۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

سرويس ذخيره‌سازي آنلاين گوگل سال 2009 از راه مي‌رسد

سرويس Google Drive يا همان Gdrive دو سال است بر سر زبان‌هاست و به طور حتم هنگام عرضه تغيير الگويي بزرگي در نحوه‌ استفاده كاربران از رايانه به وجود آورده و گوگل را يك گام به پايين كشاندن ويندوز از محيط رايانه‌هاي روميزي نزديك مي‌كند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرويس Gdrive اين پتانسيل را دارد تا جي‌ميل را كه دومين محصول محبوب گوگل پس از موتور جست‌وجوي Google.com است تحت‌الشعاع قرار دهد.
Gdrive در اصل يك سرويس ذخيره‌سازي آنلاين است كه در آن سرورهاي گوگل براي نگه‌داري تمامي محتواي هارد درايو كاربر ظرفيت كافي دارند.
بر اساس گزارش تي جي ديلي، Gdrive فايل‌ها و فولدرهاي كاربر در رايانه و اينترنت را همگام‌سازي مي كند و دسترسي به آنها در هر كجا و هر زمان و با استفاده از هر رايانه داراي امكان اتصال به شبكه را امكان پذير مي كند.
به علاوه اين سرويس با سرويس‌هاي ديگر گوگل يكپارچه شده تا ويرايش انواع اسناد مورد پشتيباني مانند صفحه گسترده و پرزنتيشن را از طريق Google Docs، ايميل را از طريق جي‌ميل يا تصاوير را از طريق آلبوم وب پيكاسا امكان‌پذير كند.
يك كاربر به‌عنوان مثال مي‌تواند كار برروي يك صفحه گسترده را در خانه آغاز كند و آن را از طريق دسترسي به رابط كاربري Gdrive در يك كافي‌نت ادامه دهد.
سرويس SkyDrive مايكروسافت 25 گيگابايت ذخيره‌سازي آنلاين رايگان فراهم مي‌كند اما به 50 مگابايت به ازاي هر فايل محدود است. سرويس آزمايشي بتاي پيشرفته‌تر اين شركت كه Live Mesh نام دارد با ظرفيت ذخيره‌سازي كم‌تري كه در حدود 5 گيگابايت است عرضه مي‌شود اما هوشمند‌تر است.
اين سرويس فايل‌ها را در رايانه، اينترنت و دستگاه‌هاي قابل حمل همگام سازي كرده و نسخه كلاينت آن به كاربران امكان مي‌دهد با استفاده از تلفن همراه مجهز به ويندوز موبايل به فايل‌هاي موجود در رايانه دسترسي يابد.

هیچ نظری موجود نیست: