۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

اینقدر دلم برای این می سوزه !!!

Wile-E-Coyote-Magnet-C11754810

" ویندوز 7" دراختیارکاربران اینترنت

شرکت نرم افزاری مایکروسافت ، روز سه شنبه سیستم عامل جدیدی در اینترنت تحت عنوان"ویندوز 7" راه اندازی کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد : شرکت نرم افزاری مایکروسافت سیستم عامل جدیدی ارائه کرده است، که از سه شنبه با مراجعه به آن در پایگاه اینترنتی این شرکت، انتقال دادهها(download) به طور رایگان صورت می گیرد. هدف از رایگان بودن این سیستم عامل نیز آن هست که ابتدا توسط کاربران اینترنتی مورد آزمایش قرار گیرد و بعد برای همیشه تجاری شود.
این دوره آزمایشی برای مایکروسافت بسیار مهم است زیرا سیستم عامل ویستا که این شرکت نرم افزاری به جهان ارائه کرد و اتفاقا 180 میلیون نسخه آن نیز در جهان به فروش رفت، با ناکامی های متعددی مواجه شد و این امر، وجهه مایکروسافت را نزد کاربران اینترنتی مخدوش کرد. سیستم عامل ویستا از نظر حافظه و قدرت خوب نبود و از نظر عملکرد نیز حتی از سیستم عامل قبلی این شرکت نرم افزاری یعنی اکس پی xp پایین تر بود.نتیجه آنکه ،شمار زیادی از شرکت ها مجبور شدند سیستم عامل ویستا را برای همیشه کنار بگذارند.
هم اکنون 93 و هشت دهم درصد سیستم های عاملی که روی رایانه ها جهان نصب شده است به شرکت نرم افزاری مایکروسافت تعلق دارد. 4 و شش دهم نیز به شرکت نرم افزاری اپل و یک و دو دهم درصد نیز به شرکت نرم افزاری لینوکس(linux)تعلق دارد.
سیستم عامل ویندوز 7با برنامه اکس پی کاملا سازگار است و با صفحات نمایشی لمسی کار خواهد کرد.همچنین قرار است نسخه سبکی از آن برای رایانه ای پی سی کوچک نیز ارائه شود.

windows-7-5

قاتل گوگل معرفی شد

نرم‌افزار اينترنتي جديدي که قرار است با نام Wolfram Alpha از اواخر ماه جاري ميلادي عرضه شود، پيش از آغاز فعاليت عنوان "قاتل بعدي گوگل" را از آن خود کرد.
اين سيستم جديد در شرکت بريتانيايي Stephen Wolfram که جايزه بهترين شرکت در حوزه فيزيک را به‌دست آورده، تکميل شده است. سيستم اينترنتي جديد، اطلاعات سراسر جهان را در خود جمع کرده است و مي‌تواند ضمن پاسخگويي به تمام سوالات کاربران، زبان عادي رايج ميان مردم را در جست‌وجوهاي اينترنتي متوجه شود.
موتورهاي جست‌وجوگر کنوني نظير گوگل تنها اطلاعاتي شبيه به سايت‌ها، تصاوير، فايل‌هاي ويديويي، وبلاگ‌ها و اخبار را که در اينترنت موجود است شناسايي مي‌کنند، اما جست‌وجوگر Wolfram Alpha مي‌تواند به سوال‌هايي که در برخي مواقع بسيار پيچيده است و به محاسبات جديد نياز دارد را نيز پاسخ دهد.
در فايل ويديويي پيش‌نمايش جست‌وجوگر اينترنتي Wolfram Alpha، سوالي با عنوان زير پرسيده شد: «قله اورست چقدر ارتفاع دارد؟». جست‌وجوگر Wolfram Alpha در پاسخ به اين سوال، صفحه‌اي را با اطلاعات مرتبط نمايان کرد که از جمله اين اطلاعات مي‌توان به موقعيت جغرافيايي، شهرهاي نزديک اورست، ديگر کوه‌ها، نمودار و جداول اشاره کرد.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

این یک دزدی نیست !!!

این شعر یک دزدی ادبی نیست بلکه چون از اون خوشم اومد فکر کردم که شما هم خوشتون میاد .

به من چه که شما از اون خوشتون نمیاد .

دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
گر مهر ز بیگانه ببیند خوشش آید
مغرور که نامش به جهان باقی نیست
گر خواهش شرمانه ببیند خوشش آید
الیاس که گر سر بدهد عاشق و مست است
گر مست به میخانه ببیند خوشش آید
ساقی که رخش در میم افتاد چنین گفت
دستی چو به پیمانه ببیند خوشش آید
ایزد که همان مبدا نیکی به جهان است
نیکی چو در این خانه ببیند خوشش آید
هر کاو ز جهالت کند ای دوست خطایی
گر بخشش مردانه ببیند خوشش آید
اندر خم زلفت به ضلالم نظری کن
گر دل به سرت شانه ببیند خوشش آید
وی عقل بدان در دل ما ایزد منان
گر هستی مستانه ببیند خوشش آید