۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

آيا GDrive گوگل در اختيار كاربران عادي نيز…

در اين برهه شواهد حاكي است كه گوگل به زودي خدمت "گوگل درايو" را عرضه خواهد كرد. اين خدمت در واقع حلقهء مفقودهء استراتژي آنلاين اين شركت است. در حالي كه گوگل خدمات مختلفي با امكان ثبت و نگهداري اطلاعات مي دهد اما هنوز راه حل نگهداري جامع اطلاعات كه بتواند فايل هاي Google Docs و تصاوير Picasa را در يكجا نگهداري كند، ارائه نكرده است.
حفظ و نگهداري اطلاعات بر روي سرور هاي گوگل هم اكنون در Gmail امكان پذير است و در صورتي كه وجهي پرداخت نماييد مي توانيد تصاوير Picasa و فايل هاي Gmail را در درايو آنلاين مشتركي نگهداريد. اين بدين مفهوم است كه اين خدمت در حال حاضر نيز وجود دارد و از لحاظ تكنولوژي امكان پذير است.
عمده ترين رقيب گوگل در اين حوزه شركت مايكروسافت است كه فعاليت گسترده اي را در زمينه پردازش و ثبت اطلاعات ابري آغاز كرده است. اين شركت ده ها خدمت مختلف آنلاين ارائه مي دهد كه همگي با هم در ارتباطند. مي توانيد با استفاده از LiveSync داده ها را بين كامپيوترهاي خود استفاده كنيد و با استفاده از LiveMesh اطلاعات آنلاين خود را مديريت نماييد. خدمت Office Live Storage نيز امكان مديريت و نگهداري فايل هاي Office را مي دهد.
اگر گوگل بتواند محصول خود را درست طراحي كند در واقع راه حل واحدي را ارائه خواهد كرد كه با تمام خدمات آنلاين مايكروسافت به طور يك جانبه برابري مي كند و كار با سيستم تنها از طريق يك رابط و سرويس امكان پذير خواهد شد. اگر اين شركت قادر باشد كه امكان اتصال به نرم افزارش را بر روي تلفن موبيل نيز بدهد و بتواند آن را با كامپيوتر كاربر به درستي يكپارچه سازد، عموم كاربران به GDrive دسترسي پيدا خواهند كرد.

هیچ نظری موجود نیست: