۱۳۸۷ اسفند ۱۱, یکشنبه
تبليغات به سرويس خبر گوگل افزوده شد
گوگل با هدف كسب درآمد از سايت خبرى خود، برنامه AdWords خود را به جست وجوهاى گوگل نيوز توسعه داده و در سمت راست صفحه نتايج جست وجوى اين سرويس، تبليغات متنى نشان مى دهد. به گزارش ايسنا، اين تبليغات با واژه هاى جست وجوى خبرى منطبق خواهند بود. سرويس گوگل نيوز تيتر اخبار را از بيش از ۴۵۰۰ منبع خبرى انگليسى زبان از سراسر جهان جمع آورى مى كند و لينك هايى به مقالات در وب سايت هاى آن ها فراهم مى كند. طبق اعلام گوگل، اين مقالات توسط رايانه ها انتخاب مى شوند كه موارد مختلف و سايت هايى را كه گزارش هاى آنلاين منتشر مى كنند را مورد ارزيابى قرار مى دهند. معرفى تبليغات در جست وجوى گوگل نيوز، جديدترين تلاش گوگل براى سرمايه گذارى برروى فعاليت هاى اينترنتى متنوعش است. گوگل بيشتر درآمد خود را از تبليغات به نمايش درآمده در جست وجوى اينترنت به دست مى آورد اما در طول سال گذشته به تدريج در ساير سرويس هاى خود مانند يوتيوب، Google Maps و Google Finance نيز اقدام به گنجاندن تبليغات كرد.
كتابخوان الكترونيكي آمازون صفحه لمسي ميشود
روزنامهي تايواني ديجي تايمز در گزارشي اعلام كرد نسل سوم Kindle ممكن است صفحه لمسي داشته، بزرگتر باشد و تا پايان سال جاري عرضه شود.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سوني، رقيب آمازون پيش از اين كتابخوان الكترونيكي صفحه لمسي عرضه كرده است. تمامي مدلهاي محصول سوني دكمه دارند اما كيبورد كامل ندارند و تنها مدل پيشرفته PRS 700 يك صفحه لمسي دارد.
دستگاههاي صفحه لمسي از زمان عرضه آيفون محبوبيت چشمگيري داشتهاند بهطوري كه تلفنهاي همراه، رايانههاي روميزي و حتي لپتاپهاي متعددي به اين فنآوري مجهز شدهاند.
اكنون به نظر ميرسد اين گرايش در حال مهاجرت به كتابخوانهاي الكترونيكي است؛ يك صفحه لمسي ميتواند به تجربه خواندن طبيعيتري كمك كرده و كاربران را قادر سازد با يك حركت انگشت صفحه را ورق بزنند. همچنين به بهتر كردن شكل دستگاه كمك ميكند و با حذف دكمههاي اضافي، اين دستگاهها بيشتر شبيه كتاب واقعي خواهند بود.
گفتني است مدل جديد کتاب خوان الكترونيكي Kindle چند هفته قبل رونمايي شد که نسبت به نخستين مدل اين دستگاه باريكتر بوده و داراي ظرفيت ذخيره سازي بالاتر و تغيير صفحه سريعتري است .