۱۳۸۷ بهمن ۲۳, چهارشنبه

دو مدیر ارشد Sun کناره‌گیری کردن

شرکت Sun Microsystems اعلام کرد که دو نفر از مديران ارشد اين شرکت که در بخش پايگاه داده متن‌باز MySQL مشغول به کار بودند،‌ از شرکت Sun کناره‌گيري مي‌کنند.
"دانا لنگکيک"(Dana Lengkeek)سخنگوي Sun توضيح داد، "مارتن ميکوس"(Marten Mickos) که يکي از نايب رييسان ارشد Sun محسوب مي‌شود و پيش از اينکه اين شرکت در سال گذشته MySQL را خريداري کند، مديريت شرکت MySQL را برعهده داشت، از شرکت Sun بيرون مي‌رود. شرکت Sun سال گذشته MySQL را به ارزش يک ميليارد دلار خريداري کرد و اين طور که گفته مي‌شود، شرکت Sun پست شغلي او را حذف خواهد کرد.
به گفته وي، شرکت Sun گروه MySQL را با يکي ديگر از بخش‌هاي نرم‌افزاري خود ادغام کرده و شخص ديگري را براي مديريت آن برگزيده است.
خبرگزاري رويترز هنوز موفق نشده است تا براي توضيحات بيشتر به ميکوس دسترسي پيدا کند. طي بيانيه‌اي که توسط Sun منتشر شد، مايکوس اعلام کرد که به دلايل شخصي از اين شرکت کناره‌گيري مي‌کند. او در اين بيانيه توضيح داد: «من دوست دارم که به عنوان يکي از سياست‌گذاران ارشد باقي بمانم و چيزهاي جديد توليد کنم».
در همين ميان، "مانتي وايدنيوس"(Monty Widenius) موسس شرکت MySQL که يکي از بزرگترين توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهاي متن‌باز در دنيا محسوب مي‌شود، روي وبلاگ شخصي خود اعلام کرد که به علت اختلافات در گزينه‌هاي ارايه شده از سوي مديريت شرکت Sun براي توسعه پايگاه‌هاي داده متن‌باز،‌ از اين شرکت کناره‌گيري مي‌کند.
نرم‌افزارهاي متن‌باز به برنامه‌هاي کامپيوتري اطلاق مي‌شود که کدهاي آن به‌صورت گسترده براي بارگذاري روي اينترنت قرار مي‌گيرد و به توسعه‌هندگان نرم‌افزاري در سراسر جهان امکان مي‌دهد تا آن‌ها را اصلاح کند .

هیچ نظری موجود نیست: