۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

Office Live و Windows Live مایکروسافت ادغام می‌شون

شرکت مايکروسافت اعلام کرد که سرويس‌هاي آنلاين خود با نام Live را تغيير داده و آن‌ها را از اين پس با نام Kumo ارايه مي‌دهد.
اين شرکت توضيح داد که قصد دارد سرويس‌هاي Office Live و Windows Live را روي يک پورتال يکپارچه ادغام کند. با اين وجود، مايکروسافت زمان مشخصي را براي اين اقدام اعلام نکرد و از دادن اطلاعات بيشتر در اين زمينه خودداري کرد.
"کرک گرگرسان"(Kirk Gregerson) مدير توليد مرکز Office Live Workspace در وبلاگ Workspace Team وابسته به شرکت مايکروسافت نوشت: «مايکروسافت تصميم گرفت است تا Windows Live و Office Live را يکي کند. اين سرويس Office Live Workspace و Office Live Small Business را نيز شامل مي‌شود و آن‌ها را در قالب يک سرويس جامع و يکپارچه در يک خروجي واحد ارايه مي‌دهد».
در حال حاضر دو پورتال مجزا براي سرويس‌هاي Windows Live و Office Live وجود دارد که کاربران براي دسترسي به آن‌ها، به اين دو پورتال مراجعه مي‌کنند. سرويس‌هاي تحت Office Live مربوط به نرم‌افزار Office مايکروسافت مي‌شوند و اين در حالي است که Windows Live ابزارها و خدماتي را در خود جا داده است که با سيستم‌عامل ويندوز سازگاري دارد.
از سال گذاشته شايعاتي منتشر شده بود که بر اساس آن گفته مي‌شد، مايکروسافت در نظر دارد نام موتور جست‌وجوي خود را تغيير دهد و ممکن است اين شرکت کليه خدمات آنلاين خود را تحت نام Kumo ارايه دهد. شرکت مايکروسافت هرگونه تغيير نام براي موتورجست‌وجو و خدمات خود را تکذيب کرده بود.
با اين وجود، شرکت مايکروسافت در تاريخ 4 دسامبر 2008 نام تجاري Kumo را براي ابزار خود به‌ثبت رساند. اين ابزار شامل نام‌ تجاري مي‌شود که ميزباني نرم‌افزار و سرويس‌هايي را برعهده دارد که به جز موتورجست‌وجوگر، تمام خدمات تبليغاتي و ارتباطي، آموزشي، تحصيلي، سرگرمي، طراحي و توسعه خدمات و سخت‌افزارهاي کامپيوتري را نيز شامل مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: