۱۳۸۷ بهمن ۵, شنبه

گشت و گذار در نيويورك با گوگل

مقامات شهر نيويورك با همكاري گوگل سايتي به آدرس NYCgo.com را با هدف تشويق جهانگردان به سفر به اين شهر راه اندازي كرده اند .
به گزارش فارس به نقل از نيوزفاكتور، در اين وب سايت با استفاده از نقشه هاي گوگل و ديگر اطلاعات ارائه شده به سادگي مي توان نقاط ديدني و جذاب شهر را يافت و از بهترين مسير براي رسيدن به آنها مطلع شد.
در اين نقشه همچنين آدرس هزاران رستوران و مراكز فرهنگي ،تفريحي، خدماتي و ... با جزييات كامل مشخص شده است.
كاربران اين سايت همچنين مي توانند به 10 ميليون اظهار نظر ديگر كاربران در مورد شهر نيويورك و امكانات و ديدني هاي آن دسترسي داشته باشند و براي گردش در اين شهر بهتر تصميم بگيرند. برخي بخش هاي معروف شهر نيويورك در اين نقشه ها به طور سه بعدي مشخص شده است.

چند تا عکس …

8411514-md

Yazid

29o4cr7

89tazcy

۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

روزانه 22000 ويروس جديد شبكه جهاني وب را بمباران مي كنند

خبرگزاري آريا- تنها در 8 ماه نخست سال 2008 ، تعداد ويروس هاي رايانه اي از مجموع بدافزارهاي كشف شده در 17 سال گذشته يعني از سال 1990 تا 2007 ميلادي فراتر رفت .
بررسي هاي آماري جديد نشان مي دهد كه در سال گذشته ميلادي روزانه 35000 كد مخرب كشف شده است كه دست كم 22000 مورد آن، بدافزارهاي كاملا جديد بوده اند .
PandaLabs ، لابراتوارهاي تشخيص و كشف كدهاي مخرب رايانه اي، طي گزارشي مفصل از وضعيت امنيت اطلاعات در سال 2008 عنوان كرد كه تروژان ها هنوز هم محبوب ترين ابزار تخريب نزد خرابكاران اينترنتي محسوب مي شوند و به تنهايي 70 درصد از كل كشفيات پاندا را به خود اختصاص داده اند .
هم چنين آگهي افزارها با تشكيل 20 درصد و كرم ها با اختصاص 4 درصد از كل بد افزارهاي توليد شده درسال گذشته، كاربران اينترنت را در معرض بيشترين آلودگي هاي رايانه اي قرار دادند .
لوييس كرونز، مدير ارشد لابراتوارهاي پاندا، احساس كاذب امنيت در كاربران و در نتيجه، جدي نگرفتن شرايط حفاظتي در سيستم هاي رايانه اي خود را، از مهمترين عوامل تأثير گذار بر كاهش ضريب امنيتي در اينترنت عنوان مي كند:
"با توجه به افزايش تصاعدي كاربران اينترنت از طريق ورود نسل هاي جديد از جوانان و نوجوانان به فضاي مجازي، خرابكاران اينترنتي به هيچ وجه نگران كاهش اهداف آسيب پذير و قربانيان بالقوه خود نيستند. بنابراين راهكار مؤثر در كاهش مشكلات امنيتي اينترنت بيشتر به خود كاربران مربوط مي شود. آن ها مي توانند با جدي نگرفتن امنيت در جبهه خرابكاران و هكرها قرار بگيرند و يا برعكس با حفاظت از سيستم هاي خود،‌ به قدرت شركت هاي امنيتي بيافزايند."
انتشار ضد ويروس هاي جعلي در اينترنت و موج عظيم آلودگي هاي ناشي از آن ها نيز به عنوان يك اتفاق امنيتي در سال گذشته اعلام شده است .
اين آگهي افزارها با نمايش پي در پي پيغام هاي غير واقعي ، به كاربران اعلام مي كنند كه رايانه آن ها آلوده به كدهاي مخرب خطرناكي ست كه بايد سريعا پاكسازي شوند و به آن ها پيشنهاد مي كند كه با پرداخت 50 تا 70 دلار يك ابزار ضد ويروس موثر و قدرتمند براي اين مسئله دريافت نمايند.
پاندا اعلام كرد كه ميزان درآمد خرابكاران و منتشركنندگان ضد ويروس هاي جعلي تا كنون به بيش از 65/13 ميليون دلار در ماه بالغ شده كه در افزايش توجه آن ها به استفاده از اين نوع كلاهبرداري بي تأثير نبوده است.

