل سابق AOL و راس لوينسان، مدير سابق Fox Interactive Media مديريت جديد عمليات مايكروسافت در حوزهء جستجو را تشكيل خواهند داد. بنابر چارچوب معامله، مايكروسافت 5 ميليارد دلار امكانات در اختيار تيم جديد قرار خواهد داد. تيم جديد مديريت مي بايد 5 ميليارد دلار ديگر را از سرمايه گذاران بيرون شركت جذب كند. گفته مي شود اين نقدينگي براي خريد سهام ترجيحي به كار گرفته خواهد شد وبدين ترتيب تيم جديد مديريت مايكروسافت 30% از كل ياهو را در اختيار خواهد گرفت. سرمايه گذاران بيروني مي توانند 3 عضو از 11 عضو هيات عامل را منصوب كنند. مذاكرات با ياهو شامل عقد موافقت نامهء 10 ساله براي مديريت كسب وكار جستجوي ياهو خواهد بود. آلترناتيو خريد كل عمليات جستجوي ياهو نيز در كنار موافقت نامه به مبلغ 20 ميليارد دلار وجود خواهد داشت. بدين ترتيب ياهو قادر خواهد بود خود خدمات پست الكترونيك، پيام هاي اينترنتي و محتواسازيش را مديريت كند. پيش بيني مي شود اين توافق درآمد ياهو را تا ميليارد دلار در سال افزايش دهد.اگر تمام ادعاهاي فوق درست باشد، اين معامله ياهو را فراتر از ارزش واقعي اش كه 16 ميليارد دلار در بازار تعيين شده، ارزش گذاري كرده است. ناظرين معتقدند سرمايه گذاري مايكروسافت در حوزهء جستجو پاسخي مناسب به عقب افتادن اين شركت در حوزهء رقابت آنلاين نخواهد بود. به همين خاطر به نظر مي رسد خبر روزنامهء Sunday Times مبنايي نداشته و به گفتهء خود لوينسان "تخيل محض" باشد.

نرم‌افزارهاي تاييد شده اندازه‌گيري سرعت اينترنت معرفي شوند

وب‌سايت‌هايي كه اندازه‌گيري راندمان خطوط ارتباطي را انجام مي‌دهند بايد مورد تاييد مرجعي مشخص مانند سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قرار بگيرند تا ترازوي مناسبي براي سنجش باشند اما در مواردي كه کاربر در زمان اوج مصرف و با تماس با ISP دليل افت سرعت اينترنت را جويا شده با اين پاسخ روبه‌رو مي‌شود كه "مشكل از پهناي باند ورودي است.پيام كرباسي - عضو هيئت‌مديره سازمان نظام‌صنفي رايانه‌اي تهران - در گفت‌وگو با ايسنا نرم‌افزار اندازه‌گيري سرعت انتقال داده را در شرايطي كلي مثبت دانست و گفت: غالبا اين اندازه‌گيري به دو روش صورت مي‌پذيرد؛ اتصال به وب سايت‌هايي كه مي‌توان از آنها اندازه‌گيري سرعت انتقال ديتا (Throughput) را تقاضا كرد و متعاقب آن، حداکثر ميزان ارسال و دريافت عملياتي اتصال اينترنتي کاربر را گزارش مي‌دهند و يا بهره‌گيري از نرم‌افزارهاي مربوط به اين كار كه روي رايانه کاربر نصب مي‌شوند و سرعت تبادل اطلاعات را اندازه‌گيري و حتي آن را پيوسته و به لحظه گزارش مي‌كنند.او ادامه داد: نكته اين است كه تعداد زيادي از اين سايت‌ها و نرم‌افزارها داراي درصد خطاي بالايي هستند زيرا بسياري از آنها از طريق ISPها نوشته شده‌اند و سرعت دريافت و ارسال اطلاعات را بيش از حد واقع نشان مي‌دهند، بنابراين بهتر است تعدادي نرم‌افزار مربوط به اندازه‌گيري سرعت انتقال داده كه مورد تاييد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است برروي سايت اين سازمان قرار گيرد.او ادامه داد: بدين ترتيب در حقيقت مخابرات، شرکت‌هاي تامين کننده خدمات اينترنت و کاربران، به‌عنوان مرجعي مشخص به آنها اعتماد كرده و از گزارشات آنها به‌عنوان شاخصي قابل استناد بهره‌مند مي‌شوند. كرباسي افزود: نرم‌افزار و يا سايتي كه سازمان تنظيم مقررات (رگولاتوري) معرفي مي‌كند، بايد سرعت انتقال داده در سطوح مختلفي جز كاربر با ISP را نيز آناليز كند. آنچنانكه وزير ارتباطات نيز در برنامه زنده تلويزيوني تاكيد كردند ما بايد در لايه‌هاي مختلف، اين اندازه‌گيري را داشته باشيم به نحوي كه اگر در اين سطوح مشكلي به وجود آيد طرفين با استناد به استانداردهاي موجود، كمبودها و مشكلات را بپذيرند تا نهايتا رفع مشکل و منابع احتمالي آن تشخيص داده شده و رفع عيب شود.او معتقد است: يكي از بزرگ‌ترين مشكلات در پهناي باند كشور كه خلاء آن حس مي‌شود نبود پاسخگويي به موقع توسط مسئولان زيرساخت و پهناي باند است و از آنجا كه منبع ورودي پهناي باند به كشور ما در حال حاضر تنها يك نقطه است، بايد يك مرجع پاسخگو نيز در اين حوزه وجود داشته باشد.اين كارشناس فناوري اطلاعات با بيان اين كه مشكلات در پهناي باند لحظه‌اي ايجاد مي‌شود؛ به روش ارايه‌ سيستم صدور بليت رفع اشكال (Ticketing) اشاره و اظهار كرد: تجربه نشان مي‌دهد که بهترين روش در كل جهان نيز ارايه سيستم صدور بليت رفع اشكال است.او ادامه داد: در اين سيستم كاربر بليت مربوط به اشکال مشاهده شده را از طريق پرتال تامين کننده، باز و طي چند دقيقه بعد، بايد پاسخ دقيق خود را ملاحظه ‌كند. دو سال پيش شركت فناوري اطلاعات نيز سيستم تيكتينگ خود را را‌ه‌اندازي كرده اما به نظر مي‌رسد به دلايلي اجرايي آن را غير فعال نگاه داشته است.وي در پايان خاطر نشان كرد: ارايه‌ سرويس اندازه‌گيري سرعت انتقال ديتا از طريق نرم‌افزار و سايت، هر دو مي‌تواند رايگان باشد. اما برخي سايت‌ها خدمات ارزش افزوده‌اي هم در كنار اين سرويس ارايه و بابت آن هزينه دريافت مي‌كنند.

نرم‌افزار جديد براي شناسايي محل لپ‌تاپ‌هاي سرقت

شرکت Fujitsu Siemens Computers(FSC) سيستم امنيتي جديدي را در اختيار مشتريان خود مي‌گذارد که به آن‌ها امکان مي‌دهد موقعيت مکاني لپ‌تاپ خود را مشخص کنند و در زمان سرقت لپ‌تاپ، اطلاعات خود را محفوظ نگه دارند.شرکت FSC اعلام کرد که نرم‌افزار نرم‌افزار ردياب SystemTrack و نرم‌افزار DataProtect براي محافظت از اطلاعات را در سه ماهه نخست سال 2009، در برخي از مدل‌هاي سري لپ‌تاپ‌هاي Lifebook و تمامي مدل‌هاي لپ‌تاپ‌هاي تجاري Esprimo عرضه مي‌کند.شرکت FSC پيش‌تر توضيح داده بود که اين نرم‌افزارها با ترکيب فناوري‌هاي اينتل و Computrace توليد شده‌اند، اما اين شرکت هم‌اکنون با ارسال يک پست الکترونيکي به سايت خبري Techworld توضيح داد که هر دو نرم‌افزار ياد شده به سفارش شرکت FSC و بر اساس فناوري‌هاي اين مرکز توليد شده‌اند.هنوز جزئيات بيشتري در مورد اين دو نرم‌افزار منتشر نشده است و FSC نيز تمايل زيادي به انتشار اخبار بيشتر در مورد اين نرم‌افزارها، پيش از عرضه رسمي آن‌ها به بازار ندارد. با اين وجود، شرکت FSC اعلام کرده است که در اواسط ماه دسامبر جزئيات بيشتري از دو نرم‌افزار ياد شده را منتشر خواهد کرد.آنچه که هم‌اکنون مشخص شده، اين است که وقتي يک کاربر شخصي يا تجاري مدل‌هاي برگزيده لپ‌تاپ‌هاي FSC را خريداري مي‌کند، مي‌تواند اين نرم‌افزارهاي امنيتي را به عنوان يک گزينه مازاد انتخاب کند تا روي کامپيوتر قابل‌حمل او نصب شود. در اين شرايط، کاربران به سادگي مي‌توانند لپ‌تاپ خود را در مرکز Computrace Customer Centre ثبت کنند. اگر لپ‌تاپ اين کاربران سرقت شود، آن‌ها مي‌توانند گزارش اين سرقت را به صورت آنلاين و يا از طريق تلفن اعلام کنند که اين گزارش سرقت دقيقا شبيه به گزارش مفقود شدن يا سرقت شدن کارت‌هاي اعتباري است.به گفته مرکز FSC، پس از اين جريان نرم‌افزار SystemTrack لپ‌تاپ سرقت شده را رديابي و به محض اتصال اين کامپيوتر قابل‌حمل به اينترنت، موقعيت فيزيکي آن را شناسايي مي‌کند .

هجوم به نرم افزارهاي متن باز براي كاهش هزينه


با توجه به شرايط اقتصادي بسياري از شركت ها از هزينه هاي تكنولوژي اطلاعات مي كاهند. بنابر گزارش شركت تحقيقاتي IDC هزينه هاي تكنولوژي در سال 2009 تا 0.9% كاهش مي يابد. اوضاع در اواخر سال 2008 چندان خوش بينانه به نظر نمي رسد. تحقيقات شركت ChangeWave Research در ماه اكتبر حاكي است كه فروش نرم افزارهاي شركتي به پايين ترين سطح خود رسيده است. حدود 40% از 1841 مشتريان شركتي كه در اين تحقيق مشاركت داشتند تصريح كردند كه در سه ماه آينده مخارج خريد نرم افزار را كاهش خواهند داد.كمبود بودجه باعث شده كه برخي از شركت ها به نرم افزارهاي متن باز رو آورند. اگرچه شركت ها از نرم افزارهاي متن باز براي مديريت كامپيوترهاي ميزبان و سيستم هاي مديريت پايگاه هاي اطلاعاتي خود استفاده گسترده مي كنند، اما اين نرم افزارها در حوزه هاي جديدي همچون همكاري، مديريت ارتباط با مشتري و مديريت زنجيرهء عرضه نيز راه باز كرده است.فروشندگان نرم افزارهاي متن باز بيشتر بابت پشتيباني و يا اضافه كردن امكانات به نرم افزارهاي مجاني درآمد كسب مي كنند. بزرگ ترين شركت تجاري در حوزهء نرم افزارهاي متن باز Red Hat مي باشد كه نرم افزارهاي متنوع همچون Linux را به فروش مي رساند. شايان ذكر است كه در حوزهء سيستم عامل كامپيوترهاي ميزبان Linux از ديگر رقبايش پيشي مي گيرد. در تحقيقي كه شركت گارتنر در سال 2008 انجام داد از ميان 274 شركت، 52% از نرم افزارهاي متن باز استفاده مي كنند.

رخنه موفقيت‌آميز هکرها به شبکه رايانه‌اي پنتاگون

گروهي از هکرهاي اينترنتي که به نظر مي‌رود خاستگاه روسي دارند، طي يکي از شديدترين حملات سايبري عليه شبکه نظامي آمريکا، توانستند با موفقيت به رايانه‌هاي پنتاگون رخنه کنند.اين عمليات نفوذ به حدي سهمگين و خطرناک بود که درياسالار مايکل مولن پس از وقوع حمله، رابرت گيتس وزير دفاع و جورج دبليو بوش رئيس جمهور ايالات متحده را در جريان آن قرار داد.طبق گفته مقامات وزارت دفاع به لوس‌آنجلس تايمز، اين حمله رايانه‌هاي ستاد فرماندهي مرکزي ايالات متحده در عراق و افغانستان را هدف قرار داده است و در آن از نرم‌افزارهاي مخرب که اصطلاحاً بدافزار ناميده مي‌شود، براي نفوذ به شبکه استفاده شده است.يکي از مقامات نظامي که نامش فاش نشده، گفته است: اين حمله مهم و چشمگير بود و توجه ما را به خود جلب کرد.به گزارش تلگراف ميزان و گستردگي خرابي‌هاي ناشي از اين حمله اعلام نشده و همچنين مشخص نيست که بر اساس چه شواهدي، اين عمليات به هکرهاي روسي نسبت داده مي‌شود.گفتني است پنتاگون و ديگر نهادهاي دولتي آمريکا دائماً زير رگبار حملات اينترنتي قرار دارند و اکثر اين حملات از چين و روسيه نشات مي‌گيرد.در 18 ماه گذشته روسيه به دليل رهبري حملات گسترده الکترونيکي عليه شبکه همسايه خود استوني، مورد اتهام و نکوهش قرار گرفته است.يادآور مي‌شود «همکاران سيستم» پيشتر اخباري در اين خصوص منتشر کرده است که خبر «حمله هکرها به سايت‌هاي دولتي گرجستان» و «کمک استوني به گرجستان در معرکه جنگ مجازي» از آن جمله است.

۱۳۸۷ آذر ۱۱, دوشنبه



اول سلام

چون می گن سلامتی میاره و ثواب هم داره

دوم من مطمئن نیستم اینها چکاره هستند ولی یک چیز رو مطمئن هستم که تو صف گرفتن ICDL نیستند .

خدا رو شکر

همین

نرم‌افزاری برای مقابله با استراق سمع مکالمات تلفن همراه

شرکت انگلیسی Cellcrypt نرم افزاری برای رمزنگاری مکالمات صوتی تلفن همراه عرضه کرده که کاربران گوشی های نوکیا و گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل را در برابر هرگونه استراق سمع مصون می دارد.
به گزارش PC Pro، این نرم افزار که Cellcrypt Mobile v4.0 نام دارد، تمامی مکالمات صوتی کاربر را رمزگذاری کرده و به خصوص برای افرادی که در جریان مکالمات خود به اطلاعات حساس مالی، حقوقی و دولتی اشاره می کنند بسیار مفید است.
این نرم افزار با انواع استانداردهای شبکه ای تلفن همراه شامل GPRS, 3G, HSDPA و Wi-Fi سازگاری دارد و با سیستم عامل Symbian OS 9.1 و گوشی های سری E و N نوکیا و سیستم عامل ویندوز موبایل 6 به بالا سازگاری دارد.
هزینه استفاده از این نرم افزار به ازای هر کاربر 695 پوند اعلام شده است. نسخه سازگار با بلاک بری نرم افزار مذکور در اوایل سال 2009 عرضه خواهد شد.

لپ تاپ بهتره یا پی سی ( کامپیوتر خانگی )

سلام

به عقیده اهل فن هر چیز خونگیش بهتره . مثلاً ترشی از نوع خونگیش بهتر از بازاریشه . در مورد لپ تاپ و کامپیوتر خونگی دیگه این امر صادق نیست و نمی توان گفت چون خونگیه پس بهتره .

لپ تاپ به دلایل زیادی از کامپیوتر های خانگی بهتره .
1 - چون لپ تاپه
2 - چون قیمتش بالاتره
3 - چون با کلاسه
4 - چون تو جیب جا میشه
5 - همین دیگه

ولی از مزاح که بگذریم لپ تاپ به دلیل اینکه تمام ساختارش با هم مچ هستند و در کنار هم تست شده و پک شده و به دلایل فنی زیادی که سخت افزار لپ تاپ داره و کیفیت بالای اون بهتر از کامپیوتر های خونگی است . از طرفی کیفیت بالای این قطعات بر میگرده به اینکه هر کشوری قادر به ساخت قطعات آن نیست یا حداقل به هر کشوری لایسنس ساخت اون رو نمی دن .

به هر حال لپ تاپ به 6 دلیل بالایی که گفتم از کامپیوتر خونگی بهتره .

همین