۱۳۸۷ بهمن ۲۶, شنبه

معجزه الهی

tsjwp7yogqrzfbr2kzcz

سرويس وبلاگ مهربلاگ راه‌اندازي شد

سرويس وبلاگ «مهربلاگ» با امکان ايجاد وبلاگ فارسي راه‌اندازي شد.
به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرويس وبلاگ مهربلاگ كه به نشاني http://www.mehrblog.ir، قابل دسترس است، ايجاد، ويرايش و انتخاب قالب‌هاي متنوع، دسته‌بندي محتوا براساس موضوعات مختلف، ايجاد ليست دوستان، کتاب، صدا، آلبوم تصاوير اختصاصي و طراحي اختصاصي وبلاگ از جمله امكانات آن است .

۱۳۸۷ بهمن ۲۳, چهارشنبه

دو مدیر ارشد Sun کناره‌گیری کردن

شرکت Sun Microsystems اعلام کرد که دو نفر از مديران ارشد اين شرکت که در بخش پايگاه داده متن‌باز MySQL مشغول به کار بودند،‌ از شرکت Sun کناره‌گيري مي‌کنند.
"دانا لنگکيک"(Dana Lengkeek)سخنگوي Sun توضيح داد، "مارتن ميکوس"(Marten Mickos) که يکي از نايب رييسان ارشد Sun محسوب مي‌شود و پيش از اينکه اين شرکت در سال گذشته MySQL را خريداري کند، مديريت شرکت MySQL را برعهده داشت، از شرکت Sun بيرون مي‌رود. شرکت Sun سال گذشته MySQL را به ارزش يک ميليارد دلار خريداري کرد و اين طور که گفته مي‌شود، شرکت Sun پست شغلي او را حذف خواهد کرد.
به گفته وي، شرکت Sun گروه MySQL را با يکي ديگر از بخش‌هاي نرم‌افزاري خود ادغام کرده و شخص ديگري را براي مديريت آن برگزيده است.
خبرگزاري رويترز هنوز موفق نشده است تا براي توضيحات بيشتر به ميکوس دسترسي پيدا کند. طي بيانيه‌اي که توسط Sun منتشر شد، مايکوس اعلام کرد که به دلايل شخصي از اين شرکت کناره‌گيري مي‌کند. او در اين بيانيه توضيح داد: «من دوست دارم که به عنوان يکي از سياست‌گذاران ارشد باقي بمانم و چيزهاي جديد توليد کنم».
در همين ميان، "مانتي وايدنيوس"(Monty Widenius) موسس شرکت MySQL که يکي از بزرگترين توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهاي متن‌باز در دنيا محسوب مي‌شود، روي وبلاگ شخصي خود اعلام کرد که به علت اختلافات در گزينه‌هاي ارايه شده از سوي مديريت شرکت Sun براي توسعه پايگاه‌هاي داده متن‌باز،‌ از اين شرکت کناره‌گيري مي‌کند.
نرم‌افزارهاي متن‌باز به برنامه‌هاي کامپيوتري اطلاق مي‌شود که کدهاي آن به‌صورت گسترده براي بارگذاري روي اينترنت قرار مي‌گيرد و به توسعه‌هندگان نرم‌افزاري در سراسر جهان امکان مي‌دهد تا آن‌ها را اصلاح کند .

۱۳۸۷ بهمن ۲۱, دوشنبه

Windows Mobile 7 سال 2010 می‌آید

گزارشات رسیده حاکی از آن است که جدیدترین نسخه سیستم‌عامل Windows Mobile موسوم به ویرایش هفتم این سیستم‌عامل قرار است طی سال 2010 میلادی به طور رسمی وارد بازار شود و روی گوشی‌های تلفن‌همراه قرار بگیرد.
به گزارش تالیانیوز، این اطلاعات از سوی مدیرعامل شرکت تولید کننده تلفن‌همراه موتورولا منتشر شده است. این در حالی است که پیش از این شرکت مایکروسافت به صورت جدی از بروز اخبار مربوط به نسخه جدید سیستم‌عامل خود خودداری می‌کرد.
گفتنی است پیش از این نیز از سوی برخی از خبرگزاری‌های تلفن‌همراه، گزارش مربوط به عرضه نسخه 5/6 سیستم‌عامل Windows Mobile را در ماه آوریل سال جاری منتشر کرده بودند.
این در حالی است که گفته می‌شود احتمال اینکه ویرایش اولیه این نسخه از سیستم‌عامل Windows Mobile در ماه سپتامبر سال 2009 عرضه ‌شود نیز وجود دارد.
گفتنی است نسخه آزمایشی و اولیه سیستم‌عامل Windows Mobile 7 نیز در ماه نوامبر سال 2009 در دسترس کارشناسان قرار می‌گیرد تا حفره‌های احتمالی آن کشف شود.
گفتنی است این نسخه از سیستم‌عامل Windows Mobile به طور خاص برای استفاده روی گوشی‌های هوشمند طراحی شده است و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌داد .

نسل جديد كتاب خوان الكترونيكي آمازون رونمايي مي شود

كتاب خوان ديجيتالي كه انتظار مي رود هفته جاري از سوي آمازون معرفي شود دومين مدل Kindle است كه براي نخستين بار در نوامبر سال 2007 عرضه شد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته تحليلگران و علاقمندان Kindle، آمازون در مورد موضوع مدل جديد دستگاه خود سكوت كرده اما اين شركت براي روز دوشنبه كنفرانس خبري برنامه ريزي كرده كه ممكن است مربوط به خبرمدل جديد اين دستگاه باشد.
شايعه Kindle جديد پس از انتشارعكسي كه به عنوان Kindle 2 شناسايي شده بود در اينترنت مطرح شد.دستگاه Kindle فراتر از كتاب خوان سوني علاقه مصرف كنندگان را به كتاب خوان‌هاي قابل حمل برانگيخت.
كاربران اين دستگاه مي‌توانند كتابها و روزنامه‌ها را بر روي اين دستگاه بي سيم كه وزن آن كمتر از يك كتاب است مطالعه كنند. فن‌آوري صفحه نمايشي مورد استفاده در Kindle صفحه سياه و سفيدي فراهم مي‌كند كه خواندن آن همانند كاغذهاي چاپي راحت است.
آمازون كتابهاي پرفروش را به بهاي 9.99 دلار به كاربران Kindle مي فروشد. بيش از 200 عنوان كتابي كه بصورت بي سيم به اين دستگاه ارسال شده اند مي توانند در Kindle ذخيره شوند.
اگرچه آمازون از انتشار آمار فروش Kindle خودداري كرده اما به گفته تحليلگران صنعت، حدود 500 هزار از اين دستگاه در سال 2008 به فروش رفته است.