۱۳۸۷ آذر ۳۰, شنبه

آيا گرد و خاك روي كامپيوتر شما سمي است !!!

رطبق تحقيقاتي جديد بر روي پسماند‌هاي شيميايي يافت‌شده در گرد و خاك نشسته بر روي كامپيوترها و ديگر لوازم الكترونيكي، كامپيوتري كه براي مطالعه اين متن از آن استفاده مي‌كنيد ممكن است ضررهاي طولاني مدتي براي سلامتي شما به همراه داشته باشد!

در گزارشي كه توسط Clean Production Action و Computer TakeBack Campaign نقل شده است، دو گروه از محققان مطالب زيست محيطي و تندرستي مربوط به كامپيوتر دريافتند كه عناصر اتفاء حريق برومينه در نمونه‌هاي گرد و خاك حاصل از كامپيوترها يافت مي‌شود. اين تحقيق اذعان مي‌دارد كه بسياري از مواد يافت شده در اين نمونه‌ها بطور گسترده‌اي در مواد اتفاء حريق كه همان پولي برومينه دي‌فنيل اترها (polybrominated diphenyl ethers) يا PBDEها استفاده مي‌شوند، بر روي حيوانات آزمايشگاهي مشكلات سلامتي جدي پديد آورده‌اند.

شايد بيشترين توجه اين گزارش معطوف به اين مسئله باشد كه PBDEها كه آسيبهاي توليدمثلي و عصبي به حيونات آزمايشگاهي وارد مي‌آورند، در محيط‌‌زيست، تداركات غذاي آلوده حيوانات و انسانها بسيار پايدار باقي مي‌ماند.

محققان اذعان داشتند كه خطر PBDEها در آمريكاي شمالي، كه زنان آن به داشتن بيشترين ميزان مواد شيميايي در شير گزارش شده‌اند بيشترين حد است و اين در حالي است كه ميزان PBDEها در هر دو تا پنج سال در جمعيت ايالات متحده 2 برابر مي‌شود

هیچ نظری موجود نیست: