۱۳۸۷ بهمن ۷, دوشنبه

درخواست تجديد دادخواست هكر انگليسي

هكر انگليسي گري مك كينن دادخواست جديدي را تسليم دادگاه انگلستان خواهد كرد تا از استرداد خود به آمريكا جلوگيري كند. اين درخواست موجب خواهد شد فرايند استردادش به تعويق بيفتد. مك كينن كه 42 سال دارد، در صورت استرداد به آمريكا به حبس ابد محكوم خواهد شد.
دادستان آمريكايي وي را متهم به هك شبكه هاي نظامي آمريكا و صدمه به سيستم هاي حياتي دفاعي در اين كشور كرده است. حاميان مك كينن استدلال مي كنند كه وي به خاطر ابتلا به بيماري Asperger كه نوعي آتيسم محسوب مي شود نمي تواند مجرم باشد و عمل وي صرفاً از روي ساده لوحي بوده است.
به دادگاه اعلام شده كه در صورت استرداد ممكن است حال مك كينن وخيم شده و اقدام به خودكشي كند. مك كينن 14 ساله بود كه به وي يك آتاري هديه داده شد و طولي نكشيد كه وي شروع به برنامه نويسي كرد. بعد از تماشاي يك فيلم در سال 1983 در مورد هك كردن كامپيوترهاي پنتاگون، مك كينن موضوع علاقهء جديدي پيدا كرد: بشقاب پرنده. در همان سال وي 97 كامپيوتر را در پنتاگون و ناسا هك كرد. وي به هنگام دانلود عكسي كه به نظرش شبيه به يك بشقاب پرنده مي آمد بازداشت شد. مك كينن خواستار اين است كه حكم دادگاهش در كشور مادري اش صادر شود.

هیچ نظری موجود نیست: