۱۳۸۷ دی ۲۹, یکشنبه

گوگل، يار غار هکرها؟!

گوگل فراتر از يک سايت است. در سراسر جهان کاربران بسياري هستند که از محصولات و سرويس‌هاي اين غول اينترنتي بهره‌مند مي‌شوند. اين وسط هکرها هم بي‌نصيب نمانده‌اند!
در يک تحقيق جديد مشخص شده است که گوگل سومين ISP بزرگ در جهان است که رابطه خوب و صميمانه‌اي با هرزنامه‌ها دارد و به اصطلاح spam-friendly است!
اين مقام قبلاً در اختيار مايکروسافت بوده و اکنون گوگل در اين زمينه، گوي سبقت را از دشمن ديرينه خود ربوده است!
اين داده‌ها توسط شرکت اسپم‌هاوس (Spamhaus) ارائه شده که يکي از شرکت‌هاي پرآوازه در زمينه مقابله با هرزنامه‌ها به‌شمار مي‌رود.
به گزارش SPAMfighter News واقعيت آن است که عدم‌ثبات و بي‌خيالي گوگل باعث شده است که کلاهبرداران اينترنتي از Google Docs، Gmail و blogspot.com به عنوان کانال‌هاي ارسال هرزنامه استفاده کنند.
گروهي از کارشناسان امنيتي عقيده دارند که فيلترهاي اسپم، نمي‌تواند جلوي ايميل‌هايي را که از domainهاي متعلق به مايکروسافت، گوگل و ياهو سرازير مي‌شود، بگيرد. اين امر از آنجا ناشي مي‌شود که اين domainها در حد گسترده مورد استفاده کاربران و سازمان‌هاي اينترنتي قرار دارد.
برخي ديگر بر اين باورند که اگر سيستم‌هاي تجزيه و تحليل ايميل پيشرفته‌تر شود، مي‌توان جلوي هرزنامه‌ها را سد کرد.
بنا به اعلام Information Week سخنگوي گوگل با ارسال ايميلي خاطرنشان کرده است که اسپم‌ها معضلي براي تمام کاربران اينترنتي هستند اما گوگل فعالانه مي‌کوشد آن دسته از حساب‌هايي را که قوانين محصولات اين شرکت را نقض مي‌کنند، غيرفعال سازد.
بر اساس اين گزارش، مايکروسافت در نوامبر 2008 به رده پنجم اين ليست سقوط کرده است؛ که البته اين سقوط، خوشايند و مطلوب است!

هیچ نظری موجود نیست: