۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

روزانه 22000 ويروس جديد شبكه جهاني وب را بمباران مي كنند

خبرگزاري آريا- تنها در 8 ماه نخست سال 2008 ، تعداد ويروس هاي رايانه اي از مجموع بدافزارهاي كشف شده در 17 سال گذشته يعني از سال 1990 تا 2007 ميلادي فراتر رفت .
بررسي هاي آماري جديد نشان مي دهد كه در سال گذشته ميلادي روزانه 35000 كد مخرب كشف شده است كه دست كم 22000 مورد آن، بدافزارهاي كاملا جديد بوده اند .
PandaLabs ، لابراتوارهاي تشخيص و كشف كدهاي مخرب رايانه اي، طي گزارشي مفصل از وضعيت امنيت اطلاعات در سال 2008 عنوان كرد كه تروژان ها هنوز هم محبوب ترين ابزار تخريب نزد خرابكاران اينترنتي محسوب مي شوند و به تنهايي 70 درصد از كل كشفيات پاندا را به خود اختصاص داده اند .
هم چنين آگهي افزارها با تشكيل 20 درصد و كرم ها با اختصاص 4 درصد از كل بد افزارهاي توليد شده درسال گذشته، كاربران اينترنت را در معرض بيشترين آلودگي هاي رايانه اي قرار دادند .
لوييس كرونز، مدير ارشد لابراتوارهاي پاندا، احساس كاذب امنيت در كاربران و در نتيجه، جدي نگرفتن شرايط حفاظتي در سيستم هاي رايانه اي خود را، از مهمترين عوامل تأثير گذار بر كاهش ضريب امنيتي در اينترنت عنوان مي كند:
"با توجه به افزايش تصاعدي كاربران اينترنت از طريق ورود نسل هاي جديد از جوانان و نوجوانان به فضاي مجازي، خرابكاران اينترنتي به هيچ وجه نگران كاهش اهداف آسيب پذير و قربانيان بالقوه خود نيستند. بنابراين راهكار مؤثر در كاهش مشكلات امنيتي اينترنت بيشتر به خود كاربران مربوط مي شود. آن ها مي توانند با جدي نگرفتن امنيت در جبهه خرابكاران و هكرها قرار بگيرند و يا برعكس با حفاظت از سيستم هاي خود،‌ به قدرت شركت هاي امنيتي بيافزايند."
انتشار ضد ويروس هاي جعلي در اينترنت و موج عظيم آلودگي هاي ناشي از آن ها نيز به عنوان يك اتفاق امنيتي در سال گذشته اعلام شده است .
اين آگهي افزارها با نمايش پي در پي پيغام هاي غير واقعي ، به كاربران اعلام مي كنند كه رايانه آن ها آلوده به كدهاي مخرب خطرناكي ست كه بايد سريعا پاكسازي شوند و به آن ها پيشنهاد مي كند كه با پرداخت 50 تا 70 دلار يك ابزار ضد ويروس موثر و قدرتمند براي اين مسئله دريافت نمايند.
پاندا اعلام كرد كه ميزان درآمد خرابكاران و منتشركنندگان ضد ويروس هاي جعلي تا كنون به بيش از 65/13 ميليون دلار در ماه بالغ شده كه در افزايش توجه آن ها به استفاده از اين نوع كلاهبرداري بي تأثير نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست: