۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

گریه نمی کنم …

گریه نمی کنم نه اینکه سنگم

گریه غرورمو بهم می زنه...

مرد برای هضم دلتنگیاش

گریه نمی کنه قدم می زنه...

گریه نمی کنم نه اینکه خوبم

نه اینکه دردی نیست نه اینکه شادم...

یه اتفاق نصفه نیمه ام که

یهو میون زندگی افتادم...

یه ماجرای تلخ ناگزیرم

یه کهکشونم ولی بی ستاره ...

یه قهوه که هر چی شکر بریزی

بازم همون تلخی ناب و داره ...

اگه یکی باشه منو بفهمه

براش غرورمو بهم می زنم...

گریه که سهله زیر چتر شونه ش

تا آخر دنیا قدم می زنم ...

فرق بین سایت و بلاگ

می خوام تو این پست فرق بین سایت و بلاگ ( یا همان وب سایت و وبلاگ رو تا اونجایی که علم ناقص من کشش داره توضیح بدم) .

ببینید وبلاگ ها یک سری فضا های معمولا رایگان هستند که همراه با یک subdomain ( نام وبلاگ شما)که تشکیل شده است از نام domain ای که خدمات اون وبلاگ را ارایه میده تشکیل شده که معمولا واسه مدیریتش هم یک پنل خاص و جداگانه داره که میتونید به راحتی اونو مدیریت کنید .

مثل این نام که نام یک سایتی است که خدمات وبلاگ ارائه میدهد .

www.blogfa.com

یا مثل این مثال که نام یک وبلاگ را تشکیل می دهد .

WWW.X.BLOGFA.COM

که شما در این قسمت هر نامی را بجای x قرار دهید نام وبلاگ شما تشکیل خواهد شد . فضا در این وبلاگها نیز محدود می باشد .

شاید از خودتون بپرسید خوب با وجود این امکانات رایگان دیگه چرا باید به سراغ وب سایت بریم .

همانطور که گفتم وبلاگ یک آدرسی است که شما به صورت زیر مجموعه از یک مجموعه بزرگ تر دریافت می کنید و به ظاهر می تونید مدیریتش کنید . ولی باید این رو بدونید که وبلاگها تحت کنترل مرجع بالاتر شما یعنی همون صاحب وب سایت قرار داره و هر اتفاقی که برای اون وب سایت بیفته برای وبلاگ شما هم می یوفته . مثلا اگر تحریم بشه شما هم خود به خود تحریم می شید . اگه بسته بشه همینطور و ...

ولی برای راه اندازی سایت یا همون وب سایت که جفتشون یکی هستند شما احتیاج به یک domain ( یا همان نام وب سایت ) یک host ( یا همون فضای ایجاد وب سایت در اینترنت ) دارید که بعد از خریداری از شرکت های ارایه دهنده اونها میتونید صفحه ای که از طریق مثلا front page خودتون طراحی کردید رو در محل خاص خودش آپلود کنید . سایت رو راه اندازی و مدیریت کنید .

نام یک سایت

WWW.COE.AC.IR

فضای مورد نیاز توسط مدیر وب سایت تعیین شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد .

حالا اینکه شما از طریق یک نرم افزار مثل مامبو یا غیره این کار رو می کنید یا اینکه خودتون به زبان برنامه نویسی HTML مسلط هستید و همه چیز رو برنامه نویسی می کنید این دیگه به خودتون ربط داره .

امیدوارم مفید واقع شود .

شاد باشید و دیگران رو هم شاد کنید

رضايتمندي کاربران از ويندوز 7

ميزان رضايت آزمايش کنندگان ويرايش بتاي ويندوز 7 به ميزان 4 برابر بيشتر از ويرايش بتاي ويندوز ويستا ميباشد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از سايت PC World، طبق نظرخواهي صورت گرفته توسط موسسه تحقيقاتي ChangeWave از متخصصان IT، 44 درصد از 68 کاربر از ويندوز 7 بسيار راضي بودند. در حاليکه نظرخواهي مشابه در فوريه 2007 – يعني چند هفته پس از عرضه ويستا – حاکي از ميزان رضايتمندي تنها 10 درصد از کاربران در سطح مشابه بود.
به گفته يک متخصص IT اين رضايتمندي به علت اشغال حافظه کمتر و بالا آمدن سريعترويندوز 7 نسبت به ويستا ميباشد و يادآور روزهاي آغازين معرفي XP ميباشد.
مايکروسافت تاکنون زماني قطعي را براي عرضه ويندوز 7 اعلام نکرده است ولي اوايل سال 2010 را موعد ارائه آن دانسته است .

شيوه استفاده از فايروال ويندوز XP

فايروال بر روى چه برنامه هائى تاثير مى گذارد ؟ فايروال ويندوز با هر برنامه اى كه تصميم به ارسال داده براى ساير كامپيوترهاى موجود در شبكه داخلى و يا اينترنت را داشته باشد، تعامل خواهد داشت. پس از نصب فايروال، صرفاً پورت هاى مورد نياز برنامه هاى متداول مبادله اطلاعات نظير Email و استفاده از وب، فعال مى گردند. در اين راستا و به منظور حفاظت كاربران، امكان استفاده از برخى برنامه ها بلاك مى گردد. سرويس FTP (سرويس ارسال و يا دريافت فايل)، بازى هاى چند نفره، تنظيم از راه دور Desktop و ويژگى هاى پيشرفته اى نظير كنفرانس هاى ويدئويى و ارسال فايل از طريق برنامه هاى (IM (Instant Messaging، از جمله برنامه هائى مى باشند كه فعاليت آنان توسط فايروال بلاك مى گردد. در صورت ضرورت مى توان پيكربندى فايروال را بگونه اى انجام داد كه پورت هاى مورد نياز يك برنامه فعال تا امكان مبادله اطلاعات براى برنامه متقاضى فراهم گردد. چگونه مى توان فايروال را براى يك برنامه خاص فعال نمود ؟ در صورتى كه فايروال ويندوز فعال شده باشد، اولين مرتبه اى كه يك برنامه درخواست اطلاعات از ساير كامپيوترهاى موجود در شبكه (داخلى و يا اينترنت) را مى نمايد، يك جعبه محاوره اى حاوى يك پيام هشداردهنده امنيتى فعال و از شما سوال خواهد شد كه آيا به برنامه متقاضى اجازه مبادله اطلاعات با ساير برنامه ها و يا كامپيوترهاى موجود در شبكه داده مى شود و يا دستيابى وى بلاك مى گردد. در اين جعبه محاوره اى پس از نمايش نام برنامه متقاضى با ارائه سه گزينه متفاوت از شما در رابطه با ادامه كار تعيين تكليف مى گردد: Keep Blocking: با انتخاب اين گزينه به برنامه متقاضى اجازه دريافت اطلاعات داده نخواهد شد. Unblock: پس از انتخاب اين گزينه پورت و يا پورت هاى مورد نياز برنامه متقاضى فعال و امكان ارتباط با كامپيوتر مورد نظر فراهم مى گردد. بديهى است صدور مجوز براى باز نمودن پورت هاى مورد نياز يك برنامه به شناخت مناسب نسبت به برنامه و نوع عمليات آن بستگى خواهد داشت. در صورتى كه از طريق نام برنامه نمى توان با نوع فعاليت آن آشنا گرديد، مى توان از مراكز جستجو براى آشنائى با عملكرد برنامه متقاضى، استفاده نمود. Ask Me Later: با انتخاب گزينه فوق در مقطع فعلى تصميم به بلاك نمودن درخواست برنامه متقاضى مى گردد. در صورت اجراى برنامه، سوال فوق مجدداً مطرح خواهد شد.در صورتى كه يك برنامه بلاك شده است ولى بدلايلى تصميم به فعال نمودن و ايجاد شرايط لازم ارتباطى براى آن را داشته باشيم، مى توان به صورت دستى آن را به ليست موسوم به Exception اضافه نمود.
ليست فوق حاوى نام برنامه هائى است كه به آنان مجوز لازم به منظور فعال نمودن ارتباطات شبكه اى اعطاء شده است. براى انجام اين كار مى توان مراحل زير را دنبال نمود:
-Start Control Panel Security Center
-كليك بر روى Windows Firewall از طريق Manage security settings for
-انتخاب Add Program از طريق Exceptions
-انتخاب برنامه مورد نظر (از طريق ليست و يا Browse نمودن) پس از انجام عمليات فوق، بايد نام برنامه مورد نظر در ليست Exception مشاهده گردد.
در صورتى كه قصد بلاك نمودن موقت فعاليت ارتباطى يك برنامه را داشته باشيم،مى توان از Cehckbox موجود در مجاورت نام برنامه استفاده نمود.
براى حذف دائم يك برنامه موجود در ليست Exception، مى توان از دكمه Delete استفاده نمود. كاربرانى كه داراى اطلاعات مناسب در رابطه با پورت هاى مورد نياز يك برنامه هستند، مى توانند با استفاده از Add Port، اقدام به معرفى و فعال نمودن پورت هاى مورد نياز يك برنامه نمايند. پس از فعال نمودن پورت ها، وضعيت آنان صرفنظر از فعال بودن و يا غيرفعال بودن برنامه و يا برنامه هاى متقاضى، باز باقى خواهند ماند. بنابراين در زمان استفاده از ويژگى فوق مى بايست دقت لازم را انجام داد. اغلب از ويژگى فوق در مواردى كه پس از اضافه نمودن يك برنامه به ليست Exception همچنان امكان ارتباط آن با ساير كامپيوتر و يا برنامه هاى موجود در شبكه وجود نداشته باشد، استفاده مى گردد.

مايکروسافت و ارائه آپدیت مرتبط با اکسل

مايکروسافت هفته آينده اقدام به عرضه 8 آپديت براي محصولاتش ميکند. 5 مورد از اين وصله ها مربوط به ويندوز ميباشد در حاليکه اکسل، اينترنت اکسپلورر و ISA Server نيز هرکدام يک مورد ترميمي دارند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از سايت PC World، آپديت اکسل حائز اهميت است زيرا اين نرم افزار مايکروسافت به تازگي مورد چندين حمله هدفمند قرار گرفته است. با ترغيب کاربران به باز کردن يک فايل اکسل ايجاد شده، هکرها ميتوانند بدافزارهايي را بر روي رايانه قرباني نصب کنند.
مايکروسافت اعلام نکرده است که وصله اي که هفته آينده ارائه ميشود اين مشکل را برطرف ميسازد ولي احتمال آن زياد است.
مايکروسافت وجود مشکل مشابهي را در پاور پوينت هشدار داده است ولي برنامه اي براي عرضه آپديت جهت رفع اين مشکل ندارد.

HP و عرضه ابزار اتوماسيون براي مراکز مجازي داده

HP اميدوار است تا با بروز رساني نرم افزار اتوماسيون سرويسهاي تجاري خود که در روز پنج شنبه معرفي کرد، نقش بزرگتري را در مديريت مرکز مجازي داده ها ايجاد کند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از سايت PC World، بروز رساني صورت گرفته مربوط به نرم افزارهاي Storage Essentials وOperation Orchestration و نيز اشتراک جديد براي BSA Essentials ميباشد که باعث تطابق سيستمها با استانداردهاي Auditing ميشود.
مجازي سازي به شرکتها اين امکان را داده است تا هزينه هاي سخت افزار و فضاي اشغال شده را از طريق يکپارچه سازي سرورها کاهش دهند. ولي در عين حال باعث ايجاد مشکلاتي براي موسسات بزرگي که با مديريت صدها ميزبان مجازي و حافظه مرتبط با آن و منابع شبکه سر و کار دارند، شده است.

عرضه اولين قطعه سخت افزاري امنيتي Websense

Websense در حال آماده کردن اولين قطعه سخت افزاري خود است که اجرا کننده نرم افزارهاي امنيتي درگاه وب از قبيل فيلترينگ ضد بد افزار، ردياب ترافيک SSL ، کنترلرهاي برنامه و محافظ در برابر تهديدها در جستجوهاي اينترنتي ميباشد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از سايت PC World، درگاه اينترنتي V10000 اولين قطعه سخت افزاري اين گروه ميباشد. اين قطعه شامل پلت فرم مديريتي بر مبناي وب ميباشد.
قيمت اوليه اين دستگاه 16000 دلار ميباشد و تا پايان آوريل عرضه خواهد شد.