۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

مايکروسافت عرضه Windows Mobile را محدود مي‌کند

شرکت مايکروسافت اعلام کرد که به منظور تقويت موقعيت خود در بازار جهاني تلفن‌همراه و افزايش رقابت با ديگر شرکت‌ها، سيستم‌عامل ويندوزموبايل را روي تعداد کمتري از گوشي‌ها نصب مي‌کند.
"تاد پيترز"(Todd Peters) مدير بازاريابي مرکز Windows Mobile در شرکت مايکروسافت در اين باره به صورت کلي سخناني را طي گفت‌وگويي در نمايشگاه Consumer Electronics Show ايراد کرد.
وي از دادن توضيحات بيشتر در اين باره خودداري کرد و خاطرنشان ساخت که مايکروسافت برنامه اصلي خود را در اين زمينه طي همايش جهاني تلفن‌همراه که ماه آينده در بارسلونا برگزار مي‌شود، اعلام خواهد کرد.
اما از صحبت‌هاي وي مشخص بود، يکي از راه‌هايي که بر اساس آن مايکروسافت قصد دارد رقابت بيشتري را با ديگر شرکت‌ها انجام دهد، محدود کردن تعداد دستگاه‌هايي است که سيستم‌عامل Windows Mobile روي آن‌ها نصب مي‌شود.
در حال حاضر حدود 140 نوع از اين گوشي‌ها به سيستم‌عامل Windows Mobile مجهز شده‌اند که اين گوشي‌ها توسط شرکت‌هاي مختلف، از سامسونگ گرفته تا پالم و ... توليد مي‌شوند.
به گفته او، دليل اينکه مايکروسافت قصد دارد تعداد گوشي‌ها با سيستم‌عامل Windows Mobile را کاهش دهد، اين است که شرکت مايکروسافت نمي‌خواهد با تمرکز بر تعداد زيادي گوشي از شدت فعاليت‌هاي خود در اين زمينه بکاهد.
او در اين زمينه توضيح داد: «ترجيح مي‌دهم که تعداد کمتري گوشي را مورد نظر قرار دهيم و تمرکز بيشتري بر آن‌ها داشته باشيم. ما هماهنگي بيشتري بين گوشي‌ها و سيستم‌عامل برقرار کرده‌ايم».
اين تصميم مايکروسافت در حالي صورت مي‌گيرد که توقعات کاربران اين روزها براي استفاده آسان‌تر از گوشي‌ها افزايش يافته است و آن‌ها قابليت بيشتري را در گوشي طلب مي‌کنند

هیچ نظری موجود نیست: