۱۳۸۷ اسفند ۱۰, شنبه

عذرخواهی گوگل بابت قطع سرویس GMAIL

جي‌ميل گوگل هفته گذشته يکي از طولاني‌ترين قطعي‌هايش را تجربه کرد كه در نتيجه آن غول اينترنتي براي قطع دسترسي کاربران عادي و اداري به سرويس ايميل محبوب خود، عذرخواهي کرد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان گوگل همچنين وعده داد كه با افزودن 05/2دلار اعتبار به ازاي هر كاربر سرويس Google Apps Premier Edition، ضرر وارده بر بازدهي اين كاربران را جبران كند.
اين سرويس كه جي ميل نيز شامل آن است براي استفاده در محيط‌هاي كاري در نظر گرفته شده‌ و کاربران آن تحت پوشش توافقي قرار دارند که وعده قابل‌استفاده بودن 9/99درصدي اين سرويس در همه وقت را مي‌دهد؛ هزينه اشتراك اين سرويس سالانه 50‌دلار براي هر كاربر است.
سرويس جي ميل به ادعاي گوگل، روز سه‌شنبه در ساعت 9:30 به وقت گرينويچ آفلاين شد و تقريبا به مدت دو ساعت و نيم براي تمامي کاربران غيرقابل دسترس بود، اما شواهد نشان مي‌دهد اين سرويس براي بسياري از کاربران به مدت چهار ساعت غيرفعال بوده که يکي از طولاني‌ترين زمان‌هاي از کارافتادگي به شمار مي‌رود که گوگل تاكنون با آن مواجه شده است.
گوگل با ارسال بيانيه‌اي در وبلاگ رسمي‌اش نسبت به اين مشکل اظهار تاسف کرد. بيش از يک ميليون کاربر اداري در جهان از مجموعه حرفه‌اي برنامه‌هاي گوگل از جمله ايميل استفاده مي‌کنند. خود گوگل نيز متکي به اين سرويس است و سخنگويان مطبوعاتي آن در جريان بروز اين مشکل قادر به ارسال ايميل به خبرنگاران نبودند. طبق توضيح اين شركت، روند تعمير و نگهداري در يکي از ديتاسنترهاي اروپايي گوگل، دليل قطعي روز سه‌شنبه جي‌ميل بود.
طبق اعلام گوگل، سرويس ايميل اين شرکت در سال 2008 هر ماه به‌طور متوسط 10 تا 15 دقيقه از کارافتادگي داشت. آخرين قطعي آن در ماه اوت سال 2008 بود که طي آن کاربران براي چندين ساعت قادر به استفاده از آن نبودند.
طبق آمار کام اسکار، بيش از 113‌ميليون نفر در جهان از جي‌ميل گوگل استفاده مي‌کنند و اين سرويس ايميل پس از‌هات ميل مايکروسافت با 283‌ميليون کاربر و ياهوميل با 274‌ميليون کاربر، سومين سرويس ايميل محبوب جهان است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با این نرم افزار به راحتی میتونید جی میل را باز کنید

http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/