۱۳۸۷ اسفند ۱۸, یکشنبه

جوانان بيش از بقيه سراغ وب 2 مي‌روند

نتايج حاصل از يک بررسي جديد نشان داد که جوانان بيش از ديگر اقشار جامعه به پديده وب 2 رغبت نشان مي‌دهند و اين‌ها همان افرادي هستند که به صورت مستمر فايل‌هاي تصويري خود را روي سايت Youtube منتشر مي‌کنند، وبلاگ خود را به‌روز مي‌کنند و مقالات خود را با علامت‌هاي مخصوص در اينترنت به اشتراک مي‌گذارند.
طبق اين بررسي‌ها، زنان و مردان جوان به صورت يکسان به سمت وب 2 و خدمات وابسته به آن روي مي‌آورند، بيشتر زمان خود را در طول زندگي در اينترنت به سر مي‌برند و براي اتصال به دنياي مجازي از بيش از يک دستگاه استفاده مي‌کنند.
نتايج اين بررسي‌ها که توسط موسسه تحقيقاتي Netpop Research انجام شد، با عنوان "تغييرات رسانه‌اي اجتماع 2009" منتشر شده است. اين بررسي آن دسته از افرادي را که به گونه‌اي در پديده وب 2 درگير بودند و به انتشار عکس روي اينترنت، وبلاگ‌نويسي، اشتراک‌گذاري فايل‌ها و ... مشغول بودند را مورد بررسي قرار داد.
اين مطالعات روي 4384 نفري که به خطوط اينترنتي پهن‌باند دسترسي داشتند و ميانگين سن آن‌ها بيش از 13 سال بود، بين ماه‌هاي سپتامبر و اکتبر سال گذشته صورت گرفت تا عادات جديد رسانه‌اي کاربران براي دنياي تجاري امروز نمايان شود.
از ميان شرکت‌کنندگان در اين تحقيق، 7 درصد افراد در طول هفته با بيش از 250 نفر به صورت مجازي ارتباط داشته‌اند. بيشتر اين افراد جوان بوده‌اند، ميانگين سن آن‌ها نيز 33 سال بوده است در بين آن‌ها زنان و مردان به يک ميزان از اينترنت استفاده مي‌کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: