۱۳۸۷ بهمن ۱۲, شنبه

نمی دونم

سلام

یه جورایی می خوام یه چیزهایی بنویسم ولی نمی دونم .

چی بنویسم .

برای کی بنویسم .

به هر حال می نویسم .

از غم بزرگی که تو دلم هست می نویسم .

غم این که این آدمها ( که از طرف خدا خلیفه روی زمین هستند) چرا اینقدر بی ……… یا ذی …………… یا دون …………. هستند (شرمنده نتونستم جاهای خالی رو پر کنم) .

چرا بعضی از این آدمها می تونن اینقدر ……. صفت باشن . چطور می تونن اینقدر …………….. باشند (شرمنده باز هم نتونستم جاهای خالی رو پر کنم)

جلو رو یک جورپشت سر این جور
جلو رو خندهپشت سردشنه
جلو رو چاکریمپشت سر چاهکنی

این رو هم من از خودم در وکردم ولی به هر حال شاید یه خورده زخمهای این دل من رو التیام بده .

به هر حال

خدایا چاکرتم

۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

این است قدرت مرد بودن ؟؟؟!!!

soleghani

soleghani

soleghani

Office Live و Windows Live مایکروسافت ادغام می‌شون

شرکت مايکروسافت اعلام کرد که سرويس‌هاي آنلاين خود با نام Live را تغيير داده و آن‌ها را از اين پس با نام Kumo ارايه مي‌دهد.
اين شرکت توضيح داد که قصد دارد سرويس‌هاي Office Live و Windows Live را روي يک پورتال يکپارچه ادغام کند. با اين وجود، مايکروسافت زمان مشخصي را براي اين اقدام اعلام نکرد و از دادن اطلاعات بيشتر در اين زمينه خودداري کرد.
"کرک گرگرسان"(Kirk Gregerson) مدير توليد مرکز Office Live Workspace در وبلاگ Workspace Team وابسته به شرکت مايکروسافت نوشت: «مايکروسافت تصميم گرفت است تا Windows Live و Office Live را يکي کند. اين سرويس Office Live Workspace و Office Live Small Business را نيز شامل مي‌شود و آن‌ها را در قالب يک سرويس جامع و يکپارچه در يک خروجي واحد ارايه مي‌دهد».
در حال حاضر دو پورتال مجزا براي سرويس‌هاي Windows Live و Office Live وجود دارد که کاربران براي دسترسي به آن‌ها، به اين دو پورتال مراجعه مي‌کنند. سرويس‌هاي تحت Office Live مربوط به نرم‌افزار Office مايکروسافت مي‌شوند و اين در حالي است که Windows Live ابزارها و خدماتي را در خود جا داده است که با سيستم‌عامل ويندوز سازگاري دارد.
از سال گذاشته شايعاتي منتشر شده بود که بر اساس آن گفته مي‌شد، مايکروسافت در نظر دارد نام موتور جست‌وجوي خود را تغيير دهد و ممکن است اين شرکت کليه خدمات آنلاين خود را تحت نام Kumo ارايه دهد. شرکت مايکروسافت هرگونه تغيير نام براي موتورجست‌وجو و خدمات خود را تکذيب کرده بود.
با اين وجود، شرکت مايکروسافت در تاريخ 4 دسامبر 2008 نام تجاري Kumo را براي ابزار خود به‌ثبت رساند. اين ابزار شامل نام‌ تجاري مي‌شود که ميزباني نرم‌افزار و سرويس‌هايي را برعهده دارد که به جز موتورجست‌وجوگر، تمام خدمات تبليغاتي و ارتباطي، آموزشي، تحصيلي، سرگرمي، طراحي و توسعه خدمات و سخت‌افزارهاي کامپيوتري را نيز شامل مي‌شود.

طرفداران لينوكس از محبوبيت ويندوز 7 نگرانند

عرضه عمومي نسخه بتاي ويندوز 7 و استقبال عمومي خوب از آن باعث نگراني طرفداران محصولات متن باز و كاربران سيستم عامل لينوكس شده است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، كارشناسان معتقدند نسخه سرور ويندوز 7 واجد ويژگي هايي است كه بسياري از مديران شبكه ها به استفاده از آن ترغيب خواهند شد.
در حال حاضر لينوكس به طور گسترده اي توسط شركت ها و موسسات تجاري بر روي رايانه هاي سرور نصب مي شود.
كارشناسان معتقدند افزايش امنيت،سرعت، ثبات و كارآيي ويندوز 7 به طور حتم تاثير جدي بر ميزان استقبال از لينوكس خواهد داشت و شركت هاي عرضه كننده لينوكس بايد از همين حالا به فكر به روز رساني محصولات خود باشند.
در مقابل برخي ديگر نيز معتقدند هنوز براي قضاوت در اين مورد زود است و بايد منظتر ارائه نسخه نهايي ويندوز 7 و بازتاب هاي آن بمانيم.

چه كسي براي مكينتاش جشن تولد مي‌گيرد

پيش از آنكه در سال 1984 شركت اپل مكينتاش را معرفي كند، كامپيوتر خانگي و شخصي براي كاربران بيش‌تر حكم يك اسباب‌بازي را داشت كه فقط مي‌شد با آن بازي‌هاي ابتدايي و ابزارهاي ساده مهندسي را اجرا كرد. آلكس سوجونگ- كيم پانگ، مدير ارشد تحقيقاتي موسسه Future مي‌گويد: مكينتاش به جامعه سازندگان كامپيوترهاي شخصي نشان داد كه ساخت و طراحي ماشيني كه ميليون‌ها ميليون كاربر در سرتاسر دنيا پيدا كند، امري ممكن و در عين حال بسيار سودآور است.
وي مي‌افزايد: افرادي كه با مكينتاش اوليه كار مي‌كردند، اولين كساني بودند كه توانستند با يك دست ساخته بشري به راحتي‌ تعامل برقرار كنند.
مكينتاش ابتدايي، صفحه نمايشي 9اينچي با يك رم 128 كيلوبايتي و فلاپي درايو داخلي داشت و به كيبورد و ماوس تك كليدي هم مجهز بود. به گفته مارك هترسلي، سردبير Macworld، مكينتاش اوليه با قيمت 2 هزار و 495 دلار به فروش رفت كه نسبت به قيمت كامپيوترهاي ديگري كه بعد از آن پديد آمدند قيمت مناسبي بود.
هترسلي مي‌گويد: مكينتاش واقعا يك ماشين محبوب بود و اين كامپيوتر به نوعي بازار رايانش دسكتاپ را از IBM گرفت و آن را براي سال‌هاي متوالي از آن اپل كرد. اين كامپيوتر،‌ رابط كاربري گرافيكي (GUI) را به بازار كامپيوترهاي جهان معرفي كرد.
نام مكينتاش از نام سيب مورد علاقه جف راسكين گرفته شده است. جف راسكين اين پروژه را با طراحي مكينتاش آغاز كرد. گفته مي‌شود كه روي كيس اولين كامپيوتر مكينتاشي كه ساخته شده،‌ امضاي تيم طراحي آن حك شده بود. داگلاس آدامز، نويسنده رمان‌هاي علمي-تخيلي، اولين نفري بود كه يك مكينتاش ابتدايي را در اروپا خريداري كرد. استفان فراي نيز دومين كسي است كه يك مكينتاش براي خود خريد. فراي مي‌گويد: يادم مي‌آيد كه اين كامپيوتر را در سال 1986 زماني كه به مدرسه ابتدايي در يك روستا در نورفولك مي‌رفتم، خريدم. جيسون فيتزپاتريك از مركز تاريخ رايانش در هارورهيل مي‌گويد: امروزه يافتن مكينتاش‌هاي قديمي كه 25 سال قدمت دارند كار بسيار دشواري است. اما بسياري از افراد خاطرات خوشي را با مكينتاش به ياد مي‌آورند.
به طور مثال براي زو كرستوت، طراح گرافيك، مكينتاش خاطرات سال 1989 را زنده مي‌كند. او در اين سال ازدواج كرده و با نصف پولي كه قرار بود خرج مراسم عروسي‌اش كند، يك مكينتاش خريد.
اپل جشن تولد نمي‌گيرد
«اگر در كسب و كارتان به گذشته برگرديد، شكست خواهيد خورد. شما مجبوريد كه هميشه به جلو و آنچه كه پيش روي‌تان است بنگريد.»
اين جمله‌اي است كه استيو جابز،‌ بنيانگذار شركت اپل در پاسخ به درخواست افرادي گفت كه از وي مي‌خواستند تولد 25 سالگي Mac را جشن بگيرد.
اپل اعلام كرده از آنجا كه رويداد تولد مكينتاش،‌ براي كاربران فراموش شدني نيست و كاربران همواره نسبت به Mac وفادارند و از آن استفاده مي‌كنند، اين شركت از گرفتن جشن براي سالگرد تولد آن چشم‌پوشي مي‌كند. اندي هرتزفلد، يكي از اعضاي اصلي تيم طراحي اولين سري مكينتاش در دهه 80 ميلادي مي‌گويد: شركت اپل با استيو جابز معني دارد و وي نيز دوست ندارد كه گذشته را جشن بگيريم. او هميشه مي‌گويد كه مهم‌ترين كار اين است كه براي امروز و فردا زندگي و كار كنيم و نبايد به كارهايي كه ديروز انجام داده‌ايم،‌ دل‌خوش كنيم.
در سال 1997 زماني كه استيو جابز مجددا وارد اپل شد، بلافاصله اعلام كرد: در حين سركشي به اتاق‌ها به آرشيوهاي Mac‌هاي قديمي برخوردم. همه اين آرشيوها را دور بريزيد؛ ما به آنها احتياجي نداريم.
مكينتاش،‌ ماشيني به ياد ماندني
اين ديدگاه و نگرش دور از احساسات استيو جابز باعث شد كه جامعه Mac بيش‌تر از جوامع ديگر اين كامپيوتر را به خاطر بسپارند و بروس دامر نيز مبادرت به راه‌اندازي يك موزه كامپيوتر با نام Digibarn در نزديكي دره سيليكون كرده است. استيو وزنياك، يكي از بنيانگذاران اپل نيز از طرفداران اين موزه بوده و هميشه موفقيت‌هاي Mac را جشن مي‌گيرد. اين رويدادهاي خوشحال كننده شامل ساخت اولين مك، اسناد و سخت‌افزار،‌ اولين برنامه تجاري، بازار‌يابي و بسته‌بندي مي‌شود.
دامر مي‌گويد: استيو جابز معتقد است كه بايد ايجاد نوآوري‌هايي را جشن گرفت كه جهان را متحول مي‌كند.
وي مي‌افزايد: يكي از مشخصات بارز استيو جابز در طول فعاليت‌اش در اپل اين بود كه فقط به نرم‌افزار فكر نمي‌كرد بلكه به همه چيز فكر مي‌كرد و تمام جوانب را در نظر مي‌گرفت. از همين رو مكينتاش از همه نظر بهترين بود. هرتز فلد نيز مي‌گويد: اولين چيزي كه من در Mac ديديم و توجهم را جلب كرد، استفاده از مسايل مذهبي در اين سيستم بود. فرشته‌ها در حال خواندن بودند و در مقابل چشمان من حركت مي‌كردند.
گاي كاواساكي، مباشر نرم‌افزار شركت اپل و يكي از اولين كساني كه براي مكينتاش بازاريابي كرد، مي‌گويد: مكينتاش به روشي كار مي‌كرد كه شما انتظارش را داشتيد. ما معتقد بوديم كه مكينتاش افراد را خلاق‌تر مي‌سازد و همچنين مي‌دانستيم كه اين كامپيوتر شخصي،‌ رقيب سرسخت كامپيوتري مي‌شود كه در سال 1984 توسط IBM توليد شده بوده، اعتقاد داشتيم PC محصول IBM يك دستگاه اورولي (برگرفته از نام جورج اورول) است. در حقيقت ما مبارزان آزاد بوديم و آينده درخشاني را براي خود مي‌ديديم.
همه به جز اپل
با وجودي كه شركت اپل رويداد تولد مكينتاش را در تاريخچه كاري خود ناديده مي‌گيرد،‌ برخي از طراحان اوليه اين كامپيوتر آن را جشن مي‌گيرند.
هرتز فلد مي‌گويد: ساخت مكينتاش يك پروژه كوچك در اپل محسوب مي‌شود و آن طور كه همه فكر مي‌كنند پروژه سخت و دشواري نبود. به هر حال ما بر اين بارو بوديم كه جهان را متحول كرده‌ايم و نياز نداريم كه بقيه افراد در اپل به اين امر اعتقاد داشته باشند.

۱۳۸۷ بهمن ۸, سه‌شنبه

نسخه بتای Windows 7 را از 10 فوریه بارگذاری کنید

مايکروسافت اعلام کرد که مشتاقان دنياي کامپيوتر بايد براي استفاده از نسخه بتاي سيستم‌عامل Windows 7 بايد مدت بيشتري را منتظر بمانند.
اين شرکت با انتشار مطلبي در وبلاگ رسمي خود توضيح داد که نسخه آزمايشي اين سيستم‌عامل از تاريخ 10 فوريه 2009 آماده بارگذاري خواهد بود.
مايکروسافت پيش‌تر اعلام کرده بود که نسخه بتاي سيستم‌عامل Windows 7 از اواخر ماه جاري ميلادي در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد.
"براندون لي‌بلانک"(Brandon LeBlanc) يکي از مديران مايکروسافت در اين مطلب وبلاگي نوشت: «ما هم‌اکنون نقطه‌اي قرار گرفته‌ايم که بيش از تعداد مورد نياز آزمون‌گرها براي سيستم‌عامل Windows 7 در اختيار داريم که نظرات آن‌ها به مهندسان ما انتقال داده مي‌شود. بنابراين، ما در حال برنامه‌ريزي‌هاي جديد هستيم تا بتوانيم عرضه نسخه بتاي Windows 7 را بهتر انجام دهيم».
او در ادامه خاطرنشان کرد: «با توجه به اينکه علاقه و اشتياق مردم براي استفاده از اين سيستم‌عامل بسيار زياد است و ما نمي‌خواهيم که هيچ يک از کاربران فرصت استفاده از Windows 7 را از دست بدهد، ما از تاريخ 10 فوريه امکان بارگذاري اين سيستم‌عامل را آزاد خواهيم کرد».
آن دسته از کاربراني که پيش از تاريخ 10 فوريه عمليات بارگذاري اين سيستم‌عامل را آغاز کنند، بايد تا 12 فوريه براي کامل شدن اين جريان منتظر بمانند.
مايکروسافت در اين تاريخ امکان بارگذاري نسخه بتاي Windows 7 را براي عموم مردم آزاد مي‌کند و اين در حالي است که اعضاي مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار TechNet و MSDN وابسته به اين شرکت همچنان به کدهاي اين سيستم‌عامل دسترسي خواهند داشت.
"استيو بالمر"(Steve Ballmer) مديرعامل مايکروسافت خبر انتشار اين سيستم‌عامل را در سخنراني خود در تاريخ 7 ژانويه در نمايشگاه بزرگ Consumer Electronics Show در لاس‌وگاس آمريکا منتشر کرد .

شبکه اجتماعي گوگل در بلاگ‌اسکاي راه‌اندازي شد

شبکه اجتماعي گوگل در بلاگ‌اسکاي راه‌اندازي شد.
به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تازگي گوگل سرويس جديدي به نام Google Friend Connect راه‌اندازي کرده است. اين سرويس به صاحبان سايت‌ها و وبلاگ‌ها اين امکان را مي‌دهد تا در سايت خود سرويس شبکه‌اجتماعي راه‌اندازي کنند.
سرويس وبلاگ بلاگ‌اسکاي براي کاربران خود اين امکان را فراهم کرده تا با استفاده از اين سرويس در وبلاگ خود شبکه اجتماعي مخصوص خودشان را داشته باشند.
كاربران جهت كسب اطلاعات بيشتر از اين امكان مي‌توانند به نشاني http://news.blogsky.com مراجعه كنند.

يادگيري بهتر با الكتريسيته!

دانشمندان دريافتند كه متصل كردن قطب‌هاي مغناطيسي به سر انسان در يادگيري و حفظ مطالب كمك شاياني مي‌كند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خوزستان، در اين شيوه يادگيري و به خاطرسپاري كه جريان مستقيم تحريك برون جمجمه‌يي (transcranial direct current stimulation) نام گرفته و به اختصار "tDCS" گفته مي‌شود، جريان‌هاي بسيار ضعيفي از جريان الكتريسيته به منظور تقويت راهي مغز مي‌شوند.به گفته محققان، اين جريان‌ها كمك مي‌كنند تا نورون‌هاي خنثاي ميدان‌هاي الكتريكي مغز به فعاليت واداشته شوند.
به نوشته شورت نيوز، تحقيقات انجام شده در اين خصوص فقط به لايه كورتكس مغز مربوط مي‌شود. در اين بخش از مغز عمل به خاطرسپاري و سرعت انتقال اتفاق مي‌افتد.

۱۳۸۷ بهمن ۷, دوشنبه

اگر خدا نخواهد برگ از درخت نمی افتد !!!

اینکه خدا خیلی بزرگه و کارهاش همه حساب و کتاب داره رو کسی منکر نیست ولی باید برای درک بهتر این قضیه بعضی وقتها یه چیزهایی هم ببینیم تا باورمون بشه !!!

این لینک رو ببینید تا بفهمید چی می گم .

این بچه به چی نگاه می کنه من موندم !!!

دیگه دیگه !!!

78443598230w8qkh

تشويق به استفاده از Linux در كشور فرانسه

در صورت تائيد نظر مجلس فرانسه دولت هاي اروپايي از سيستم عامل متن باز Linux استفاده خواهند كرد كه كودتايي برعليه سيستم عامل ويندوز محسوب مي شود.
حدود 18 ماه پيش مجلس فرانسه 1100 كامپيوتر اعضاي خود را مجهز به ويرايش سيستم عامل Linux موسوم به Ubuntu ساخت.
معاون مجلس فرانسه بيان كرد كه تصميم كنارگذاردن سيستم عامل ويندوز يك حركت سياسي و اقتصادي بود. به خاطر اين تصميم مجلس فرانسه پانصد هزار يورو در طي يك دورهء 5 ساله صرفه جويي خواهد كرد. قيمت Ubuntu ارزان تر و هزينهء مديريت آن نيز كمتر است. در مقايسه با ويندوز اين سيستم مسائل امنيتي كمتري دارد.
در مقايسه با ايالات متحده، اتحاديهء اروپا مواضع سخت تر حقوقي نسبت به سلطهء مايكروسافت بر بازار سيستم عامل گرفته است. به علاوه، اين ديدگاه وجود دارد كه حمايت از Ubuntu موجب تشويق بازار كار محلي خواهد شد و شركتها در صدد برخواهند آمد بازار را با ارائهء قيمت كمتر و خدمات بهتر از مايكروسافت به دست گيرند.
الكساندر زاپلسكي، مدير عامل شركت Linagora كه خدمات نصب و راه اندازي Ubuntu را در مجلس فرانسه به عهده دارد مي گويد: "ما سعي كرديم دولت را متقاعد كنيم كه استفاده از سيستم عامل متن باز براي اقتصاد ملي حركت مناسبي است. اگر قرار باشد همان بازي اي را كه شركت هاي آمريكايي مي كنند، انجام دهيم آيندهء درخشاني در انتظارمان نخواهد بود. بايد بازي را عوض كنيم." آقاي زاپلسكي شكوه كرد، آن دسته از شركت هاي فرانسوي كه با مايكروسافت كار مي كنند بيشتر به كشورهاي ديگر كمك مي كنند تا فرانسه. وي اضافه نمود: "آخر خط اين است كه مايكروسافت در فرانسه هيچ مالياتي پرداخت نمي كند و از طريق شعبه اش در ايرلند هزينه هاي مالياتي خود را كاهش داده است."
آماري از مجلس فرانسه حاكي است كه 80% از اعضاي آن از سيستم عامل جديد راضي هستند. اين سيستم عامل برنامه هاي پست الكترونيك و Office (اداري) نيز دارد. 14% از اعضاي پارلمان معتقدند كه بايد به سيستم عامل ويندوز بازگشت.

درخواست تجديد دادخواست هكر انگليسي

هكر انگليسي گري مك كينن دادخواست جديدي را تسليم دادگاه انگلستان خواهد كرد تا از استرداد خود به آمريكا جلوگيري كند. اين درخواست موجب خواهد شد فرايند استردادش به تعويق بيفتد. مك كينن كه 42 سال دارد، در صورت استرداد به آمريكا به حبس ابد محكوم خواهد شد.
دادستان آمريكايي وي را متهم به هك شبكه هاي نظامي آمريكا و صدمه به سيستم هاي حياتي دفاعي در اين كشور كرده است. حاميان مك كينن استدلال مي كنند كه وي به خاطر ابتلا به بيماري Asperger كه نوعي آتيسم محسوب مي شود نمي تواند مجرم باشد و عمل وي صرفاً از روي ساده لوحي بوده است.
به دادگاه اعلام شده كه در صورت استرداد ممكن است حال مك كينن وخيم شده و اقدام به خودكشي كند. مك كينن 14 ساله بود كه به وي يك آتاري هديه داده شد و طولي نكشيد كه وي شروع به برنامه نويسي كرد. بعد از تماشاي يك فيلم در سال 1983 در مورد هك كردن كامپيوترهاي پنتاگون، مك كينن موضوع علاقهء جديدي پيدا كرد: بشقاب پرنده. در همان سال وي 97 كامپيوتر را در پنتاگون و ناسا هك كرد. وي به هنگام دانلود عكسي كه به نظرش شبيه به يك بشقاب پرنده مي آمد بازداشت شد. مك كينن خواستار اين است كه حكم دادگاهش در كشور مادري اش صادر شود.

افزایش درآمد گوگل در سه ماهه پایانی 2008

براي سه ماهه پاياني سال 2008 ميلادي شرکت گوگل وضعيت شرکت‌هاي اپل و IBM را دنبال کرد و رويه مايکروسافت و اينتل را در پيش نگرفت. نتايج وضعيت اقتصادي اين شرکت بالاتر از پيش‌بيني‌هاي اقتصادي در جريان بحران جهاني اقتصادي بود.
شرکت گوگل از برنامه جديدي براي سهام خود در تالارهاي بورس خبر داد تا بر اساس آن، کارمندان اين شرکت درآمدهاي بيشتري را از آن خود کنند.
طي سه ماهه قبل از 31 دسامبر 2008، اين شرکت اعلام کرد که درآمد خالص خود را به 382 ميليون دلار يا 21/1 دلار به‌ازاي هر سهم رسانده که و اين در حالي است که ميزان درآمدهاي گوگل در مدت مشابه از سال 2007، حدود 21/1 ميليارد دلار بوده است. با عدم در نظر گرفتن هزينه‌هاي موجود نظير هزينه‌هاي مربوط به سهام داري، ميزان سود گوگل به‌ازاي هر سهم 10/5 دلار بوده که اين رقم از پيش‌بيني کارشناسان 15 سنت بيشتر است. کارشناسان مرکز Thomson Reuters احتمال داده بودند که گوگل در اين دوره زماني به‌ازاي هر سهم 95/4 دلار درآمد کسب کند.
ميزان کلي درآمدهاي گوگل در اين دوره زماني 7/5 ميليارد دلار بود که اين رقم نسبت به درآمد 83/4 ميليارد دلاري اين شرکت در سه ماهه مشابه از سال 2007 رشد 24 درصدي را نشان مي دهد. به‌استثناي 48/1 ميليارد دلاري بوده که گوگل به عنوان حق کميسيون به شرکاي خود پرداخت کرده است. به طور کلي گوگل در اين دوره زماني 22/4 ميليارد دلار درآمد کسب کرد و اين در حالي است که کارشناسان رقم ياد شده را 12/4 ميليارد دلار پيش‌بيني کرده بودند.
"اريک اسميت"(Eric Schmidt) مديرعامل گوگل طي بيانيه‌اي گفت: «بر خلاف بروز بحران جهاني اقتصاد و شرايط بد اقتصادي، گوگل در سه ماهه پاياني سال گذشته وضعيت بسيار مناسبي داشته است. در اين دوره زماني ميزان جست‌وجو در سايت گوگل بسيار افزايش يافته و درآمدها نيز سير صعودي دنبال کرده است. هنوز نامشخص است که بحران جهاني اقتصاد تا چه زمان ادامه خواهد يافت، اما تمرکز ما بر اين اصل است که اين وضعيت براي مدت طولاني دنبال خواهد شد. ما همچنين به سرمايه‌گذاري‌هاي خود در هسته مرکزي جست‌وجوگر گوگل و بخش آگهي‌هاي تبليغاتي و فضاهاي استراتژيک نظير نمايشگرها، تلفن‌هاي همراه و سازما‌ن‌ها ادامه خواهيم .

AMD بیش از 4.1 میلیارد دلار ضرر کرد

شرکت Advanced Micro Devices اعلام کرد که در سه ماهه پاياني سال 2008 ميلادي بيش از ميزان پيش‌بيني شده با کاهش سود خود مواجه شده و ضرر خالص آن به 4/1 ميليارد دلار رسيده است. اين نهمين دوره متوالي است که اين شرکت تراشه‌ساز در آن با ضرر مالي مواجه مي‌شود.
شرکت AMD اعلام کرده که چندي پيش نامه‌اي را از اينتل، بزرگترين رقيب خود دريافت کرده که در آن درخواست انعقاد همکاري جديد براي توليد تراشه به صورت مشترک بين اين دو شرکت مطرح شده است.
ضرر 42/1 ميليارد دلاري AMD که به عبارت ديگر کاهش 34/2 دلاري به ازاي هر سهم در تالار بورس بوده است، از ضرر اين شرکت در سه ماهه پاياني سال 2007 کمتر است. اين شرکت در فصل آخر سال 2007 ميلادي 77/1 ميليارد دلار ضرر کرد و بر اين اساس، بهاي هر سهام آن 06/3 دلار کاهش يافت. با اين وجود، ميزان درآمدهاي AMD در اين دوره زماني از پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته توسط کارشناسان مرکز Wall Street کمتر بوده است.
باستثناي هزينه‌هاي موجود، بهاي هر سهم AMD در اين دوره زماني 69 سنت کاهش يافت که اين رقم از 54 سنت پيش‌بيني شده توسط کارشناسان بيشتر بوده است.
شرکت AMD نظير اينتل و TSMC با کاهش درخواست کاربران براي خريد محصولات جديد مواجه شده است.
ميزان درآمدهاي AMD در سه ماهه آخر 2008 حدود 162/1 ميليارد دلار بوده که اين رقم نسبت به درآمدهاي AMD در سه ماهه سوم سال گذشته کاهش 35 درصدي و نسبت به درآمدهاي اين شرکت در سه ماهه چهارم 2007 کاهش 33 درصدي را نشان مي‌دهد. ميزان درآمدهاي سه ماهه پاياني سال گذشته AMD به صورت مداوم 28 درصد کاهش يافته که اين رقم،‌ باستثناي درآمد مجوزهاي فناوري در سال 2008 به ارزش 191 دلار بوده است

۱۳۸۷ بهمن ۶, یکشنبه

کاش زمستون ما هم اینطوری بود !!!

soleghani

soleghani

soleghani

این هم تبلیغ لینوکس

Body_painting

SuSE Linux 8.0 Professional

آيا يك كاربر دلسرد ويندوز ميتواند از مايكروسافت دوري كند‚ لينوكس با وجود اصلاحات بسيار، همچنان پيچيده است. ممكن است از در اختيار داشتن ويندوز XP بسيار راضي باشيد اما اين ويندوز نقاط ضعف فراواني دارد. ناسازگاري اين سيستم عامل جديد با نرمافزارهاي قديمي و مشكلات امنيتي آن، همچنان موجب عصبانيت بسياري از كاربران ميشود.
البته سوالي كه براي كاربران كامپيوترهاي شخصي مطرح ميشوداين است كه جايگزين ويندوز چيست؟ اگر چه لينوكس، رقيبي براي ويندوز محسوب ميشود اما، نميتوانيم بگوييم كه در تمامي موارد بهتر از ويندوز است .براي آنكه دريابيم آيا لينوكس سرانجام براي كاربران معمولي كامپيوترهاي شخصي مناسب است يا خير، يكي از نسخههاي آن، يعني SuSE Linux 8.0 Professional را بررسي كرديم مي توانيد آن را به صورت رايگان از سايت www.suse.com دريافت كنيد SuSE . در اروپا بسيار شهرت دارد و بسته آن به همراه مجموعه اي از دفترچههاي راهنما و نرم افزارهاي مفيد روي CD-ROM عرضه مي شود .
اگر تصور مي كنيد ويندوز آن گونه كه ميخواهيد نيست و نخواهد شد، لينوكس سيستم عاملي است كه به شما امكان مي دهد به بهترين وجه آن را سفارشي كنيد، مثلا مي توانيد دسكتاپ خود را به طور كامل تغيير دهيد. همچنين لينوكس در مقايسه با ويندوز، امنيت بسيار بالايي دارد و با سخت افزارهاي بيشتري، از پردازنده هاي 486 گرفته تا جديدترين آن، يعني پنتيوم 4 سازگاري دارد .در بسياري حالات، لينوكس به جاي اينكه يك سيستم عامل متحدالشكل باشد، مجموعهاي نامحدود از بلوكهاي قابل سازماندهي مجدد است .
اما لينوكس همچنان مشكلات بسياري را براي كاربران جديد ايجاد مي كند. درايورهاي لينوكس براي بعضي از سخت افزارها كمياب است .فايل سيستمهاي ناآشنا، پيغامهاي خطاي مبهم و نيازهاي گاه و بيگاه به كامپايل برنامه هاي كاربردي از كدمنبع، كاربران ويندوز را نسبت به تغيير سيستم عامل خود مردد مي سازد.
چه كسي به لينوكس نياز دارد؟
امروزه، عرضه كنندگان لينوكس بسياري از ويژگيهاي كاربر پسند را به آن افزوده اند كه مدتهاي مديد، كاربران قديمي ويندوز منتظر آن بودند. اين ويژگيها عبارت اند از: نصب كنندههاي خودكار، دفترچههاي راهنما، رابط هاي گرافيكي منظم و پشتيباني تلفني.
از طرفي مي توان گفت لينوكس بسيار ايمنتر از ويندوز است و اين موضوع براي تمامي كاربران در هر كجا كه باشند اهميت دارد. انجمن لينوكس به طور مرتب، براي مشكلات امنيتي، در همان روزي كه اشكالات گزارش مي شوند، برنامه هاي ترميمي عرضه مي كند. همچنين كاربران لينوكس با افتخار مي گويند تا به امروز هيچ ويروسي نتوانسته است اين سيستم عامل را مورد هدف قرار دهد.
روشهاي سفارشي سازي در لينوكس، احتمالا بيش از حد مفيد هستند و حتي ميتوانند موجب ترس كاربران با تجربه كامپيوتر شوند. برخي از كاربران معتقدند، زماني كه بايد صرف نصب و پيكربندي لينوكس و يادگيري آن شود به نصب رايگان آن نمي ارزد .
آن دسته از كاربران ويندوز كه مايلند از لينوكس به صورت آزمايشي استفاده كنند، احتمالا افرادي نسبتا با تجربه و كنجكاو هستند و از ويندوز نااميد شدهاند .اما شما اگر كاملا از ويندوز راضي هستيد و ميتوانيد با برنامه هاي كاربردي و سخت افزارهايي كه در اختيار داريد به خوبي كار كنيد، ارزش اين دردسر را ندارد كه به يك سيستم عامل ديگر تغيير مسير داده و آن را از ابتدا بياموزيد.
تركيب لينوكس با ويندوز
اگر مطمئن نيستيد كه لينوكس براي شما مناسب است يا خير، ميتوانيد آن را در كنار ويندوز نصب كنيد. در اين صورت اگر متوجه شديد كه به گروه ياز برنامه هاي ويندوز نياز داريد كه جايگزيني براي آنها در لينوكس وجود ندارد، مي توانيد به راحتي با راهاندازي مجدد، از لينوكس به ويندوز سويچ كنيد .
ممكن است در برخي مواقع، راه اندازي دوگانه لازم نباشد. اغلب بسته هاي توزيع شده لينوكس به همراه نرمافزاري به نام Wine عرضه مي شوند. اين نرم افزار حدود 1100 برنامه كاربردي ويندوز به همراه تنظيم فايلهاي پيكربندي را در لينوكس اجرا ميكند .يكي از نقاط ضعف برنامه Wine اين است كه بيش از هزاران برنامه كاربردي ويندوز، هنوز با آن سازگار نيستند و اجراي برنامه هاي كاربردي سازگار، حتي براي كاربران ماهر نيز مشكل آفرين است.
طريقه نصب
به صورت كلي، نصب لينوكس SuSE با نصب ويندوز تفاوت چنداني ندارد .در مقايسه با ويندوز، نصب آن حدود نيم ساعت تا يك ساعت طول ميكشد .در هنگام نصب لينوكس، لازم است برخي از تنظيمات را به صورت دستي انجام دهيد. اين تنظيمات ممكن است براي افرادي كه مهارت آنها در زمينه كامپيوتر كمتر از حد متوسط است، گيج كننده باشد.
اگر كامپيوتر شما به قدر كافي جديد باشد كه بتوانيد از درايو CD ياDVD ،آن را راهاندازي كنيد، نصب لينوكس بسيار آسانتر است. در غير اين صورت بايد اين كار را به كمك فلاپي انجام دهيد .در مراحل اوليه، لينوكس بسيار شبيه ويندوز 2000 يا XP است :سيستم با ديسكت نصب راه اندازي مي شود و سيستم عامل به صورت خودكار، سختافزار را شناسايي مي كند؟ درايورهاي مربوطه را بارگذاري كرده و در مورد پارتيشن بندي از شما سوالاتي ميپرسد .
لينوكس پيش از آنكه فايلها را در هاردديسك كپي كند، لازم است كه پارتيشن ها را با فايل سيستمهاي خودش راه اندازي كند .نصب كننده لينوكس نيز همانند ويندوز ممكن است در اين كار به شما كمك كند .اما به خاطر داشته باشيد، فضايي از هاردديسك كه براي لينوكس كنار گذاشته مي شود، به وسيله ويندوز قابل استفاده نيست .بسته به نسخه لينوكس و گزينه هايي كه انتخاب ميكنيد، ممكن است براي نصب اوليه آن به همراه يك رابط گرافيكي و مجموعهOffice ، به 800 مگابايت فضاي هاردديسك نياز داشته باشيد -درست به اندازه ويندوز 2000 يا XP با برنامه هاي كاربردي آن .
گام مهم ديگر، انتخاب رابط گرافيكي كاربر براي نصب است. رابط هاي گرافيكي متعددي براي جلب توجه شما وجود دارند اما دو نوع پيشرفته آنها KDE و Gnome است كه از حيث عملكرد و شكل ظاهري همانند ويندوز هستند و منوها، نوار وظيفه و كنترلهاي مشابه در پنجره ها را دارند .نسخه SuSE ازKDE ، درهم و برهم به نظر ميرسد، اما مملو از ابزار است Gnome .كه روي يك سيستم مشابه اجرا ميشود، شبيه سيستم عامل Mac OS X از شركت اپل است .اگر در لينوكس سبكي را دوست نداشته باشيد، مي توانيد نوع ديگر آن را از اينترنت دريافت كنيد و يا رابط خود را در زمان ورود به سيستم انتخاب كنيد. برنامه هايي كه با يك رابط گرافيكي سازگار هستند، تحت رابط ديگري نيز به خوبي كار ميكنند .در نهايت لازم است تصميم بگيريد كه كدام برنامه كاربردي و برنامه سودمند نصب شود .در اين رابطه SuSE با مجموعه تنظيمات خود كه معادل نصب ويندوز است، فرآيند تصميمگيري را براي شما نسبتا آسان ميكند .تعداد برنامههاي كاربردي رايگان لينوكس بسيار زياد است به طوري كه كاربران تازه كار را دستپاچه ميكند !

گنو-لينوكس چيست؟

داستان زاده شدن گنو-لينوكس، داستان جالبي است. ريچارد استالمن در سال 1984 جنبش نرم‌افزاري "گنو" را پايه ريخت. جنبش گنو (كه مي‌توانيد مفاد كاملش را در gnu.org مطالعه كنيد) خواهان توليد سيستم عاملي آزاد بر مبناي يونيكس و با نام گنو بود. اين جنبش تقريباً حواشي را كامل كرد، يعني نرم‌افزارهاي كاربردي و ابزارهاي سيستم عامل گنو توسط استالمن و گروهش كامل شده بود. اما در اصل مطلب يعني هسته سيستم عامل يا "كرنل" با مشكلات زيادي مواجه بودند. هسته آنها ناقص بود و رسماً كاربردي نداشت. گروه استالمن رو به سيستم عامل "مينيكس" آورد اما با وجود "كدباز" بودن آن، مشكل رايگان نبودن و كپي‌رايت مخصوصش جلوي ايشان را گرفت.
در همين احوالات "لينوس توروالدز" دانشجوي فنلاندي با الهام از كدهاي سيستم عامل مينيكس به خلق سيستم عامل خود پرداخت. او در سال 1991 موفق به اتمام پرژه‌اش كه به قول خودش فقط براي سرگرمي نوشته شده بود گشت و آن را منتشر كرد. نام لينوكس از ادغام لينوس با يونيك يا مينيكس الهام گرفته شده و نشانه پنگوئن تاكس (tux) توسط او لوگوي آن شد تا نماد خوش شانسي باشد.
پروژه گنو (كه به سد بزرگ عدم وجود هسته مناسب برخورد كرده بود) با توجه به رايگان و كدباز بودن لينوكس، در ادامه راهش، هسته لينوكس را برگزيد تا سيستم عامل گنو-لينوكس به وجود بيايد. سيستم عامل‌هايي كه ما اكنون از آنها استفاده مي‌كنيم همگي در واقع گنو-لينوكس هستند كه اشتباهاً به لينوكس معروف شده‌اند. البته جنبش گنو بعد از انتشار گنو-لينوكس بيكار نايستاد و به راه "خلق هسته‌اي مستقل از لينوكس" ادامه داد. اين تلاش‌ها در سال 2001 به ثمر نشست و سيستم عامل كامل گنو با نام هرد (hurd) با هسته و ابزارهايي از پروژه گنو منتشر شد. اما هرد در مقابل گنو-لينوكس توفيق چنداني نيافت. يكي از دلايل آن را مي‌توان در هسته چند پارچه آن نسبت به هسته يك پارچه لينوكس جست‌وجو كرد كه مقايسه آنها و برتري هسته لينوكسي در حوصله اين بحث نمي‌گنجد.
مجوز GPL
اين مجوز توسط ريچارد استالمن پايه‌گذاري شده و اين چنين مي‌گويد: اگر در كدهاي يك گنو– لينوكس يا هسته لينوكس يا بخشي از پروژه گنو، تغييري ايجاد كردي كه موجب خلق اثر جديدي شد، بايد كدهايش را در اختيار همگان قرار بدهي چون هسته لينوكس، گنو و گنو-لينوكس تحت GPL منتشر مي‌شوند. با اين تفاسير تمامي لينوكس‌ها تحت GPL هستند و كدهايشان در دسترس است.
توزيع هاي لينوكس
اصطلاح توزيع لينوكس در واقع به نسخه‌اي از گنو-لينوكس گفته مي‌شود كه توسط فرد يا گروهي تغيير كرده و با نام و خصوصياتي جديد روانه بازار مي‌شود. توزيع‌هاي بسيار زيادي براي گنو-لينوكس وجود دارد كه هر كدام براي منظور خاصي طراحي شده‌اند. گروهي سرور ها را نشانه گرفته‌اند و گروهي راحتي كار براي كاربران. گروهي شبكه و گروهي پايگاه داده را.
يك توزيع معمولي همه منظوره شامل هسته لينوكس، كتابخانه‌ها و ابرازهاي گنو، خط فرمان و انبوهي از نرم‌افزارهاي كاربردي است. اكنون به توضيحي مختصر و مقايسه برخي از معروف‌ترين توزيع‌هاي لينوكس مي‌پردازيم:
شركت ردهت (RedHat) كه تا چند سال قبل لينوكس (در واقع گنو-لينوكس) ردهت را توليد مي‌كرد، اكنون دو محصول دارد: فدوراكور(Fedora Core) كه كاملاً رايگان است و تعداد نرم‌افزارهاي كاربردي زيادي را همراه دارد و علاقه‌مندان زيادي در دنيا و به خصوص در ايران پيدا كرده است و لينوكس اينترپرايز (Enterprise) كه با توجه به نامش رايگان نيست و بيشتر در سرورها كاربرد دارد. نكته جالبي درباره لينوكس اينترپرايز وجود دارد و آن اين است كه گروهي با نام سنت‌اواس(CentOS) به محض ورود اينترپرايزهاي جديد، يك نسخه از آن را تهيه مي‌كنند و فقط با جايگزيني لوگوي خود به جاي لوگوي ردهت آن را به طور رايگان در اختيار عموم قرار مي‌دهند. اين هم از ويژگي‌هاي جالب نرم‌افزارهاي كدباز است! از ويژگي‌هاي محصولات ردهت مي‌توان به پشتيباني بسيار قوي اين شركت از محصولاتش اشاره كرد كه آنها را سريعاً به روز مي‌كند.
شركت ناول (Novell) كه جديداً زوزه اينترپرايز (Suse Enterprise) را منتشر كرده، نقطه ضعف بزرگي دارد و آن پشتيباني و به روزرساني ضعيف از محصولاتش است. گويا فراموش كرده‌اند كه از اصول ابتدايي طراحي يك نرم‌افراز، پشتيباني و به روز رساني آن است! بنابراين استفاده از زوزه كه براي سرورها طراحي شده كار عاقلانه‌اي نمي‌نماياند. (نكته‌اي در مورد نام Suse وجود دارد كه آن را به شكل‌هاي "زوزه"، "سوزه"، "سوزي" تلفظ مي‌كنند. در ضمن اگر تلفظ اين كلمه را در ديكشنري Babylon پي بگيريد، با "سيوز" مواجه مي‌شويد. اين تلفظ هم براي خودش معضلي است!)
لينسپاير (Linspire) كه خاطرات دادگاه‌هاي مايكروسافت انحصار طلب عليه نام "ليندوز" (Lindows) را زنده مي‌كند، قصد داشت راحتي كار با ويندوز را سايدباي‌سايد امنيت و قدرت لينوكس كند كه نتايج بعد از انتشارش تقريباً دور از هدف اصلي شركت بود.