سرويس ذخيره‌سازي آنلاين گوگل سال 2009 از راه مي‌رسد

سرويس Google Drive يا همان Gdrive دو سال است بر سر زبان‌هاست و به طور حتم هنگام عرضه تغيير الگويي بزرگي در نحوه‌ استفاده كاربران از رايانه به وجود آورده و گوگل را يك گام به پايين كشاندن ويندوز از محيط رايانه‌هاي روميزي نزديك مي‌كند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرويس Gdrive اين پتانسيل را دارد تا جي‌ميل را كه دومين محصول محبوب گوگل پس از موتور جست‌وجوي Google.com است تحت‌الشعاع قرار دهد.
Gdrive در اصل يك سرويس ذخيره‌سازي آنلاين است كه در آن سرورهاي گوگل براي نگه‌داري تمامي محتواي هارد درايو كاربر ظرفيت كافي دارند.
بر اساس گزارش تي جي ديلي، Gdrive فايل‌ها و فولدرهاي كاربر در رايانه و اينترنت را همگام‌سازي مي كند و دسترسي به آنها در هر كجا و هر زمان و با استفاده از هر رايانه داراي امكان اتصال به شبكه را امكان پذير مي كند.
به علاوه اين سرويس با سرويس‌هاي ديگر گوگل يكپارچه شده تا ويرايش انواع اسناد مورد پشتيباني مانند صفحه گسترده و پرزنتيشن را از طريق Google Docs، ايميل را از طريق جي‌ميل يا تصاوير را از طريق آلبوم وب پيكاسا امكان‌پذير كند.
يك كاربر به‌عنوان مثال مي‌تواند كار برروي يك صفحه گسترده را در خانه آغاز كند و آن را از طريق دسترسي به رابط كاربري Gdrive در يك كافي‌نت ادامه دهد.
سرويس SkyDrive مايكروسافت 25 گيگابايت ذخيره‌سازي آنلاين رايگان فراهم مي‌كند اما به 50 مگابايت به ازاي هر فايل محدود است. سرويس آزمايشي بتاي پيشرفته‌تر اين شركت كه Live Mesh نام دارد با ظرفيت ذخيره‌سازي كم‌تري كه در حدود 5 گيگابايت است عرضه مي‌شود اما هوشمند‌تر است.
اين سرويس فايل‌ها را در رايانه، اينترنت و دستگاه‌هاي قابل حمل همگام سازي كرده و نسخه كلاينت آن به كاربران امكان مي‌دهد با استفاده از تلفن همراه مجهز به ويندوز موبايل به فايل‌هاي موجود در رايانه دسترسي يابد.

۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

عرضه حافظه اس‌اس‌دي با ظرفيت 250گيگابايت

شركت OCZ Technology كه از بزرگترين توليدكنندگان كارت‌هاي حافظه در دنيا محسوب مي‌شود و سري Apex كارت‌هاي SSD آن محبوبيت فراواني در دنيا دارد، محصول جديد خود را به بازار معرفي كرد.
به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، اين شركت نخستين حافظه مجازي از سري محصولات Apex را از نوع SSD و با ظرفيت 250 گيگابايت وارد بازار كرد.
اين حافظه SSD جديد كه براي كاربران متوسط بسيار مناسب است، به صورت عمومي در اختيار همه كاربران قرار خواهد گرفت.
سري حافظه‌هاي Apex تاكنون با ظرفيت‌هاي 60، 120 و 250 گيگابايتي ساخته شده و زمان جست‌وجوي اطلاعات در آنها بين 2/0 تا 3/0 ثانيه است.
اين هاردديسك جديد قادر است با سرعت 160 مگابايت در ثانيه اطلاعات را روي خود ذخيره كرده و با سرعت 230 مگابايت در ثانيه اطلاعات را بخواند. اگر چه اين حافظه‌هاي 5/2 اينچي قابليت نصب روي هر دستگاه كامپيوتري را دارند، شركت سازنده استفاده از آنها را براي نوت‌بوك‌ها و كامپيوترهاي روميزي توصيه كرده است. شركت OCZ هنوز قيمت اين محصول را مشخص نكرده و خاطر نشان ساخته است كه به زودي آن را از طريق مراكز توزيع خود در سراسر دنيا عرضه خواهد كرد.

۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

29 دی روز هوای پاک

امروز 29 دی ماه روز هوای پاک می باشد . در این روز جمعی از دوستداران محیط زیست و دوستداران هوای پاک جمع شده و بیانیه ای صادر کردند که کمتر هوا را آلوده کرده و محیط زیستی پاکیزه داشته باشیم .

مگر می شود خود ما آلوده می کنیم و خودمان هم برای نگه داشتن آن تصمیم بگیریم  . ( البته منظور من آن دسته از آدمهایی است که با آلوده کردن هوا پول در می آورند )

به امید هوای پاک و بری

از هر گونه آلودگی

shabnampage1

fa

۱۳۸۷ دی ۲۹, یکشنبه

اولین همایش حقوق محیط زیست

اولين همايش حقوق محيط زيست با رويكرد هوا با حضور نمايندگان سه قوا برگزار شد.

دكتر واعظ جوادي رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با رويكرد آلودگي هوا ضمن اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص سلامت محيط و هوا گفت : بعد محيطي بر شاخه هاي بسيار موثر است و سلامت بشر از دو مسير هوا و تغذيه تامين مي شود.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان تاكيد كرد در برنامه پنجم سلامت محيط به جديت پيگيري خواهد شد.

دكتر فاطمه واعظ جوادي خاطر نشان كرد منشا همه ي آلودگي هواي تهران توسط طرح جامع كاهش آلودگي هوا و پروژه جايكا مشخص است و در مقام اجرا تكليف موضوع آلودگي هواي تهران با سازمان نيست يك بخش مردم و يك بخش مسئولين همگي تكليف دارند.

دكتر فاطمه واعظ جوادي رياست سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه افزود : شيوه زندگي مردم بايد اصلاح شود و رسانه هاي جمعي در ايجاد تغيير روش در زندگي مردم ميتوانند نقش موثري ايفاد مي كند

دكتر فاطمه جوادي معاون رييس جمهور ضمن تشكر از زحمات مامورين پرتلاش نيروي انتظامي افزود ما در مبادي ورودي شهر تهران، احداث پاركينگ هاي طبقاتي داريم كه شهرداري در اين زمينه بايد برنامه ريزي كند.

رياست سازمان محيط زيست دوعامل نزولات جوي، وزش باد و سهميه بندي را دلايل هواي مناسب در سال گذشته دانست و گفت : بر اساس آمارهاي وزارت نفت و ميانگين مصرف بنزين موتور در آذرماه سالجاري نسبت به سال گذشته در كل كشور 10درصد رشد و در دي ماه امسال نسبت به سال گذشته 3/12 درصد رشد داشته است.

دكتر فاطمه واعظ جوادي معاون رييس جمهور در پايان افزود: شماره گذاري خودروها بايد مشروط به ارائه سند پاركينگ شخصي يا اجاره اي صورت گيرد

دكتر واعظ جوادی همچنین به سخنان مطرح شده درباره این که دولت باید برای کاتالیست خودروها یارانه پرداخت کند افزود: اصلاً این چنین نیست و این وظیفه دارندگان خودروهاست.

گوگل، يار غار هکرها؟!

گوگل فراتر از يک سايت است. در سراسر جهان کاربران بسياري هستند که از محصولات و سرويس‌هاي اين غول اينترنتي بهره‌مند مي‌شوند. اين وسط هکرها هم بي‌نصيب نمانده‌اند!
در يک تحقيق جديد مشخص شده است که گوگل سومين ISP بزرگ در جهان است که رابطه خوب و صميمانه‌اي با هرزنامه‌ها دارد و به اصطلاح spam-friendly است!
اين مقام قبلاً در اختيار مايکروسافت بوده و اکنون گوگل در اين زمينه، گوي سبقت را از دشمن ديرينه خود ربوده است!
اين داده‌ها توسط شرکت اسپم‌هاوس (Spamhaus) ارائه شده که يکي از شرکت‌هاي پرآوازه در زمينه مقابله با هرزنامه‌ها به‌شمار مي‌رود.
به گزارش SPAMfighter News واقعيت آن است که عدم‌ثبات و بي‌خيالي گوگل باعث شده است که کلاهبرداران اينترنتي از Google Docs، Gmail و blogspot.com به عنوان کانال‌هاي ارسال هرزنامه استفاده کنند.
گروهي از کارشناسان امنيتي عقيده دارند که فيلترهاي اسپم، نمي‌تواند جلوي ايميل‌هايي را که از domainهاي متعلق به مايکروسافت، گوگل و ياهو سرازير مي‌شود، بگيرد. اين امر از آنجا ناشي مي‌شود که اين domainها در حد گسترده مورد استفاده کاربران و سازمان‌هاي اينترنتي قرار دارد.
برخي ديگر بر اين باورند که اگر سيستم‌هاي تجزيه و تحليل ايميل پيشرفته‌تر شود، مي‌توان جلوي هرزنامه‌ها را سد کرد.
بنا به اعلام Information Week سخنگوي گوگل با ارسال ايميلي خاطرنشان کرده است که اسپم‌ها معضلي براي تمام کاربران اينترنتي هستند اما گوگل فعالانه مي‌کوشد آن دسته از حساب‌هايي را که قوانين محصولات اين شرکت را نقض مي‌کنند، غيرفعال سازد.
بر اساس اين گزارش، مايکروسافت در نوامبر 2008 به رده پنجم اين ليست سقوط کرده است؛ که البته اين سقوط، خوشايند و مطلوب است!

نخستين وصله امنيتي Windows 7 منتشر شد

شرکت مايکروسافت نخستين وصله امنيتي خود را براي نسخه بتاي سيستم‌عامل Windows 7 عرضه کرد تا حفره موجود روي يکي از پروتکل‌هاي اصلي به‌اشتراک گذاري فايل‌ها را روي نسخه‌هاي پيشين اين سيستم‌عامل مشکلي نداشت، از بين ببرد.
پيش از اين، Windows Update که نخستين سرويس به‌روزرساني مايکروسافت محسوب مي‌شود، عرضه نخستين وصله امنيتي Windows 7 را از زماني که مايکروسافت اقدام به انتشار اين سيستم‌عامل کرد، آغاز کرده بود.
اين وصله امنيتي حفره‌اي را از بين مي‌برد که بر اساس آن چندين ثانيه از هر يک از فايل‌هاي صوتي MP3 ويرايش شده از بين مي‌رفت. زماني که کاربر به اينترنت متصل مي‌شد، اين حفره باعث مي‌شد تا به صورت خودکار، فايل‌هاي کاربر اصلاح شوند.
مايکروسافت در مطلب مربوط به وصله امنيتي که چند روز پس از اقدام آن براي برطرف کردن مشکلات سرويس‌هاي MSND و TechNet صورت گرفت، اظهار داشت: «اگر اين وصله امنيتي را روي کامپيوتر خود نصب نکنيد، تمام فايل‌هاي MP3 موجود در کامپيوتر که در برنامه Windows Media Player و Windows Media Center شما وجود دارند، ناقص مي‌شوند و بخش‌هايي از آن‌ها از بين مي‌رود».
پيش از انتشار اين وصله امنيتي، کاربراني که با اين مشکل مواجه شده بودند و قصد برطرف کردن آن را داشتند، به صورت دستي اين وصله را بارگذاري مي‌کردند و آن را روي کامپيوتر خود نصب مي‌کردند.
علاوه بر اين، شرکت مايکروسافت توصيه کرده است که کاربران پيش از به‌روز کردن سيستم‌عامل خود از Windows Vista به Windows 7 از تمام فايل‌هاي MP3 خود يک نسخه پشتيبان تهيه کنند و با کليک راست روي هر فايل در قسمت Windows Explorer و رفتن به بخش General tab، گزينه Read-only را براي آن انتخاب کنند. در غير اين صورت، کاربران بايد به‌روزرساني خودکار در سرويس Windows Media Player را غيرفعال کنند.