۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

پشتیبانی از پردازنده‌های 45 نانومتری AMD

مدت کمی پس از معرفی پردازنده‌های 45 نانومتری PhenomII از سوی AMD، GIGABYTE با ایجاد سازگاری در محدوده کاملی از محصولات خود، امکان استفاده از این پردازنده‌های قدرتمند را فراهم کرد.
پردازنده‌های 45 نانومتری Phenom II به دلیل استفاده از پروسه ساخت کوچک‌تر، توان کمتری مصرف کرده و خنک‌تر کار می‌کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود AMD پردازنده‌هایی با فرکانس‌های بالاتر از 3 گیگاهرتز را نیز به بازار عرضه کند.
حداکثر فرکانس کاری پردازنده‌های حال حاضر Phenom برابر با 2600 مگاهرتز است. در حال حاضر AMD تنها دو مدل از پردازنده سوکت جدید را با شماره مدل‌های Phenom II X4 940 و Phenom II X4 920 به بازار عرضه کرده است که به ترتیب در فرکانس‌های 3 و 2.8 گیگاهرتز عمل می‌کنند. پردازنده‌های Phenom II از سوکت جدیدی استفاده می‌کنند که با نام سوکت AM3 شناخته می‌شود.
این سوکت از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سوکت‌های AM2 و AM2+ ندارد، اما شامل بهینه‌سازی‌هایی برای پشتیبانی از پردازنده‌های جدید که دارای تنظيمات ولتاژ جدیدی هستند، می‌شود. گفتنی است پشتیبانی پردازنده‌های جدید بر روی تمامی مادربردهای گیگابایت که با استفاده از چیپ‌ست‌های سری هفت از AMD و همچنین مادربردهایی که از چیپ‌ست‌های سری هفت و هشت nVIDIA استفاده می‌کنند تنها با ارتقا ساده بایوس امکان پذیر می‌شود.
بر همین اساس نه تنها خریدارانی که مادربردهای جدید را تهیه می‌کنند، بلکه تمامی کاربرانی که از ابتدای عرضه این سری از مادربردها در حال استفاده از آنها هستند نیز می‌توانند از این پردازنده‌ها استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست: