۱۳۸۷ بهمن ۱۹, شنبه

ابزار جديد ياهو جست‌وجو را براي كاربران ساده‌تر كرد

ياهو در راستاي تقويت موتور جست‌وجوي خود آزمايش ابزار جديدي به نام Search Pad را آغاز كرده كه براي تشخيص هدف جست‌وجوي كاربر و ارايه نتايج بهتر طراحي شده است.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين ابزار جديد كه در سرويس جست‌وجوي ياهو قرار گرفته با شاخص‌هايي مانند زماني كه كاربران در يك سايت گذرانده‌اند و الگوهاي جست‌وجوي ديگر تلاش مي‌كند به هدف كاربران پي ببرد و به آن‌ها در يافتن اطلاعات كمك كند.
ابزار Yahoo Search Pad واژه‌هاي مورد جست‌وجوي كاربر در سايت را پيگيري مي‌كند و هنگامي كه تراندي را تشخيص مي‌دهد، ذخيره نتايج در يك سند‌ آنلاين را پيشنهاد مي‌كند. اگر كاربر توصيه آن را قبول كند صفحه‌اي را نشان خواهد داد كه در آن وب‌سايت‌هايي كه كاربر قبلا در ارتباط با موضوع مورد نظرش از آن‌ها بازديد كرده اضافه شده‌اند.
كاربران نمي‌توانند در اين برنامه مبتني بر وب نتايج را تفسير كرده، صفحاتي را كه دوست ندارند حذف كنند و يا آن‌ها را كه مي‌خواهند از نو مرتب كنند و هنگامي كه كاربر متن را از وب‌سايتي كپي مي‌كند كه از طريق ياهو به آن دسترسي نيافته اين برنامه به طور خودكار نشاني وب‌سايت را جست‌وجو و آن را اضافه خواهد كرد.
ياهو آزمايش عمومي اين سرويس را به‌صورت محدود و براي كاربراني كه به‌طور تصادفي انتخاب شده‌اند آغاز كرده است اما اين سرويس در ماه‌هاي آينده براي تمامي كاربران موجود خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: