۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

بوت شدن کامپیوترهای کوچک ظرف چند ثانیه ممکن شد

با توليد لپ‌تاپ‌هاي کوچکي که ظرف چند ثانيه سيستم‌عامل نصب شده روي آن بالا آمده و آماده کار مي‌شوند، بازار نت‌بوک‌ها مي‌تواند رونق پيدا کند.
بوت شدن سريع(بالا آمدن سريع سيستم‌عامل و آماده شدن کامپيوتر براي استفاده) قابليتي است که سال‌ها مد نظر قرار گرفته، اما سرانجام روي تعداد محدودي از کامپيوترهاي شخصي اين قابليت نصب شده است. در اين سيستم‌ها کاربران مي‌توانند پس از روشن کردن نت‌بوک بدون اجراي سيستم‌عامل ويندوز و در اصطلاح Load شدن آن، جست‌وجوهاي اينترنتي خود را انجام دهند، تصاوير ديجيتالي را مشاهده کنند و يا پست الکترونيکي خود را ظرف چند ثانيه مشاهده کنند.
دو شرکت Lenovo و سوني در نمايشگاه CES در لاس‌وگاس آمريکا دنياي لپ‌تاپ‌ها قابليت بوت شدن سريع‌ را متحول کردند. شرکت Lenovo با افزودن قابليت QuickStart به نت‌بوک IdeaPad S10 به کاربران امکان مي‌دهد که پس از روشن کردن اين کامپيوتر کوچک،‌ ظرف 10 ثانيه به تصاوير دسترسي داشته باشند، فايل‌هاي صوتي را گوش دهند يا جست‌وجوهاي اينترنتي را انجام دهند.
نرم‌افزار مخصوص QuickStart بر اساس نسخه سبک ‌شده نرم‌افزار DeviceVM سيستم‌عامل لينوکس طراحي شده است.
شرکت سوني نيز کامپيوتر جيبي جديدي را از سري کامپيوترهاي قابل‌حمل Vaio P در اين نمايشگاه عرضه کرده که شامل قابليت بوت شدن سريع مي‌شود. در اين حالت، سيستم هدايت‌گر Cross Media Bar قابليت دسترسي کاربران به ابزارهاي چندرسانه‌اي و اينترنت را فراهم مي‌کند.
به گفته "کرايگ مريگان"(Craig Merrigan) مدير بازاريابي جهاني شرکت Lenovo، قابليت بوت شدن سريع به ويژه براي کامپيوترهاي شخصي کوچک نظير نت‌بوک به کار گرفته مي‌شود که اين کامپيوترها معمولا بر پايه ابزارهاي اوليه نظير مرورگرهاي اينترنتي و برنامه‌هايي محتوايي طراحي مي‌شوند.
او در اين باره توضيح داد: «سناريوي نت‌بوک در اصل اين است که اين قابليت را در اختيار گرفته‌اند، آن رابه کار بسته‌اند و در اين شرايط آن را مورد استفاده قرار مي‌دهند. ما به قابليت بوت شدن سريع کامپيوترها خوش‌بين هستيم»

هیچ نظری موجود نیست: