۱۳۸۷ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

چقدر شايسته‌ايم؟

پسر کوچکي وارد داروخانه شد، کارتن جوش شيرين را به سمت تلفن هل داد؛ بر روي کارتن رفت تا دستش به دکمه‌هاي تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره‌اي هفت‌رقمي. مسئول دارو خانه متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش داد. پسرک پرسيد: خانم، مي‌توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن‌ها را به من بسپاريد؟ زن پاسخ داد: کسي هست که اين کار را برايم انجام مي‌دهد. پسرک گفت: خانم، من اين کار را نصف قيمتي که او مي‌گيرد انجام خواهم داد. زن در جوابش گفت که از کار اين فرد کاملاً راضي است. پسرک بيشتر اصرار کرد و پيشنهاد داد: خانم، من پياده‌رو و جدول جلوي خانه را هم برايتان جارو مي‌کنم، دراينصورت شما در يکشنبه زيباترين چمن را در کلّ شهر خواهيد داشت. مجدّداً آن زن پاسخش منفي بود. پسرک درحاليکه لبخندي بر لب داشت، گوشي را گذاشت. مسئول داروخانه که به صحبتهاي او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسرجان از رفتارت خوشم مياد، بخاطراينکه روحية خاصّ و خوبي داري دوست دارم کاري بهت بدم. پسرجوان جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم رو مي‌سنجيدم، من همون کسي هستم که براي اين خانوم کار مي‌کنه.

گوگل باز هم در دنیای جست‌وجوگرها اول شد

مرکز تحقيقاتي Nielsen Online نتايج حاصل از برسي‌هاي ماه ژانويه 2009 خود در مورد موتورهاي جست‌وجوگر را منتشر کرد و همان‌طور که از پيش مشخص بود، بار ديگر گوگل به عنوان جست‌وجوگر اينترنتي برتر انتخاب شد.
همكاران سيستم - مرکز تحقيقاتي Nielsen Online نتايج حاصل از برسي‌هاي ماه ژانويه 2009 خود در مورد موتورهاي جست‌وجوگر را منتشر کرد و همان‌طور که از پيش مشخص بود، بار ديگر گوگل به عنوان جست‌وجوگر اينترنتي برتر انتخاب شد.
اين شرکت اعلام کرد که در طول ماه ژانويه 4/9 ميليارد کليدواژه توسط موتورجست‌وجوهاي مختلف در اينترنت جست‌وجو شد که اين رقم نسبت به ميزان محاسبه شده براي مدت مشابه از سال قبل افزايش 5/28 درصدي را نشان مي‌دهد.
به طور باورنکردني، در اين مدت گوگل تنها جست‌وجوگري بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
اين سايت در ماه ژانويه سال جاري ميلادي 8/62 درصد از بازار جست‌وجوهاي اينترنتي را از آن خود کرد و نسبت به سال قبل 8/40 درصد رشد داشت.
سايت ياهو به عنوان دومين جست‌وجوگر برتر اينترنتي در آمريکا در اين مدت 7/8 درصد رشد سالانه داشت و 2/16 درصد از بازار جست‌وجوهاي اينترنتي اين کشور را در ماه ژانويه به خود اختصاص داد.
در اين مدت شرايط جست‌وجوگر Live Search اندکي بهتر شد و رشد سالانه آن به 3/18 درصد رسيد.
اين موتورجست‌وجوي اينترنتي در ماه ژانويه توانست 2/11 درصد از اين بازار را به‌دست آورد.
پس از اين سه مرکز بزرگ، سايت‌هاي AOL Search و Ask.com که سهم آن‌ها از بازار جست‌وجوهاي اينترنتي آمريکا در مدت مذکور به‌ترتيب 0/4 و 2/11 بوده است.