مندريوا (Mandriva) كه حاصل ادغام مندريك (Mandrake) با يك شركت برزيلي است، همواره به راحتي كار براي كاربران توجه خاصي داشته است.
اوبونتو (Ubuntu) نيز با ورود ناگهاني‌اش همه چيز را به نفع خود تغيير داد و لقب "بهترين لينوكس سال 2005 را از نظر كاربران لينوكس" با افتخار به خود اختصاص داد.
از ديگر توزيع‌هاي لينوكس نيز مي توان به "دبيان"، "توربو لينوكس"، "كانكتيوا" و ... اشاره كرد.
نرم‌افزار آزاد چيست؟
سؤالي كه شايد در ذهن خيلي از كاربران وجود دارد اين است كه اگر لينوكس نرم‌افزاري آزاد يا اوپن سورس است چرا بعضي از توزيع‌هاي آن را مي‌فروشند؟ در پاسخ اين سؤال بايد به اين نكات اشاره كرد كه:
1- كد باز بودن يك نرم‌افزار، ارتباطي با رايگان بودن يا نبودن آن ندارد و كاملاً عقلاني‌ست اگر كدهاي نرم‌افزاري در دسترس باشد و شما براي تهيه آن نرم‌افزار پول پرداخت كنيد. (اوپن سورس در واقع نام ديگر نرم‌افزار آزاد است كه با آن بيشتر آشنا خواهيم شد.)
2- آزادي در"نرم‌افزار آزاد" قبلاً موجب اختلاف نظر بزرگان IT بود، كلمه Free در Free Software كه در فارسي "آزاد" ترجمه شده در واقع داراي دو معناي كلي بود: 1- رايگان بودن 2- آزاد بودن در نحوه استفاده. اكنون كمتر كسي است كه Free را داراي دو معنا بداند و اكثر نهادها و افراد بر معناي دوم آن تكيه كرده‌اند. همان گونه كه "بنياد نرم‌افزار آزاد" (كه مؤسس آن ريچارد استالمن است) بر معناي دوم Free تأكيد دارند. در ايران نيز معناي آزادي در آزادي استفاده بيان شده است. همان گونه كه لينوكس شريف، كد باز است اما براي خريد CDهاي اوريجينال آن بايد 18500 تومان وجه پرداخت نماييد.
اكنون به تشريح آزادي نرم‌افزار در معناي دوم مي‌پردازيم:
نرم‌افزار آزاد در موارد زير آزاد است:
1- آزادي اجراي برنامه براي هر منظور. شما آزاديد از نرم‌افزار آزاد هر گونه كه تمايل داريد استفاده كنيد.
2- آزادي مطالعه و بررسي چگونگي عملكرد نرم‌افزار و حتي تغيير آن به صورت دلخواه. دسترسي به كدهاي منبع پيش شرط اين مطلب است.
3- آزادي كپي و تكثير نرم‌افزار. شما آزاديد نرم‌افزار را به طور رايگان يا با دريافت وجه براي ديگران تكثير كنيد و هيچ قانوني شما را خلافكار نمي‌داند.
4- آزادي تقويت و بهبود و اشكال‌زدايي نرم‌افزار و در نهايت انتشار عمومي آن. دسترسي به كدهاي منبع پيش‌شرط اين مطلب است.
اگر شما با رعايت 4 بند فوق، نرم‌افزاري را خلق كرديد (طبق مجوزGPL) بايد همين آزادي‌ها را به كاربرانتان بدهيد.
ذكر اين نكته كه شعار بنياد نرم‌افزار آزاد است ضروري است كه " آزادي نرم‌افزار در استفاده است و نه قيمت"
در آخر برخي از مهم‌ترين نرم‌افزارهاي كد باز براي لينوكس و ويندوز را نام مي‌بريم: مرورگر فايرفاكس شركت موزيلا، اوپن آفيس دات ارگ از شركت سان ميكروسيستمز، زبان برنامه‌نويسيPHP ، نرم‌افزارهاي حروف‌چيني تك، لاتك و فارسي‌تك، پروژه‌هاي گنو، هسته لينوكس، پايگاه داده mySQL
امنيت در لينوكس
در باب امنيت لينوكس بايد گفت كه اين سيستم عامل به خاطر كدباز بودن و به علت اينكه تمامي برنامه‌نويسان و هكرهاي دنيا به كدهاي آن دسترسي كامل دارند، روز به روز در حال كامل شدن است و پله‌هاي بهتر شدن را با سرعت بيشتري نسبت به ديگر سيستم عامل‌ها مانند ويندوز طي مي‌كند. همه دست به دست هم مي‌دهند تا راحتي و امنيت را براي خود و دوستانشان به ارمغان بياورند و در مقابل مايكروسافت با 3000 مهندسش ياراي مقابله با ميليون‌ها مهندس بي‌نام و نشان را نخواهد داشت.
شبهه‌اي كه كاربران ويندوز در باب امنيت لينوكس وارد كرده‌اند اين است كه علت كم بودن ويروس‌هاي لينوكس، كم بودن كاربرانش است. اما بايد در پاسخ گفت كه كرنل لينوكس طوري نوشته شده است كه قابليت انتشار ويروس روي آن وجود ندارد. اگر هم چنين اتفاقي بيافتد، برخي قابليت‌هاي لينوكس جلوي دست‌درازي هكرها را مي‌گيرد. مثلاً اينكه همه مي‌دانيد اگر يك User Name به عنوان كاربر Root تعريف بشود باز هم تمامي اختيارات كاربر اصلي با نام Root را ندارد و اين كاملاً بر خلاف اتفاقي است كه در ويندوز مي‌افتد يعني اگر كاربري از نوع Administrator تعريف شود به تمامي امكانات سيستم عامل دسترسي دارد. در ضمن نرم‌افزارهايي مانند selinux نيز در صورت هك شدن احتمالي جلوي دسترسي هكر را به اطلاعات شخصي مي‌گيرد به طوري كه بيان مي‌كنند هيچ هكري در دنيا وجود ندارد كه بتواند از سد selinux بگذرد. در مرحله بعد مي‌توان به "به روز رساني لينوكس" در برابر ويندوز اشاره كرد كه اگر يك حفره در لينوكس كشف شود، حداكثر 24 ساعت پس از انتشار اين خبر در اينترنت، شركت سازنده لينوكس مذكور به برطرف كردن مشكل آن مي‌پردازد. شركت‌هاي بزرگي مانند ردهت نيز در دو مرحله اين كار را انجام مي‌دهند: نخست مهندسان اين وصله‌ها را آزمايش مي‌كنند و بعد از اطمينان از صحت محتوا براي عموم منتشر مي‌شود. اين كارها در حداكثر 24 ساعت انجام مي‌شود! اما ويندوز : بعد از اينكه ويرووس مذكور ميليون‌ها قرباني گرفت، تازه بيل گيتس به فكر مي‌افتد كه چيزي به نام بسته اصلاحي نيز وجود دارد!

گیگابایت قدرتمندترین کارت گرافیکی تک‌پردازنده‌ای‌ را معرفی کرد

شرکت گیگابایت جدیدترین کارت گرافیکی خود را با استفاده از پردازنده گرافیکی جدید Nvidia Geforce GTX 285 به بازار عرضه کرد.
این پردازنده گرافیکی که نسخه‌ای بهینه شده از پردازنده گرافیکی GTX 280 محسوب می‌شود نسبت به نسخه‌های قبل از خود، در فرکانس‌های بالاتری کار کرده و دارای بهینه‌سازی‌هایی است که باعث کاهش مصرف توان و حرارت تولیدی شده و بهره‌وری را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.
فرکانس پردازنده گرافیکی در کارت گرافیكي شرکت Gigabyte که GV-N285-1GH-B نامگذاری شده است نسبت به نسخه GTX 280 حدود 40 مگاهرتز افزایش داشته و از 602 مگاهرتز به 648 مگاهرتز رسیده است. از سوی دیگر فرکانس واحدهای پردازندش جریانی نیز از 1296 مگاهرتز به 1496 مگاهرتز افزایش یافته است.
حافظه به کار رفته در این کارت ارائه شده دقیقا مشابه آنچه است که در سری GTX 280 نیز استفاده شده بود. یک گیگابایت حافظه GDDR3 با پهنای باند 512 بیت. البته فرکانس حافظه در این مدل از 2214 به 2484 مگاهرتز افزایش یافته و همین مسئله باعث شده است که پردازنده گرافیک با پهنای باند بیشتری به حافظه دسترسی داشته باشد.
از نظر ظاهری کارت تغییر چندانی نداشته است و همچنان از یک خنک‌کننده بزرگ دو اسلاتی به همراه یک حرارت گیر بزرگ مس- آلومینیومی برای خنک کردن پردازنده گرافیک و حافظه گرافیکی استفاده می‌کند. این مسئله بیانگر این موضوع است که گرچه حرارت کارت کاهش یافته اما هنوز به حدی نرسیده است که بتوان با استفاده از خنک‌کننده‌های معمولی آن را خنک کرد.
در نهایت به نظر می‌رسد کارت GIGABYTE GV-N285-1GH-B بیشتر یک بروزرسانی ساده با استفاده از افزایش فرکانس‌های اصلی باشد تا کارت گرافیکی با ساختارهای جدید. اما با این وجود با توجه به این موضوع که انتظار می‌رود شاهد افزایش کارآیی 10 درصدی در این کارت نسبت به نسخه‌های پیشین باشیم R285-1GH-B توانسته است خود را به عنوان قوی‌ترین کارت گرافیکی تک‌پردازنده‌ای موجود در بازار معرفی کند.

وب‌سايت‌هاي جعلي اوباما ويروس منتشر مي‌كنند

يك شركت امنيتي هشدار داد كه هكرها با استفاده از ده‌ها وب‌سايت جعلي مربوط به مراسم تحليف باراك اوباما به‌عنوان رييس‌جمهور آمريكا، در اينترنت ويروس منتشر مي‌كنند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ،شركت Panda Security،بابیان این مطلب فرمود: بيش از 70 وب‌سايت با هدف فريفتن كاربران براي دانلود ويروس‌هاي رايانه‌اي خبر دروغي با عنوان «باراك اوباما حاضر نشد رييس‌جمهور شود» منتشر كرده‌اند.
از كاربراني كه روي اين خبر كليك مي‌كنند خواسته مي‌شود براي دانلود يك فايل اطلاعاتي روي يك پنجره پاپ - آپ كليك كنند. طبق بيانيه اين شركت، اين فايل‌ها در حقيقت فايل‌هاي مخربي هستند كه روي رايانه نصب شده و آن را به يك رايانه زامبي تبديل مي‌كنند كه هكرها مي‌توانند از راه دور كنترل كنند. بر مبناي بررسي صورت گرفته از نام دامنه اين وب‌سايت‌ها كه همگي توسط يك شركت چيني خريداري شده كه در حملات اينترنتي پيشين دست داشته، به نظر مي‌رسد اين حمله سايبر از چين سرچشمه مي‌گيرد.
شركت Panda Security از كاربران اينترنت خواست از اين وب‌سايت‌ها كه آدرس‌هايي مانند bestbarack.com يا thebaracksite.com دارند، بازديد نكنند مگر اين كه برنامه‌هاي آنتي ويروس قوي داشته باشند.

كرم اينترنتي 10 ميليون رايانه را آلوده كرد

تعداد رايانه هاي آلوده به كرم كانفليكر كه Downadup نيز ناميده مي شود از مرز 10 ميليون واحد گذشت.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، كارشناسان هشدار مي دهند كه اين كرم اينترنتي با سرعت بالايي در حال گسترش است و قابليت آن را دارد كه 30 درصد رايانه هاي آنلاين مجهزبه ويندوز يعني 300 تا 350 ميليون رايانه در كل دنيا را آلوده نمايد.
اين كرم اولين بار در ماه نوامبر فعاليت خود را آغاز كرد وبررسي ها نشان مي دهد كه طراحي آن در اوكراين صورت گرفته است. سرقت اطلاعات حساس شخصي، بارگذاري ناخواسته كدهاي آلوده و ممانعت از مراجعه به سايت هاي ضدويروس از جمله ويژگي هاي اين كرم اينترنتي است.
به روز رساني ويندوز با استفاده از جديدترين وصله هاي امنيتي مايكروسافت و نصب نرم افزارهاي مناسب ضدويروس تنها راه مقابله با كرم ياد شده است.

نوت بوک بسیار مقاوم مخصوص اتومبیل ها

این محصول سه هزار و 495 دلار قیمت دارد و می تواند نقشه های ماهواره ای را از طریق گیرنده GPS به نمایش بگذارد.
شرکت Itronix کامپیوتر قابل حمل جدیدی را با نام GD6000 عرضه کرده است که کار با نوت بوک ها را داخل اتومبیل آسان می کند. این کامپیوتر همراه با بدنه بسیار مقاوم، صفحه کلید ضدآب و ضدضربه، هارددیسک ضدضربه و نمایشگر MIL-STD 810F با استاندارد تجهیزات الکترونیکی نظامی تولید شده است. اینطور که شرکت سازنده می گوید، تغییرات شدید دما در تابستان و زمستان، لرزش های شدید، گرد و غبار، رطوبت، سقوط از فاصله یک متری و ... مشکلی را برای این نوت بوک ایجاد نخواهد کرد. این نوت بوک به صورت ویژه برای نصب داخل اتومبیل ساخته شده است و از این رو، می تواند مزایای فراوانی برای ماموران پلیس داشته باشد. نمایشگر 3/13 اینچی این کامپیوتر همراه، لمسی است و تصاویر را با کیفیت DynaVue پخش می کند. روی این نوت بوک پردازنده دو هسته ای Core 2 Duo T9400 اینتل، هارددیسک 120 گیگابایتی و رم چهار گیگابایتی نیز نصب شده است. این محصول سه هزار و 495 دلار قیمت دارد و می تواند نقشه های ماهواره ای را از طریق گیرنده GPS به نمایش بگذارد.