۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

افزایش امیدهای مایکروسافت برای آینده مجموعه نرم‌افزاری Office

استيفن ايلاپ"(Stephen Elop) مدير مرکز Business Division مايکروسافت تاکيد کرد، در فضاي کنوني که نرم‌افزارهاي رايگان تحت مرورگرهاي اينترنتي عرضه مي‌شوند، کاربران خانگي و تجاري همچنان حاضر هستند که براي خريد مجموعه نرم‌افزاري Office پول پرداخت کنند.
مايکروسافت با ارايه نسخه ويژه‌ نرم‌افزارهاي Excel، Word، PowerPoint و OneNote مبتني بر مرورگرهاي اينترنتي در مجموعه نرم‌افزاري Office 2010، از هم‌اکنون براي ورود به اين بازار برنامه‌ريزي کرده است. اما "استيفن ايلاپ" طي يک مصاحبه اعلام کرد که هنوز براي نسخه معمولي مجموعه نرم‌افزاري Office اميدهاي فراواني وجود دارد.
او در اين خصوص توضيح داد: «ما قصد نداريم که در محصول جديد خود فقط يک تجربه رايانه‌اي مناسب را براي کاربران به ارمغان بياوريم، بلکه مجموعه‌اي هماهنگ متشکل از رايانه شخصي، فضاي مرورگر اينترنتي، فضاي اينترنت، سرويس‌ها و فضاي دستگاه‌هاي ديجيتالي قابل‌حمل را در اختيار کاربر مي‌گذاريم. بر اين اساس، اين بهترين مجموعه‌اي خواهد بود که به واسطه آن کاربران از رايانه شخصي، تلفن‌همراه و مرورگر اينترنتي استفاده مي‌کنند».
او در کنفرانس بين‌المللي شرکاي مايکروسافت اعلام کرد که اين شرکت به کاربران امکان خواهد داد تا نحوه کار کردن با اين سيستم‌ جديد را بياموزند.
مدير مرکز مدير مرکز Business Division در خصوص شرکت گوگل نيز توضيح داد، بيشتر کاربران تجاري همچنان بر اين باورند که گوگل تنها يک مرکز جست‌وجوگر اينترنتي است و يا برنامه‌اي نظير Google Docs را ارايه مي‌دهد.

تاريخ تعطيلي سرويس Geocities ياهو تعيين شد

ياهو پس از اينكه در ماه آوريل اعلام كرد Yahoo! GeoCities ديگر اشتراك‌هاي جديد نمي‌پذيرد تاريخ تعطيلي اين سرويس را اعلام كرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن‌آوري اطلاعات ایران ،از سایت ایسنا، طبق اعلام ياهو، GeoCities در 26 ماه اكتبر 2009 (چهارم آبان‌ماه) بسته مي‌شود و از اين تاريخ به بعد در اينترنت موجود نبوده و دسترسي به فايل‌ها و اشتراك‌هاي آن نيز مقدور نخواهد بود.
ياهو از کاربران اين سرويس ميزباني رايگان يا ارزان قيمت خواسته تصاوير و فايل‌هاي خود را به سرويس Yahoo! Web Hosting منتقل کنند.
سرويس Geocities درسال 1998 به مبلغ 3.57 ميليارد دلار توسط ياهو خريداري شد و با وجود فراواني سايت‌هاي مشابه در اينترنت و کاهش قابل توجه در هزينه‌هاي ميزباني يک وب سايت، توانست حدود 177 ميليون بازديدکننده در سال 2008 جذب کند اما اكنون كه اين شركت اينترنتي درصدد كنترل و كاهش هزينه‌ها برآمده و درصدد است برروي بخش‌هاي كليدي‌تر سرمايه‌گذاري كند، تعطيل مي‌شود.

رزتا استون به دليل نقض نام تجاري از گوگل شكايت كرد

سازنده نرم‌افزار آموزش زبان رزتا استون به دليل نقض نام تجاري اين شركت از طريق برنامه تبليغات آنلاين AdWords، شكايتي عليه گوگل تنظيم كرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن‌آوري اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، رزتا استون گوگل را متهم كرده كه اجازه داده نام تجاري اين شركت و شركت‌هاي ديگر به شكل كليد واژه مورد استفاده قرار گرفته و شركت‌هاي ديگر از آن‌ها براي نمايش تبليغات پولي به كاربران در اينترنت استفاده كنند.
گوگل به خبرگزاري فرانس پرس اعلام كرد: هنوز كپي اين شكايت را دريافت نكرده اما تاييد كرد اجازه براي استفاده از نام هاي تجاري براي نمايش تبليغات AdWords جزء سياست كاري اين شركت است.
گوگل در ماه مي سياست كاري مربوط به نام تجاري را در AdWords در آمريكا تغيير داد تا امكان دهد برخي از تبليغ‌ها، بدون اجازه از نام‌هاي تجاري استفاده كنند.
رزتا استون استدلال كرده نتايج سياست كاري گوگل مصرف‌كنندگان را مايوس يا سردرگم ساخته است. اين شركت از دادگاه درخواست كرده گوگل را از استفاده از نام تجاري اين شركت در AdWords منع كند.

حمله اينترنتي به كره جنوبي از 16 كشور انجام شد

سازمان جاسوسي كره جنوبي اعلام كرد كه حمله اينترنتي به وب سايت‌هاي كره‌يي و آمريكايي از 16 كشور انجام گرفته است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ،از سایت ایسنا، سرويس اطلاعات ملي كره ( NIS) به قانونگذران اين كشور اعلام كرد كه منشا حملات اينترنتي به سايت‌هاي اين كشور به 86 آدرس پروتكل اينترنتي در 16 كشور از جمله آمريكا، ژاپن، چين و گواتمالا ردگيري شده‌اند.
كره شمالي اگرچه در فهرست اين كشورها نيست اما همچنان به دست داشتن در اين حملات مظنون است. سازمان جاسوسي كره به كره شمالي يا طرفداران آن به‌عنوان عامل اين حملات مشكوك است اما اعلام كرده تا تكميل شدن تحقيقات جاري نمي‌توان مطمئن بود.
طبق اعلام اين سازمان، به‌نظر مي‌رسد اين حملات توسط مركز پژوهشي به نام «شماره 110» در كره شمالي هماهنگ شده است. ظن اين سازمان بر پايه هشدار ماه گذشته كره شمالي در مورد جنگ سايبر و هدف قرار گرفتن وب سايت‌هاي محافظه كاران بوده است.
كميته اتحاد مجدد صلح‌آميز كره شمالي، همسايه خود را براي طرحش به‌منظور شركت در تمرينات تحت هدايت آمريكا عليه حملات اينترنتي مورد انتقاد شديد قرار داده و اعلام كرده بود براي هرگونه حمله فن‌آوري نويني آماده است.
اين حملات كه هفته گذشته برخي از وب سايت‌هاي دولتي و خصوصي در آمريكا و كره جنوبي را هدف قرار داد به شكل حملات داس بود كه طي آن حجم بالايي از اطلاعات ارسال شده و در نتيجه سرورهاي اينترنتي از كار مي‌افتند.
وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه سايت اين وزارتخانه براي چهار روز تحت حمله بوده است. وب سايت‌هاي كاخ سفيد و پنتاگون نيز هدف اين حملات قرار گرفتند.
موج سوم از حملاتي كه وب سايت‌هايي كره‌يي را هدف قرار داد دسترسي به هفت سايت از جمله بانك بزرگ دولتي را مسدود يا معلق كرد؛ پورتال‌هاي واقع در سئول نيز اعلام كردند سرويس‌هاي ايميل آن‌ها به طور موقت مختل شدند.
كارشناسان آمريكايي در مورد دست داشتن كره شمالي در اين حملات نظر يكساني ندارند اما محققان امنيتي در آمريكا اظهار كرده‌اند شبكه‌اي متشكل از حدود50 هزار رايانه آلوده براي انجام اين حملات مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

نسخه جديد سيلورلايت مايكروسافت رونمايي شد

پلت‌فرم سيلورلايت 3 با ويژگي‌هايي همچون قابليت‌هاي آفلاين براي اجراي برنامه‌ها در خارج از يك مرورگر و بهبود در بخش‌هايي مانند سه بعدي از سوي مايكروسافت عرضه شد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ايسنا، سيلورلايت 3 جديدترين نسخه اين فن‌آوري پلاگ اين است كه رقيب فلش پلير ادوب و JavaFX سان مايكروسيستمز بوده و به وب سايت‌ها امكان مي‌دهد ويديوها و ساير ويژگي‌هاي تعاملي را نمايش دهند.
مايكروسافت همچنين فن‌آوري Expression 3 را براي طراحي برنامه عرضه كرد. طبق اعلام اين شركت، سيلورلايت و Expression به همراه نرم‌افزار طراحي نرم‌افزار Visual Studio، محيط طراحي و ساخت جمعي ايجاد مي‌كنند.
مايكروسافت اعلام كرده است: به‌كارگيري سيلورلايت شتاب يافته و مدعي است در ظرف نه ماه از عرضه سيلورلايت 2، اين پلاگ اين در بيش از يك سوم دستگاه‌هاي متصل به اينترنت نصب شده بود. سيلورلايت 3 براي دانلود در http://www.microsoft.com/silverlight قابل دسترس است و كاربران نسخه دو آن به طور خودكار نسخه جديد را دريافت مي‌كنند.

سلام مجدد بعد از چند وقت

سلام به همه دوستان و عزیزان همراه . یه چند وقتی بود که سرم خیلی شلوغ بود و نمی تونستم برای وبلاگم وقت بگذارم . ولی قول می دم که از این به بعد دیگه در این مورد کوتاهی نکنم .

fahimeh%20akbary

این هم یه عکس زیبا از طبیعت زیبای ایران ( رامسر – جواهر ده )