۱۳۸۷ بهمن ۱۹, شنبه

ابزار جديد ياهو جست‌وجو را براي كاربران ساده‌تر كرد

ياهو در راستاي تقويت موتور جست‌وجوي خود آزمايش ابزار جديدي به نام Search Pad را آغاز كرده كه براي تشخيص هدف جست‌وجوي كاربر و ارايه نتايج بهتر طراحي شده است.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين ابزار جديد كه در سرويس جست‌وجوي ياهو قرار گرفته با شاخص‌هايي مانند زماني كه كاربران در يك سايت گذرانده‌اند و الگوهاي جست‌وجوي ديگر تلاش مي‌كند به هدف كاربران پي ببرد و به آن‌ها در يافتن اطلاعات كمك كند.
ابزار Yahoo Search Pad واژه‌هاي مورد جست‌وجوي كاربر در سايت را پيگيري مي‌كند و هنگامي كه تراندي را تشخيص مي‌دهد، ذخيره نتايج در يك سند‌ آنلاين را پيشنهاد مي‌كند. اگر كاربر توصيه آن را قبول كند صفحه‌اي را نشان خواهد داد كه در آن وب‌سايت‌هايي كه كاربر قبلا در ارتباط با موضوع مورد نظرش از آن‌ها بازديد كرده اضافه شده‌اند.
كاربران نمي‌توانند در اين برنامه مبتني بر وب نتايج را تفسير كرده، صفحاتي را كه دوست ندارند حذف كنند و يا آن‌ها را كه مي‌خواهند از نو مرتب كنند و هنگامي كه كاربر متن را از وب‌سايتي كپي مي‌كند كه از طريق ياهو به آن دسترسي نيافته اين برنامه به طور خودكار نشاني وب‌سايت را جست‌وجو و آن را اضافه خواهد كرد.
ياهو آزمايش عمومي اين سرويس را به‌صورت محدود و براي كاربراني كه به‌طور تصادفي انتخاب شده‌اند آغاز كرده است اما اين سرويس در ماه‌هاي آينده براي تمامي كاربران موجود خواهد بود.

۱۳۸۷ بهمن ۱۶, چهارشنبه

خرابي موتور جستجوي گوگل

روز شنبه جستجوي اينترنتي گوگل حدود 55 دقيقه لينك هايي را در صفحات جستجو نمايش مي داد كه كار نمي كرد. طي اين مدت كليه جستجو ها با يك اعلاميه اخطار ظاهر مي شد مبني بر اينكه: "اين سايت ممكن است به كامپيوتر شما صدمه زند." لينك ها نيز پيام خطايي را نمايش مي داد مبني براينكه سايت مورد نظر قابل دسترسي نمي باشد.
گوگل اعلام كرد كه علت اين امر اشتباه انساني بوده است. به نقل از سخنگوي شركت، گوگل به طور ادواري ليستي از سايتهايي كه مشكوك به انتقال بدافزار بودند را روزآوري مي كرد و شنبه صبح يكي از كاركنان گوگل اشتباهاً يكي از آدرس هاي وب را به عنوان يكي از سايت هاي ليست وارد كرد و موجب بروز خطا شد.
سخنگوي گوگل گفت: "خدمات ما به قدري با دقت بالا ارائه مي شود كه با بروز كوچكترين خطا همه متوجه مي شوند!

ميکرو-يخچال براي خنک کردن تراشه‌ها ساخته شد

محققان شرکت اينتل، مرکز بين‌المللي RTI International و دانشگاه ايالتي آريزونا در حال کار کردن روي روش جديدي هستند که تا بتوانند از طريق آن مشکل افزايش قابل‌ملاحظه دما که به دنبال حرکت تعداد زيادي از الکترون‌ها در حجم‌هاي بسيار کوچک توليد مي‌شود را حل کنند.
دانشمندان براي حل اين مشکل ميکرو-يخچالي ساخته‌اند که مي‌تواند به راحتي روي تراشه‌ها نصب شود و گرماي توليد شده در آن‌ها را کاهش دهد.
به گفته دکتر "راما ونکاتاسوبرامانيان"(Rama Venkatasubramanian) يکي از محققان مرکز RTI که در نوشتن گزارش نهايي مربوط به يافته‌هاي اين بررسي نيز شرکت داشت، اين دستاورد جديد به سيستم‌هاي توليد شده در مقياس نانو(10 ميکرون) امکان مي‌دهد تا ضمن کوچک‌تر شدن، نسبت به فن‌ها، سينک‌ها و سيستم‌هاي پايه‌اي مايع انرژي کمتري استفاده کنند. نتايج حاصل از اين دستاورد دانشمندان در نشريه Nature Nanotechnology منتشر شده است.
يخچالي که در آشپزخانه‌ها استفاده مي‌شود از پمپ‌هاي گرمايي مکانيکي استفاده مي‌کند تا ماده سرکننده را فشرده کرده و آن را در بخش‌هاي مختلف منتشر کند و از اين طريق گرماي داخل يخچال را دريافت کرده و آن را به فضاي بيروني منتشر کند .

۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

کارتخوان RFID با رابط USB

گونه جديدي از کارتخوانهاي RFID توسط شرکت DAILY RFID به بازار عرضه شده است که داراي رابط usb مي‌باشند.
اين کارتخوانها در اندازه فلش هاي معمولي عرضه مي‌شوند و داراي برد خواندن در حدود 30 ميلي‌متر تا 70 ميلي‌متر مي‌باشند. اين کارتخوانها براي کاربردهاي متنوعي استفاده مي‌شوند. به عنوان مثال مي‌توانند در مديريت کتابخانه ها، کنترل دسترسي و سيستم هاي حضور و غياب از آنها استفاده کرد.
همچنين اين کارتخوانها داراي رنج فرکانسي MHZ 13.56 مي باشند و مي توانند همراه کارتهاي Mifare نيز استفاده شوند.
قيمت اين کارتخواها هم اکنون در حدود 120 دلار مي باشد

آيا GDrive گوگل در اختيار كاربران عادي نيز…

در اين برهه شواهد حاكي است كه گوگل به زودي خدمت "گوگل درايو" را عرضه خواهد كرد. اين خدمت در واقع حلقهء مفقودهء استراتژي آنلاين اين شركت است. در حالي كه گوگل خدمات مختلفي با امكان ثبت و نگهداري اطلاعات مي دهد اما هنوز راه حل نگهداري جامع اطلاعات كه بتواند فايل هاي Google Docs و تصاوير Picasa را در يكجا نگهداري كند، ارائه نكرده است.
حفظ و نگهداري اطلاعات بر روي سرور هاي گوگل هم اكنون در Gmail امكان پذير است و در صورتي كه وجهي پرداخت نماييد مي توانيد تصاوير Picasa و فايل هاي Gmail را در درايو آنلاين مشتركي نگهداريد. اين بدين مفهوم است كه اين خدمت در حال حاضر نيز وجود دارد و از لحاظ تكنولوژي امكان پذير است.
عمده ترين رقيب گوگل در اين حوزه شركت مايكروسافت است كه فعاليت گسترده اي را در زمينه پردازش و ثبت اطلاعات ابري آغاز كرده است. اين شركت ده ها خدمت مختلف آنلاين ارائه مي دهد كه همگي با هم در ارتباطند. مي توانيد با استفاده از LiveSync داده ها را بين كامپيوترهاي خود استفاده كنيد و با استفاده از LiveMesh اطلاعات آنلاين خود را مديريت نماييد. خدمت Office Live Storage نيز امكان مديريت و نگهداري فايل هاي Office را مي دهد.
اگر گوگل بتواند محصول خود را درست طراحي كند در واقع راه حل واحدي را ارائه خواهد كرد كه با تمام خدمات آنلاين مايكروسافت به طور يك جانبه برابري مي كند و كار با سيستم تنها از طريق يك رابط و سرويس امكان پذير خواهد شد. اگر اين شركت قادر باشد كه امكان اتصال به نرم افزارش را بر روي تلفن موبيل نيز بدهد و بتواند آن را با كامپيوتر كاربر به درستي يكپارچه سازد، عموم كاربران به GDrive دسترسي پيدا خواهند كرد.

مايکروسافت متن‌بازتر مي‌شود

مايکروسافت قدم‌هاي بيشتري را در دنياي نرم‌افزارهاي متن‌باز برداشته است. اين شرکت کدهاي مربوط به نرم‌افزار Live Labs Web Sandbox تحت سيستم Apache Licence 2.0 بر مبناي نرم‌افزارهاي متن‌باز منتشر کرد.
طرح Web Sandbox که به منظور افزايش امنيت وب در محيط جداگانه راه‌اندازي شده است، شامل فناوري ويژه‌اي براي ادغام کدها در جريان پشتيباني و نگهداري در فرآيند جداسازي، کيفيت محافظت از سرويس‌ها و امنيت مي‌شود.
اين فناوري براي نشان دادن يک مشکل به کار گرفته مي‌شود تا بر اساس آن مشخص شود که کدام يک از ابزارها محتويات موجود، آگهي‌هاي تبليغاتي و ديگر محتويات توليد شده در شرکت‌‌هاي توسعه‌دهنده نرم‌افزار را روي سايت‌هايي که به صورت کاملا مطمئن طراحي شده‌اند و داخل IFrames کاملا ايزوله و جداسازي شده‌اند، با به‌هم‌ريختگي مواجه مي‌کند.
اين نتيجه در بسياري از ابزارهاي اينترنتي، به صورت ذاتي با کيفيت‌هاي غيرقابل پيش‌بيني سرويس‌ها ناامن مي‌شوند.
از زمان معرفي Web Sandbox در همايش Professional Developer Conference 2008 در ماه اکتبر سال گذشته، شرکت مايکروسافت فريم‌ورک Web Sandbox را به صورت متن‌باز عرضه کرد و هم‌اکنون در تلاش است به دنبال همکاري با بزرگان اين صنعت، Web Sandbox را به صورت گسترده عرضه کند.