۱۳۸۷ اسفند ۱۰, شنبه

هكرها به سراغ چاپگرها رفته‌اند

شركت اچ‌پي به مالكان برخي مدل‌هاي چاپگرهاي ليزري خود هشدار داد تا firmware دستگاه‌هاي خود را حتما به روز كنند، زيرا در غير اين صورت خطر حمله و سوءاستفاده از چاپگرها از راه دور آنان را تهديد مي‌كند.
به گزارش فارس به نقل از زددي نت، اين مشكل مربوط به خريداران برخي مدل‌هاي چاپگرهاي ليزري رنگي و سياه و سفيد بوده و كاربران بايد با مراجعه به سايت HP وصله‌هاي به روز‌رسان را بارگذاري كنند.
10 چاپگر ليزرجت از مدل 2410 تا 9050، دو مدل ليزرجت رنگي و مدل 9200,C Digital Sender با اين مشكل مواجه هستند.
وجود يك مشكل جدي در رابط كاربري بخش كنترل تحت وب اين چاپگر دسترسي به آن براي هكرها از راه دور را ممكن مي‌سازد. متخصصان امنيتي در ماه اكتبر گذشته از وقوع اين مشكل خبر داده بودند.

عذرخواهی گوگل بابت قطع سرویس GMAIL

جي‌ميل گوگل هفته گذشته يکي از طولاني‌ترين قطعي‌هايش را تجربه کرد كه در نتيجه آن غول اينترنتي براي قطع دسترسي کاربران عادي و اداري به سرويس ايميل محبوب خود، عذرخواهي کرد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان گوگل همچنين وعده داد كه با افزودن 05/2دلار اعتبار به ازاي هر كاربر سرويس Google Apps Premier Edition، ضرر وارده بر بازدهي اين كاربران را جبران كند.
اين سرويس كه جي ميل نيز شامل آن است براي استفاده در محيط‌هاي كاري در نظر گرفته شده‌ و کاربران آن تحت پوشش توافقي قرار دارند که وعده قابل‌استفاده بودن 9/99درصدي اين سرويس در همه وقت را مي‌دهد؛ هزينه اشتراك اين سرويس سالانه 50‌دلار براي هر كاربر است.
سرويس جي ميل به ادعاي گوگل، روز سه‌شنبه در ساعت 9:30 به وقت گرينويچ آفلاين شد و تقريبا به مدت دو ساعت و نيم براي تمامي کاربران غيرقابل دسترس بود، اما شواهد نشان مي‌دهد اين سرويس براي بسياري از کاربران به مدت چهار ساعت غيرفعال بوده که يکي از طولاني‌ترين زمان‌هاي از کارافتادگي به شمار مي‌رود که گوگل تاكنون با آن مواجه شده است.
گوگل با ارسال بيانيه‌اي در وبلاگ رسمي‌اش نسبت به اين مشکل اظهار تاسف کرد. بيش از يک ميليون کاربر اداري در جهان از مجموعه حرفه‌اي برنامه‌هاي گوگل از جمله ايميل استفاده مي‌کنند. خود گوگل نيز متکي به اين سرويس است و سخنگويان مطبوعاتي آن در جريان بروز اين مشکل قادر به ارسال ايميل به خبرنگاران نبودند. طبق توضيح اين شركت، روند تعمير و نگهداري در يکي از ديتاسنترهاي اروپايي گوگل، دليل قطعي روز سه‌شنبه جي‌ميل بود.
طبق اعلام گوگل، سرويس ايميل اين شرکت در سال 2008 هر ماه به‌طور متوسط 10 تا 15 دقيقه از کارافتادگي داشت. آخرين قطعي آن در ماه اوت سال 2008 بود که طي آن کاربران براي چندين ساعت قادر به استفاده از آن نبودند.
طبق آمار کام اسکار، بيش از 113‌ميليون نفر در جهان از جي‌ميل گوگل استفاده مي‌کنند و اين سرويس ايميل پس از‌هات ميل مايکروسافت با 283‌ميليون کاربر و ياهوميل با 274‌ميليون کاربر، سومين سرويس ايميل محبوب جهان است.

۱۳۸۷ اسفند ۵, دوشنبه

بدون شرح !!!

 

sbp

چه خوبه آدم همیشه خود واقعیش باشه !!!

2000349282826780808_fs

مایکروسافت برای عرضه آخرین نسخه ویستا آماده شد

شرکت مايکروسافت تقريبا آخرين نسخه از Vista Service Pack 2 را در اختيار گروه‌هاي سنجش نرم‌افزاري خود قرار داد.
اين نسخه کانديد از Vista SP2 هنوز به صورت عمومي عرضه نشده است، اما نگاهي به عرضه نسخه‌هاي پيشين اين سيستم‌عامل نشان مي‌دهد که کاربران براي عرضه رسمي اين نرم‌افزار مدت زيادي را منتظر نخواهند ماند.
شرکت مايکروسافت ويرايش بتا از نسخه SP2 سيستم‌عامل ويندوز ويستاي خود را طي اکتبر گذشته در اختيار گروه‌هاي سنجش نرم‌افزاري خود قرار داد و نسخه بتاي نرم‌افزار SP2 را در اوايل ماه اکتبر به صورت عمومي عرضه کرد. پس از گذشت مدتي، زماني که مايکروسافت در اواخر ماه ژانويه اعلام کرد که نسخه کانديد مربوط به SP2 را تا ماه مارس به بازار عرضه نخواهد کرد، نسخه بتاي SP2 با کمي عقب‌نشيني مواجه شد.
يک هفته پس از اين ماجرا مايکروسافت با عرضه نسخه به‌روزشده Service Pack خود به گروهي از کارشناسان براي آزمون نرم‌افزاري، دنياي فناوري را متعجب کرد. هم‌اکنون گزارش‌هاي رسيده نشان مي‌دهد که مايکروسافت در حال انجام آزمايش روي آخرين ويرايش از نسخه SP2 سيستم‌عامل ويندوز ويستا است.
با توجه به زمان عرضه نسخه بتاي Service Pack 2، آخرين نسخه از اين نرم‌افزار مي‌تواند بين 4 تا 6 هفته ديگر روانه بازار شود. در اين ميان، وبلاگ مالزيايي TechARP که پيش‌تر نيز پيش‌بيني‌هاي دقيقي را در مورد عرضه محصولات مايکروسافت انجام داده بود، اعلام کرد که Vista SP2 بين ماه‌هاي آوريل تا مي سال جاري ميلادي در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد .