۱۳۸۷ بهمن ۷, دوشنبه

افزایش درآمد گوگل در سه ماهه پایانی 2008

براي سه ماهه پاياني سال 2008 ميلادي شرکت گوگل وضعيت شرکت‌هاي اپل و IBM را دنبال کرد و رويه مايکروسافت و اينتل را در پيش نگرفت. نتايج وضعيت اقتصادي اين شرکت بالاتر از پيش‌بيني‌هاي اقتصادي در جريان بحران جهاني اقتصادي بود.
شرکت گوگل از برنامه جديدي براي سهام خود در تالارهاي بورس خبر داد تا بر اساس آن، کارمندان اين شرکت درآمدهاي بيشتري را از آن خود کنند.
طي سه ماهه قبل از 31 دسامبر 2008، اين شرکت اعلام کرد که درآمد خالص خود را به 382 ميليون دلار يا 21/1 دلار به‌ازاي هر سهم رسانده که و اين در حالي است که ميزان درآمدهاي گوگل در مدت مشابه از سال 2007، حدود 21/1 ميليارد دلار بوده است. با عدم در نظر گرفتن هزينه‌هاي موجود نظير هزينه‌هاي مربوط به سهام داري، ميزان سود گوگل به‌ازاي هر سهم 10/5 دلار بوده که اين رقم از پيش‌بيني کارشناسان 15 سنت بيشتر است. کارشناسان مرکز Thomson Reuters احتمال داده بودند که گوگل در اين دوره زماني به‌ازاي هر سهم 95/4 دلار درآمد کسب کند.
ميزان کلي درآمدهاي گوگل در اين دوره زماني 7/5 ميليارد دلار بود که اين رقم نسبت به درآمد 83/4 ميليارد دلاري اين شرکت در سه ماهه مشابه از سال 2007 رشد 24 درصدي را نشان مي دهد. به‌استثناي 48/1 ميليارد دلاري بوده که گوگل به عنوان حق کميسيون به شرکاي خود پرداخت کرده است. به طور کلي گوگل در اين دوره زماني 22/4 ميليارد دلار درآمد کسب کرد و اين در حالي است که کارشناسان رقم ياد شده را 12/4 ميليارد دلار پيش‌بيني کرده بودند.
"اريک اسميت"(Eric Schmidt) مديرعامل گوگل طي بيانيه‌اي گفت: «بر خلاف بروز بحران جهاني اقتصاد و شرايط بد اقتصادي، گوگل در سه ماهه پاياني سال گذشته وضعيت بسيار مناسبي داشته است. در اين دوره زماني ميزان جست‌وجو در سايت گوگل بسيار افزايش يافته و درآمدها نيز سير صعودي دنبال کرده است. هنوز نامشخص است که بحران جهاني اقتصاد تا چه زمان ادامه خواهد يافت، اما تمرکز ما بر اين اصل است که اين وضعيت براي مدت طولاني دنبال خواهد شد. ما همچنين به سرمايه‌گذاري‌هاي خود در هسته مرکزي جست‌وجوگر گوگل و بخش آگهي‌هاي تبليغاتي و فضاهاي استراتژيک نظير نمايشگرها، تلفن‌هاي همراه و سازما‌ن‌ها ادامه خواهيم .

هیچ نظری موجود نیست: